Plussanneet Viilaajat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Monsku79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Monsku79

Vieras
VIILAAJAT HUHUU!

Täällä huhuilen Joannaa ja muitakin plussanneita Viilaajia (entisiä vasta-alkajia) sekä tietysti vielä haaveilevia Viilailijoita myöskin :)

Toivottavasti ketjun perustaminen myöskin jouduttaa haaveilevien plussajunaa, kun on jo konkreettinen määränpää olemassa!

Mulla siis tänään 12+0 ja EDELLEEN odottelen ultrakutsua. Lisäksi jos viikkoja laskee ovulaation perusteella eikä neuvolan systeemien mukaan, olisi viikkoja jo 13+0... eli taitaa mennä np-ultra kokonaan mun osalta metsään. Toki olen jo kahteen kertaan Naikkarille soitellut, mutta eivät suostuneet antamaan puhelimessa aikaa vaan kehottivat kärsivällisesti odottelemaan sitä kutsua. Huokaus ja vielä kerran huokaus.

Tänään eka aamu pitkästä aikaa oksentamatta :) Tänään myöskin huomasin, etten mahdu enää vaatteisiini. Mitenköhän onnistuis tuota masua piilottelemaan vielä kuukauden päivät? Olin ajatellut kertoa töissä vasta Helmikuun puolessa välissä. Voi olla ettei onnistu. Mutta kerrankin tuollainen positiivinen ongelma - kuten maha! Eikä iänikuista pahoinvoinia tai muita kolotuksia ja kipuja.

Mutta Joanna, mars tänne kuulumisia päivittämään. Ja kaikki muutkin!

t. Monsku ja vaavi 12+0

Hellou Monsku,

odottelinkin jo kuumeisesti sun aloittavan tämän ketjun!

Mä tulen näköjään tasan kaksi viikkoa perässä; mulla on tänään 10+0 kasassa. Sulla onkin sitten kriittiset viikot takana, superonnittelut siitä!

Johan sulla kestää kutsu ultraan. Eikös siinä ollut aluksikin jotain häikkää ja ensin sait kutsun Kättärille toivomasi Naistenklinikan sijaan!? Mä sain kiitettävän nopeasti kutsun Kättärille. Eka neuvola oli pe 29.12 ja kutsu tuli jo to 3.1. Mä oon menossa np-ultraan to 25.1 eli silloin viikkoja kasassa 12+4. Np-ultrahan on mahdollista tehdä vielä viikolla 14+ ,joten on sulla vielä armonaikaa. Ihme juttu, että kutsun tuleminen kestää ja kestää :-(

Mulla ei ole ollut pahemmin pahoinvointia. Aamuisin on tosin pakko saada heti jotain syötyä, muuten tulee etova olo. Aiemmin tällä viikolla aamulla hampaita pestessä tuli juuri nauttimani myslit paluupostissa, hampaiden pesu on aiemminkin ollut yllättävän kova paikka; vaahtoa ei saa jutua lainkaan kurkkuun, muuten alkaa yököttää. Eilen aamulla kun mies toi mulle vesilasin sänkyyn, mutta vesi tulikin yllättäen heti ylös. Muuten on kaikki pysynyt sisällä.

Välipaloja (hedelmiä) on pakko syödä vähän väliä, mutta mulla ei ole mitään mielitekoja, ainakaan vielä. Suklaata ei edes tee mieli, vaikka sitä joulun jäljiltä löytyykin kaapeista. Yritänkin nyt syödä tosi terveellisesti, jos vaikka mahdollisesti saisin pari kiloa pois ennen kuin niitä alkaa vauvan takia kertymään.

Mun tilasta tietää jo kaikki töissä. Oli pakko paljastaa pomolle jo ennen joulua, sillä oltiin palkkaamasssa osastollemme lisäapua. Avun tarve muuttui; ja nyt etsitäänkin pian mulle sijaista, joka aloittaa jo maaliskuun alussa. Voin sitten hyvällä mielin saikkuilla, mikäli tarvis. Suurin osa sukulaisistakin tietää; ainostaan siskonpoika 5v ja mummo 80v saavat vielä odottaa uutista np-ultran jälkeen.

Nyt telkkarin ääreen. Jos sitä vaikka jaksais töllöttää iltaan saakka just päikkärit nukkuneena!

terv. Joanna & Jaska 10+0

Heippa :)

Tämä ketju tippuu nopeasti, mutta toivottavasti etsivät löytävät seuraavilta sivuilta...

Olipa ihanaa lukea Joannan kuulumisia enemmänkin!!! Näyttää siltä, että raskautesi on sujunut hyvin. Upeaa.

