Plussanneet Viilaajat 20

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja prinressa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiva kuulla Pilvistäkin! Sullakin alkaa olla jo kivasti viikkoja kasassa :)
Ei oo mitään huolta, vaikkei kiloja oo tullutkaan. Mullekaan ei noilla viikoilla vielä ollut tullut mitään,mut nyt onkin sit paino noussut ihan kohisemalla (viimeks oli se 800g viikossa-jaiks!), vähän taas jänskättää se neuvola 2 viikon päästä... Herkutellutkin toki olen, mut en mielestäni mitenkään kohtuuttomasti -itseasiassa paljon vähemmän kuin ennen raskautta. Ja ruokavalio on muutenkin ollut ihan superterveellinen, eli kaippa nää kilot on vaan sitä vauvaa...ainakin tuntuu et kaikki on kertynyt vaan tohon mahaan!

Onhan Pilvilläkin todella paljon viikkoja kasassa, missä välissä tää aika on hujahtanut...

Ei tarvinnut onneksi vielä tänään lähtee kentälle, tulevatkin vasta huomenna... nukuin huonosti, meinaa varmaan vähän jännittää.

Kuinkakohan Inkku jakselee, oliko Jättis nimensä veroinen....

Myöhemmin lisää... voipi olla et pääse ultraan tänään....=)

Neuvola kuulumisia. Nöpö kovin virkeänä heti kun neuvolaan menin kun just ajattelin että on ollu hissukseen ni samantien aloitti kovat möyryämiset. Kaikki hyvin sekä Nöpöllä että mulla. Pää vieläkin vähän liikkuu että ei oo kiinnittynyt kokonaan. Mutta on kuulema tosi alhaalla lantiossa. Varattiin nyt vielä kax uutta aikaakin saa nähä tartteeko niitä.

Säikähdettiin miehen kanssa eilen illalla kun nöpö ei kovasti liikkunut, pitkään saatiin herätellä sitä mutta kyllä se sitte liikuskelikin sen mukaan ja raukka sai hikankin. Mä olin jo lähdössä sairaalaan näyttäytymään.

Ohhoh, missä välissä Pilvilläkin on viikkoja noin paljon kertynyt. Eli kyllä se vaan aika menee nopeasti.

Nyt lähen päikkäreille kun kurkkukipu ja nuha vaivaa vieläkin.

Prinressa rv 38+3

Kivoja neuvolakuulumisia Priressalla :) Otahan ihan iisisti nyt niin menis flunssa ohi ennen synnytystä...

Kirppukin alkoi lopulta taas riehumaan mahassa :) Ihanaa!

Täällä on hirvee myrsky ulkona, ei paljon huvita liikkua kotoo mihinkään. Onneks voi surffailla netissä ja kattoo digiboxilta tallennettuja ohjelmia :)

Kyllä tuo ilma on mahtava :) Tulee joka suunnasta ja lunta sataa vaaka tasossa. Ei houkuta kyllä yhtään lähteä ulos, enkä oikein voikkaan kun täytyy tää flunssa saada pois ensin.

Inkun kuulumisia kovasti odotellaan täälläkin, Jättis on varmaan jo kainalossa.

Prinressa

Meijän tenava sitten syntyy 0804 näillä näkymin, sinne varattiin sektioaika. Painoarvio oli tänään 3200g. Yrittivät toki saada alateitse synnyttämään, mutta mä en ole siihen kovinkaan motivoitunut, joten päädyttiin leikkaamaan. Oli tuttu kätilö (mun spinnukaveri) meitä vastassa, mikä oli tosi ihana juttu, koska mua on jännittänyt koko päivän ja äitini vielä uhkasi et ottavat sut varmaan suoraan osastolle. Eli rauhotuin siinä aikalailla kun sain tutun kanssa höpöttää kaiken näköset kuulumiset.

Nyt ryhdyn päiväkahville ja jos vaikka itseään hieman oikois tohon sohvalle.

