Moro,
Jospa nyt ehtisin - pikaisesti tosin taas - kirjoitella vähän. Istun tässä rullat päässä makuuhuoneen paljaalla lattialla (kun ei ole työpöytää eikä mattoja hankittu..) ja kohta pitäisi alkaa valmistautua ystävän häihin... niitä riittää nyt tänä kesänä! Mutta täällä siis odotellaan sitä kuuluisaa pesänrakennusviettiä, jotta saataisiin kämppä kuntoon. Edes vauvan huone ei jaksa tällä hetkellä inspiroida.
Jep. Villi oli taas pari päivää pää ylöspäin ja johan oli vaikea hengittää. Hengästytti ja pyörrytti koko ajan. Sitten eilen huomasin kääntyneen

Ja nyt tuntuu aika hyvältä. Turvotuksesta olen alkanut kärsiä... Kuten Joanna sanoi; heti kun tulee vähän lämpimämpi, alkaa huomata, että on RASKAANA. Heinäkuu kyllä pelottaa jo etukäteen.
Sf-mitasta. Kaipa se kehitystä juurikin sillä tarkkailee... tosin jossain vaiheessa, kun vauva laskeutuu, niin eikös kehityskin saata jopa stopata? Mulla oli viikolla 27 25cm ja viikolla 31 28cm eli aika ylhäällä käyrin mukaan menen.
Olen tässä yrittänyt totutella sokerittomaan ruokavalioon

Plääh. Hassua miten raskauden aikana olenkin sortunut sokereihin. Aikaisemmin välttelin sokeria kuin ruttoa... ja nyt menee jädeä ja tuoremehua ym. lähes päivittäin. Vähän hassulta silti tuntuu, että edellinen neuvolan täti käski syödä enemmän ja painokehitys oli positiivinen ja tämä toinen on huolissaan, ettei paino vaan nouse liikaa loppua kohden... Nyt siis nipinnapin 10kg tullut... Lähtöpaino oli 56-57kg ja omasta mielestä tuntuu, ettei tuo nyt ihan katastrofilta näytä. Noh, jotta vauva ei kasvaisi liian isoksi, jätän sokerit nyt ihan suosiolla. Täti myöskin oli nimittäin sitä mieltä, että minä en lantiostani mitään yli nelikoista synnytä. Mä olen aina luullut, että mulla on leveä lantio ja leveät lonkat?! Ota tästä nyt sitten selvä!
Prinressa, mulla turposi se maha kanssa heti alussa. Sellainen menkkaturvotus, joka ei sitten lainkaan laskenutkaan. Ja väsymys alkoi kanssa samantien. Ja pahoinvointi... onneksi on takana se, mutta onhan nyt lopussakin vaivaa kerrakseen. Tsemppiä! Se epätodellinen olotila kyllä saattaa kestää useamman viikon... eikös se Joannakin vielä np-ultrassakin epäillyt, että onko siellä masussa mitään
Ilona, Me otettiin Tapiolan lapsivakuutus eikä sitä varten tarvinnut mitään todistusta kunhan tarpeeksi ajoissa haki vakuutusta. Pitihän siinä vakuutella, että kaikki kunnossa, mutta mitään virallista paperia ei tarvinnut liitteeksi. En kyllä nyt yhtään muista, että milloin viimeistään piti hakea. Mä taisin laittaa papereita postiin ennen rakenneultraa viikolla 19... netistä taisin etsiä tietoa ja löysin jonkun vertailun... ja tältä palstalta hakemalla.
Mulla alkaa muuten olla mielialan heilahdukset sitä luokkaa, että itken ihan kaikesta... riitoja meillä ei niinkään ole; mies ei varmaan jaksa enää ruveta kinaamaan mistään, kun pelkää varmaan, että poksahdan kokonaan

Ja töissäkin alkaa olla aika varovaista työkaveria. Ilonan (kai se nyt oli Ilonan...) mausteriita oli kyllä kanssa aika huippu

Anteeksi vaan, mutta nauratti.
Kelan päivärahapäätös tuli. Lähes kaikki oli hepreaa enkä löytänyt mitään logiikkaa maksueristä sun muusta, mutta eiköhän se ihan oikein ole... Ja juu, verotussysteemihän on täysin käsittämätön!!! Eihän tuosta kohta jää mitään käteen?
mutta joo. Miljoona asiaa vielä kirjoittamatta ja kommentoimatta, mutta aika loppuu. Ja sormet turpoo

Ei kun juomaan ja pissimään itseään heilutellen - viittaan tuohon pissahätä -keskusteluun, jonka onnekseni löysin viestihaulla
Mentävä.
Monsku & Villi 30+4 (edelleen kai).
P.S. Entu - mitä se pikkuprinsessa loppujen lopuksi sai lahjaksi vanhemmilta?