Plussaa ja heti negaa muutaman pv:n kuluttua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaunis Aamu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kaunis Aamu

Jäsen
13.07.2005
279
0
16
Tämä asia on toistunut nyt 4 kertaa. Olemme yrittäneet lasta hiukan yli vuoden.

Menkat ovat myöhässä n. viikon. Tein testin ti eli kp 31. Kierto yl. 27-28.
Silloin oli haamu ja tänään nega. Vuoto varmaan alkaa taas viikonlopun aikaan.

Kesällä lääkäri sanoi, että tällaisia ei lasketa keskenmenoiksi, eikä ottanut tutkimuksiin. Nyt on kuitenkin yritetty jo yli vuosi.

Onko täällä ollut samantapaista ongelmaa?
Ajattelin, että kiinnittymisessä se ongelma ehkä voisi olla?

Ja kai nyt jo voisi päästä johonkin tutkimuksiin?!

Älä usko sitä lääkäriä. Käy gynekologin luona ja kysele asiasta.
Kyllä keskenmeno on keskenmeno, oli varhainen tai ei. Raskaushormonit ovat olleet koholla, ja se on mahdollista vain, jos alkio on kiinnittynyt.
Yksi hoitokeino on minidisperiini, ovulaatiosta eteenpäin. Parantaa limakalvoa.

saako tuota minidisperiiniä apteekista ilman reseptiä? entä kauanko sitä kuuluu ottaa jos tärppää? mikä mahtaa olla annostus? itsellä on samanmoinen ongelma kuin aloittajallakin. vuoden sisään nyt kolme kertaa käynyt noin, testi ekaks plussaa sitten negaa ja lopux menkat muutaman päivän myöhässä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2007 klo 19:23 milla kirjoitti:
saako tuota minidisperiiniä apteekista ilman reseptiä? entä kauanko sitä kuuluu ottaa jos tärppää? mikä mahtaa olla annostus? itsellä on samanmoinen ongelma kuin aloittajallakin. vuoden sisään nyt kolme kertaa käynyt noin, testi ekaks plussaa sitten negaa ja lopux menkat muutaman päivän myöhässä.

Onko sinulla ennestään lapsia? Entä oletko menossa lääkäriin?

Minä olisin myös tosi kiinnostunut tuosta disperiinistä ja annostelusta. Eihän se kai ota jos ei annakaan.

mulla on yksi lapsi ennestään,hänestä yritystä oli 2,5 vuotta,emme olleet missään hoidoissa, mutta silloinkin yritysaikana mulle kävi ainakin kaksi kertaa niin että eka testi plussa ja sitten nega ja lopuksi menkat muutaman päivää myöhässä. Kun sitten raskaaksi tulin niin se oli täysi yllätys koska olimme jo luopuneet toivosta noin puoli vuotta aiemmin. Eli siis mulla taitaa olla tällä hetkellä jonkin sortin kiinnittymisongelma,vai kuinka?!
Mutta tosiaan jos jollakin on tietoa tai kokemusta tuosta minidisperiinistä olisin hyvin kiitollinen jos joku siitä kertoisi!

Sinuna en ottaisi minidisperiiniä omin päin. Disperiini on hoitokeinona siinä tapauksessa, jos on todettu häiriötä hyytymistekijöissä. Ts. silloin tulee toistuvia keskenmenoja 'verisuonitukosten' (tämä tällainen maallikkotermi :) ) ja asia todennetaan verikokeella testaamalla fosfodilipidivasta-aineet.

Mistä tällainen tieto, että minidisperiini parantaisi limakalvoa? Tulehduskipulääkkeillä on prostaglandiinia vähentävä vaikutus. Näitä prostaglandiineja tarvitaan munasolun irtoamisessa sekä hedelmöittyneen alkion kiinnittymisessä. Eli jos tuota tukostaipumusta ei ole havaittu, ei minidisperiiniä kannata nappailla sillä vaikutus voi olla alkion kiinnittymistä heikentävä.

Yhteistyössä