Joppuli ja Kaaleppi 37+5

Synnyttäneet Viilaajat:

Aikku 20.6.2007 Kätilöopisto - 10.6.2007 Tyttö; 2470g/46 cm
Monsku 26.7.2007 NKL - 28.7.2007 Tyttö; 3170g/50cm
Joanna 5.8.2007 Kätilöopisto - 2.8.2007 Poika; 2770g/47cm
Ewa 27.8.2007 Ruotsi - 20.8.2007 Tyttö; 3260g/51,5 cm
Entu LA 24.10.2007 KYS - 18.10.2007 Tyttö; 3230g/49cm
Ilona 27.10.2007 Tays - 19.10.2007 Tyttö; 3320g/50cm
Elviira 26.2.2008 Kätilöopisto - 20.2.2008 Poika; 3680g/51cm

Plussanneet viilaajat 20

Inkku78 28.03.2008 KYS
Prinressa 6.4.2008 NKL
Joppuli 13.4.2008 Jorvi
haikkis 22.4.08 koks
Pikkumyy 10.7.2008 Kaks
Aava 9.7.2008 Kätilöopisto
Pilvi 7.9.2008
Nella 5.11.2008 OYS
niinuska 22

..minä nyt ajatetlin rohkaista mieleni ja lisätä itseni listalle :)
Toivottavasti se siellä myös pysyy!!!!! :D

Kiitos Pilvi onnitteluista,täällä me edelleen ihmetellään että mitä on tapahtunut :)
Kovasti peukutellaan että saadaan lisää väkeä tälle puolelle :)

Inkkua kovasti jännäilen, uskoisin että pikkuJättis on jo kainalossa ;)
..ja joppulilla jo päivä tiedossa, miltä tuntuu? :)
Ihana varmasti kun on joku tuttu ammattilainen jolle puhua, jollekin joka varmasti ymmärtää! Peukkuja, ei oo enää kauaa!! :D
Prinressallakin alkaa "uhkaavasti" h-hetki lähenemään..
Hui, on tämä vaan niin jännää!!

Nyt lähden saunaan, flunssan oireita on kovasti joten pitää lähteä lämmittelemään..

Halauksin,

Nella 8+0????

Taitaa Nellan flunssainen olo meinata sitä että alkaa ilmetä näitä raskausoireita ;)

Ja Joppulillakin alkaa päivät käydä vähiin, kun on sektioaikakin varattu...hui! Hienoa että järjestyi niinkuin halusit, ettei tartte paniikissa oottaa sitä synnytyksen alkamista :)

Mua ei nyt illalla väsytäkään yhtään, vaikka oon koko päivän ollu ihan koomassa...Saan varmaan pyöriä sängyssä ens yönkin...

Huomenta :D
..täällä on oltu hereillä jo 3 tuntia ;)

pikkumyy; juu, aattelin itsekin että onkohan tämä nyt yks oire kun flunssa alkoi kuin sormia napauttamalla, täysin varoittamatta. Kuumetta ei onneksi oo ja muutenkin vaan nenä on tukossa.. Vähän kummaksuttaa kun mulla ei juurikaan pahaa oloa oo ollu. Hieman etova korkeintaan..Tokihan se voi ehtiä tulla mutta mää kun olin aatellut että se on jotain lähes sietämätöntä! ;)

Mukavaa päivää :)

Nella

Nella: mullakin aluksi vaan vähän etoi, mutta sit yhtenä päivänä alkoi laatta lentää ja se kestikin sit useemman viikon. Jouduin olemaan 2vk töistäkin pois sen takia. Se oli kyllä semmonen oire jota en toivo kenellekään...Siinä vaiheessa ei oikeen mikään ruokakaan maistunut, söin hapankorppuja ja rasvatonta mautamatonta viiliä ja mandariineja ja kirpeitä omenoita. Olipahan ainakin terveellistä! Kaikki herkut ja roskaruoka ällötti.Ja sit mä olin kans ihan virkeenä hereillä joskus 4:n aikaan...