Muakin tänään taas oksetti aamusella, mutta heti aamuoksennuksen jälkeen olo paranee. Nyt päällimäisenä vaivava on vatsa-vaivat - pahin ummetus on helpottanut, mutta herran jumala sentään näitä ilmavaivoja ja röyhtäilyjä :) Vatsassa möyryää välillä siihen malliin, että ihan kivuliaaksi heittää. Etenkin iltaisin juilii oikein kunnolla.

Kiva Joanna, jos pystyt syömään terveellisesti. Mä ahmin varsinkin alussa hedelmiä ja appelsiinin himo yllättä vieläkin suhteellisen usein. Suklaata ym. ei ole munkaan tehnyt mieli eli aika terveellisesti on tullut syötyä ihan tarkoittamattakin. Tosin kiloja mulle on jo kertynyt jotain 3... syön perusruokaa yksinkertaisesti niin paljon enemmän kuin aikaisemmin. Olen myös ruvennut syömään iltapalaa, mitä aikaisemmin en syönyt. Kaikki kolme kiloa on kyllä tullut vyötärölle. Vatsa näyttää jo ihan oikealta vauvamahalta :) Vaikeaa sitä tosiaan on jo piilotella, kun muuten olen aika hoikkarakenteinen. Mutta huivin alla istuskelen nytkin :)

Ois munkin pitänyt vaan pysyä siellä Kättärillä! Siellä homma kuitenkin näköjään toimii. Sitäpaitsi oltais hyvinkin voitu olla siellä yhtä aikaa, kun eroa on vaan toi kaksi viikkoa. Hih.

Mä siis delleen stressaan sitä ulra-aikaa. Kehtaisikohan soitella sinne Naistenklinikalle vielä kerran ja pyytää, että varaisivat sen ajan nyt... katsotaan. Kun mulla on luvassa parin päivän työmatkakeikkojakin, että ihan puhenlinsoittovaroituksella en edes pääsisi paikalle. Ja haluan käydä sen ultran, koska sen jälkeen olen ajatellut ruveta tosissaan kertomaan tuttaville ja töissäkin.

Noh, sitä odotellessa...

Tsemppiä ja kirjoitelkaahan kaikki ex- ja nyky-viilarit!

Monsku & Vaavi 12+1

huomenta!

Et varmaankaan voi salailla mahaasi enää montaa viikkoa, joten toivottavasti pääset siihen ultraan pikaisesti. Onko teillä töissä mitään epäilyjä sun raskautumisesta? Eikös joku sulta kysynyt ihan ekoina viikkoina jotain aiheeseen liittyvää kun olit heikkovointisen näköinen palaverissa?

Pommita nyt vaan sitä Naistenklinikkaa, pitäähän sun päästä sinne kahden viikon kuluessa. Niin, tai vaihda vaan Kättärille, treffataan sit synnytyssalissa :-) Mistä vaihtoehdoista valitsit Naikkarin? Mulla oli vaihtoehtoina Jorvi, Kättäri ja Naikkari. Valitsin Kättärin, sillä ollaan molemmat synnytty siellä ja lisäksi se on vielä lähinnä kotia.

Siskonpoika syntyi Naikkarilla 5 vuotta sitten. Päädyin yllättäen mukaan synnytykseen. Poika syntyi reilut viisi viikkoa etuajassa ja mä olin vain menossa viemään sairaalaan kameraa. Mutta päädyinkin todistamaan 45 minuuttia kestäneen synnytyksen. Siitä ei ainakaan jäänyt traumoja itselle, olisin voinut itse tehdä heti saman perässä, niin helppo homma se oli. Mitään kipulääkettä ei systerille ehditty antaa, mutta vauvalla oli kokoa vain 2160 g, joten koko kaveri oli ulkona yhdellä ponnistuksella.

Mulla on nyt melko etova olo. Syy voi olla samaisen siskonpojan; nähtiin lauantaina ja tietty pusuteltiin ja halailtiin hirveesti. Seuraavana yönä poika yrjös meidän äidin sänkyyn, yökylässä kun oli. Oli siis saanut ärhäkän vatsataudin ja pelkään nyt ettei se vaan ole tarttunut muhun. Paperiroskis on tossa jaloissa, joten hätäapu on lähellä jos aamupala nousee ylös.

Mitä vitamiinejä yms. sä syöt nyt? Mä syön vain D-vitamiinia ja haaveiluajasta jäänyttä Omega3-foolihappoa.

Joanna & Jaska 10+2

Pikaisesti täytyy käydä täällä teitä moikkaamassa!
Teillä näyttää mukavasti etenevän molemmilla tuo raskaus. Hieno homma!
Kyllä saisi jo muitakin hypätä kerhoon. Taisi tuo syyskuun juna puksuttaa kokonaan ohi meidän ketjusta :-( No, lokakuuhun sitten rynnätään.

