plussalaisten kanssa kaupankäyntiä? kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

katse

Jäsen
01.06.2007
527
0
16
Tuli mieleen kun tehtiin yhden kanssa heti aamusta kaupat ja joskus olen muutaman muunkin kanssa tehnyt kauppaa että mitä kokemuksia teillä on?
Itselläni pelkästään hyviä kokemuksia, mutta entäs teillä muilla?
Oletteko saaneet rahat sovittuna aikana?
Onko tuote ollut sellainen kun on pitänyt?
Onko tuote tullut viivyttelemättä?

On hyviä ja huonoja kokemuksia, muutaman kanssa sovitut kaupat peruuntuneet, kun ostaja ei ole maksanut, eikä ottanut enää mitään yhteyttä, vaikka kyselin onko ostohaluja vielä vai ei, mutta muutamat oikein hienot kaupat tehty, ja yhdet hiukan venyneet, mutta kuitenkin lopulta rahat ja tavara vaihtoi omistajaa.

Mulla on ollut pelkästään hyviä kokemuksia. Tosin olen ollut enempi ostopuolella... Kiitos vaan kovasti Annette-79, koivunkäpy, Arkadian Ulla ja Tumpula ;)

Tavarat ovat olleet ihan justiinsa hyviä ja lähetetty hyvin hyvin nopsaan =)

Täältä kautta joskus aikoinaan myi jotain DAKOTAN EMO tuolle KASTEMADOLLE, joka ei ehkä koskaan (?) maksanut ostamiaan ............... :o

Kertokoot itse tään tarinan, en uskalla itse mitään täältä kautta myydä juuri tuon esimerkin kautta .....

Itse olen myynyt täältä ja ostaja osapuolet ovat aina olleet rehellisiä ja mukavia.
Kaupat ovat sujuneet sutjakkaasti.
(aina kun kauppaa teen niin linkitän oman huutis nikkini, sen positiiviset puhukoot puolestaan) ...
niin ja pojan ollessa oon ostanutkin ja on onnistuneet kaupat ihan hyvin.

En ole uskaltanut ostella enää kun yhden kerran ostin ja maksoin, mutta tavaraa ei koskaan tullut.
5e onneksi oli vain summa, mutta harmittaahan se silti kun luottaa että toinen sitten lähettää tavaran.
Tuskinpa sillä edes sitä tavaraa oli.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tätä kautta en ostas enkä myis. mielummin huuto.nettiä käytän, pajon luotettavampi paikka

Tähämpä täsmentävä kysymys.
Mikä tekee huutiksesta luotettavamman?
Ei siellä kaikki ole tunnistautuneet esim pankin tai oikean puhelinliittymän kautta.
Eli periaatteessa kuka tahansa voi olla potentiaalinen huijari..

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tätä kautta en ostas enkä myis. mielummin huuto.nettiä käytän, pajon luotettavampi paikka

Tähämpä täsmentävä kysymys.
Mikä tekee huutiksesta luotettavamman?
Ei siellä kaikki ole tunnistautuneet esim pankin tai oikean puhelinliittymän kautta.
Eli periaatteessa kuka tahansa voi olla potentiaalinen huijari..

kuka tahansa voi toki sielläkin olla huijari, mutta kyllä sen palautteista huomaa kenen kanssa kannattaa kauppa tehdä ja kenen ei.

Muutaman kerran olen tehnyt tätä kautta kauppoja. Tavaran olen aina saanut, tosin kerran saamani vaatteet olivat osittain pienempää kokoa kuin oli sovittu, joukossa oli aika rikkinäisiä jne. en olisi itse kehdannut enää myydä. Muutoin olen ollut tyytyväinen ja saanut mitä luullut ostavanikin. Nytkin olisi kylpytakki pojalle tulossa ;)

Nämä on aina paskamaisia juttuja, kun joku järjenjättiläinen pilaa kaupat olemalla toimittamatta tavaraa.Huonot kokemukset menevät valitettavasti aina hyvien edelle :/ .

Toivon mukaan nyt ihan kaikki kumminkaan eivät ole uskoaan ihmisiin menettäneet muutaman kakkakikkareen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
On hyviä ja huonoja kokemuksia, muutaman kanssa sovitut kaupat peruuntuneet, kun ostaja ei ole maksanut, eikä ottanut enää mitään yhteyttä, vaikka kyselin onko ostohaluja vielä vai ei, mutta muutamat oikein hienot kaupat tehty, ja yhdet hiukan venyneet, mutta kuitenkin lopulta rahat ja tavara vaihtoi omistajaa.

mä taidan tietääkin että kenen kanssa nuo sovitut kaupa peruuntuivat... eikä ollu kovinkaan asiallista se tapa millä ne peruuntu...

Alkuperäinen kirjoittaja harmaja:

mä taidan tietääkin että kenen kanssa nuo sovitut kaupa peruuntuivat... eikä ollu kovinkaan asiallista se tapa millä ne peruuntu...

No jos ei vaivauduta millään tavalla ilmoittamaan, ettei olekaan halukas ostamaan, niin se osoittaa mun mielestä jonkin asteista järjen köyhyyttä. Mutta samapa tuo mulle.

Oon ite vain ostanut ja aina mennyt hyvin. Myyjällä kun näkynyt maksu niin tavara on tullut. Joka kerta myös pakattu siististi.

Kerran itse lähetin matkahuollon kautta rattaat, tosin en ottanut rahaa vaan hakija maksoi kulut ja sai rattaat itselleen.

Kerran tosin oli lähellä etten tehny kauppoja huijarin kanssa. Onneks oli niin kallis hintapyyntö ettei "kauppoja" tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaja:

No jos ei vaivauduta millään tavalla ilmoittamaan, ettei olekaan halukas ostamaan, niin se osoittaa mun mielestä jonkin asteista järjen köyhyyttä. Mutta samapa tuo mulle.

olen muuten samaa mieltä... ja ihan olin huuli pyöreänä kun luin... siis en voinu oikein uskoa silmiäni.

mutta niinkuin sanoit niin osoittaa jonkunasteista järjenköyhyyttä kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pix:
Mulla on ollut pelkästään hyviä kokemuksia. Tosin olen ollut enempi ostopuolella... Kiitos vaan kovasti Annette-79, koivunkäpy, Arkadian Ulla ja Tumpula ;)

Tavarat ovat olleet ihan justiinsa hyviä ja lähetetty hyvin hyvin nopsaan =)

Kiitoksia! =) Kiitoksia myös sinulle! :flower:

Muutamia kauppoja tehnyt ja kaikki mennyt hyvin.. nyt pari kauppaa vielä kesken (ostajana ja myyjänä)
ja toivottavasti nämäkin sujuvatyhtä hyvin kuin aikaisemmat-.

kaikki kaupat jotka toteutuneet hyvin menneet, kiva on ollut saada palaute ostajalta että tavara perillä ja tyytyväisiä ovat olleet - paljon on ostajia jotka sopivat kaupoista, mutta sitten ei kuulukaan mitään. Onneksi suurin osa omaa asialliset kaupankäyntitaidot: ilmoittavat reilusti jos ei kauppoja tule

Muutamia vaippakauppoja tehnyt ja aina mennyt ihan hyvin. Kiitos myyjille :flower:

Isoja summia en kuitenkaan vaihtaisi kuin kasvotusten, eli mm. rattaat ostaisin vain lähialueelta, josta voisin käydä itse ne katsomassa ja maksamassa tavaran saannin yhteydessä.

Uusimmat

Yhteistyössä