Ja viimeyönäkin jäi taas unet tosi vähiin, niinku aattelinkin...hmph! Ihmeen virkee olo on silti.

pikkumyy 25+0 (uusi viikko täynnä :)

Nyt niitä ultrakuulumisia! Pahoittelen jo etukäteen, että tarinasta tulee varmaankin pitkä. Sen verran on vieläkin liikuttunut olo. :) Käytiin siis Femedassa guru-Brunolla, joka on hassu ja sympaattinen pikkumies. Tosi kiireinen kylläkin, ultraus ei varmaan varttia pidempään kestänyt ja aikakin oli myöhässä. Kaikki oli oikein hienosti ja pikkuinen köllötteli rauhallisena raivotarjonnassa. Hän ei ollut mitenkään kovin innostunut kuvattavaksi joutumisesta, vaan laittoi heti molemmat kätensä kasvojen eteen ja kun koitettiin tökkiä parempaan asentoon, nosti vielä jalkansakin eteen ja tunki varvasta suuhun. Notkea kaveri. :) Suostui hän kuitenkin lopulta kasvonsakin näyttämään, ja voitte kuvitella että niitä kasvokuvia on tuijotettu silmät tapillaan ja kyyneleet valuen.

Brunon mukaan vauveli "ei ole mikään jättiläinen", painoarvio oli 733 g eli hieman keskikäyrän alapuolella. Pään mitat olivat muutaman päivän jäljessä mutta reisiluu kuusi päivää edellä. Kaikki täysin normaaleja mittoja kuulema ja syntymäpainoksi Bruno veikkasi alle 3,5 kiloa, tosin korosti, että se on vain arvio. Saimme mukaan ison nipun kuvia, dvd:n ja tarkan selostuksen vauvan rakenteista. Helpottaa muuten kummasti tällaista hermoheikkoa, kun saa rakenneanalyysin kirjallisesti. Ihana kokemus siis ja rauhoitti mieltä taas hetkeksi.

Vai on Joppuli saanut jo tietää Kaalepin syntymäpäivän. Jännä fiilis varmasti. Huhtikuun kahdeksashan on ihan kohta! Pikkumyy, kokeilepa ananasrahkaa! Auttaa minulla turvotukseen hyvin, pitää nälkää ja on aika herkkua (ainakin minusta). Minulla ei Nella ollut kuvotusta ja älytöntä närästystä lukuun ottamatta pahoinvonitia ollenkaan. Toivotaan, että sinäkin säästyt siltä! Kaverini oksensi ekat 16 viikkoa ja oli aika huonona, sellaista ei toivoisi kenellekään. Ja Pilvin tuskin kannattaa huolestua painosta. Minulla ainakin tuli kerralla oikein kunnolla lisää.

Prinressalla ja Haikkikselle tsemppiä loppumetreille! Toivottavasti saat Prinressa flunssan selätettyä ennen tositoimiin joutumista.

Inkun ja pikkuJättiksen kuulumisia odotellessa...

-Aava 24+6

Lumista torstaita täältä. Sitä tuli eilen ihan riittämiin ja näköjään taas alkoi satamaan.

Ihania ultra kuulumisia Aavalla :)

Täällä vaan flunssa pahenee. Nyt on jo nenäkin tukossa ja just eilen neuvolassa th sanoi että toivottavasti ei menis kun sitten on tuskaa synnyttää kun ei saa nenän kautta hengitettyä. Täytyy yrittää keksiä joku keino mikä auttais nenän aukaisuun :)

Tänään ajattelin lähteä kaupassa käymään kun jääkaappi on niin tyhjä. Ja jos kävis syömässä jotain samalla reissulla.

Prinressa rv 38+4

Terkkuja vaan täältä sairaalalta! Pikaisesti kerron, että 24. päivä (kun viimeksi kirjoittelin) päädyttiin puhkaisemaan kalvot n. klo 13:00, ja siitä synnytys käynnistyikin samantien. Jättis syntyi klo 23:12, ja suotta pelottelivat isolla koolla ja pilasivat tehokkaasti loppuraskautta. Pituutta oli 52cm ja painoa 3405g, pipo 36cm. Synnytys oli vielä paaaaaljon kamalampi ja tuskaisempi kuin villeimmissä kuvitelmissakaan osasin kuvitella, mutta en jaksa nyt vielä kertoa yksityiskohtia (ja parempi varmaan oiskin, heh). Joka tapauksessa pikkuhiljaa alan uskoa olevani taas elossa, ja ehkäpä huomenna pääsisin kotiin, tai sitten en. Ei oo kylläkään mikään kiire, kaikki äkistää vielä niin paljon. :) Jättis on maailman suloisin (yllättäen) pieni poika, tumma lyhyt tukka ja piiiitkät mustat ripset. Kasvoiltaan isänsä näköinen pään yläosasta ja minun nenästä alaspäin. :) Suurin harmi on se, että maitotiehyeet on ihan rikki ja niistä tulee niin paljon verta (tuli jo raskausaikana), etten saa imettää. :( Sitä tietysti hormonihuuruissa tulee itkettyä, mutta eiköhän se poika pärjää purkkimaidollakin. Hyvin ainakin syö eikä ole kipeän oloinen.

-Inkku ja pikkuJättis 2.5vrk

Onnea Inkku, nyt on Jättis päässyt isin jaäidin luokse, ihanaa... Toivottavasti olo paranee nopsaan ja pääsette kotiin...

Aavalla on ollut aivan ihana Ultrakokemus, on se varmaan mielentöntä nähdä vauvan kasvot. Meidän eilinen ultra oli sellaista mössöö ettei siitä erottanut kuin sydämmen ja pään.

Koitahan Prinsessa parantua... ei varmastikaan ole mukavaa mennä synnyttämään flunssan kourissa. Ja nyt sitten joka aamu ilmoittaudut täällä, niin tiedetään missä mennään.

Onhan se kuulkaa jännä tunne kun tietää, että koska lähdetään hakemaan vauva kotiin (mies sanoo kokoajan et se on jo kotona). Toisaalta mun kantaiselle kotrollifriikille voi olla aika hyvä juttu, että tiedetään koska vauva haetaan ja tietenkin helpottaa meidän aikataulutusta tohon kattoon. Saadaan ehkä homma hoidetuksi ennen kuin tää lapsi syntyy. Tai sitten tää on toiveajattelua....=) Nyt ryhdyn kirjoittamaan isännöitsijälle tiukka sanaista mailia.

J+K

Synnyttäneet Viilaajat:

Aikku 20.6.2007 Kätilöopisto - 10.6.2007 Tyttö; 2470g/46 cm
Monsku 26.7.2007 NKL - 28.7.2007 Tyttö; 3170g/50cm
Joanna 5.8.2007 Kätilöopisto - 2.8.2007 Poika; 2770g/47cm
Ewa 27.8.2007 Ruotsi - 20.8.2007 Tyttö; 3260g/51,5 cm
Entu LA 24.10.2007 KYS - 18.10.2007 Tyttö; 3230g/49cm
Ilona 27.10.2007 Tays - 19.10.2007 Tyttö; 3320g/50cm
Elviira 26.2.2008 Kätilöopisto - 20.2.2008 Poika; 3680g/51cm
Inkku78 28.03.2008 KYS - 24.3.2008 Poika; 3405g/52 cm

Plussanneet viilaajat 20

Prinressa 6.4.2008 NKL
Joppuli 13.4.2008 Jorvi
haikkis 22.4.08 koks
Pikkumyy 10.7.2008 Kaks
Aava 9.7.2008 Kätilöopisto
Pilvi 7.9.2008
Nella 5.11.2008 OYS
niinuska 22

Onnea miljuunasti Inkku ja perhe!! Mun työkaveri oli saanut samana päivänä tytön, häntäkin peloteltiin isolla vauvalla mutta todellisuudessa vauveli oli samaa kokoluokkaa Jättiksen kanssa. Jos joskus jaksat/haluat kertoa synnytyksestä tarkemmin, niin inhorealistina minä ainakin olen kiinnostunut kuulemaan. Kovasti jaksamista!