Vatsatauti raskaana ollessa on aika kaamea. Meidän perheeseen ei yleensä vatsataudit tartu, mutta kuinka ollakaan kolmosta odottaessa kävi kaikki vuoronperään läpi aika kovan taudin. Siinä oli kyllä vatsa kipeänä, auts! Mulla tosin oli viikkojakin sillon jo lähellä 30 vissiin... Toivottavasti et nyt Joanna kuitenkaan sitä tautia saisi!
Vai Jaska se Joannalla vatsassa :-D Meillä yksi ystävä nimeltä Jaska ja oikein hauska tapaus!

Tehis kp 10/? (tässä vaiheessa haaveilua tällä erää)

Heippati

Täällä nuokun töissä tooosiii huonosti nukutun yön jälkeen :(
Närästi ihan järkyttävästi - painoi rintalastan alta niin, etten pystynyt nukkumaan kun mahallani tasan yhdessä asennossa ja sitten tuli maha ja muutkin paikat kipeeksi ja muutenkin alavatsaa on viime päivinä juilinut oikein kunnolla. Ja kurkkukin on nyt kipeä...

Toivon todella Joanna, että sun paha olo vain sitä itseään eikä oksennustautia! Mikä on olo?

Päätin, että soittelen Naistenklinikalle viimeistään torstaina! Piste. Ja pakotan ne antamaan sen ajan. Piste. Mä valitsin Naistenklinikan, koska olen itse syntynyt siellä. Äidillä on diabetes ja hän on synnyttänyt mut ja siskonikin siis siellä. Olen kuullut Naistenklinikasta yleensä ottaen tosi paljon positiivista. Tosin alkaa mielikuvat vähän rakoilla... Mun vaihtoehtoja olis käsittääkseni ollut noi samat eli Kättäri, Naikkari ja Jorvi. Sekä Kättäri että Naikkari ovat about yhtä lähellä. Tosin ollaan koko ajan ettimässä kämppää, joten tilanne voi tietysti muuttua.

Vähän jo stressaa kun haluaisin löytää uuden asunnon ennen vauvan syntymää. Vanhalle on jo ostaja. Olen tajunnut ettei me kertakaikkiaan mahduta nykyiseen - 54 neliön kaksio. Tiukkaa ainakin tekisi. Toisaalta en haluaisi millään muuttaa, kun nykyinen kämppä on tosi kiva ja ihanalla paikalla. Oli ihan lottovoitto aikoinaan löytää rivarikaksio iiisoolla pihalla vain 10 minuutin päästä Hesan keskustasta...
Mikä teillä olikaan tilanne (tästä oli kyllä joskus puhetta) - onko muuttoaikeita vauvelin myötä?

Juu, töissä tosiaan muutamat heitti vitsinä, kun olin vissiin aika pahoinvoivan näköinen palaverissa, että et kai vaan raskaana ole :)
Saivat lisää vettä myllyynsä kun yksissä bileissä join vain jaffaa ja vetosin väsymykseen. Pikkoujoulut jätin sitten suosiolla väliin. en kyllä silti usko, että kukaan tällä hetkellä epäilee mitään. On varmaan unohtunut jo koko juttu. Mutta pian kyllä arvaavat just tuon keskivartalon vallanneen möhkäleen takia :)

Mistä muuten tuo teidän taaperon "työnimi" tulee? Saakos kysyä? Jaska on hauska!

Niistä vitamiineista vielä; eli syön sitä raskaana oleville tarkoitettua Multitabsia (2+ tai jotain mitä nyt olikaan). siinä on foolihappokin mukana. Lisäksi olen syönyt Omega3:sta mutta nyt ne on ollu loppu viikon verran, enkä ole saanut aikaiseksi ostaa uusia.

Huippua kun Tehis kävi moikkailemassa :)
Kyllä siihen Syyskuun junaan voi vielä ehtiä jos hyvin käy. Että teretulemast.

Palaillaan!

Monsku & Vaavi 12+2

hiphei,

onpas kivaa taas kirjoitella vanhan tutun kanssa!

Kiitokset kysymästä, olo on hieman kohentunut, ehkäpä se vaan oli Jaska, joka aiheutti tämän yökköolon.

Heh, nimi Jaska tuli telkkarista: maikkarilla mainostettiin ohjelmaa Jaska makujen maisemissa. Jotenkin se mieheni suussa taipui Jaska Mäkyseksi (taitaa olla joku tangolaulaja). Jotenkin siitä tämä vauva vääntyi aluksi myös Jaska Mäkyseksi, mutta nyttemmin on vain Jaska. Enpä olisi kuuna päivänä arvannut, että vauva saa sellaisen työnimen!

Me asutaan 60 neliön rivarikaksiossa Vantaalla (vanhana stadilaisena on pakko mainita, että ihan Helsingin rajalla) ja siinä tarvittaessa pärjätään seuraava vuosi - kaksi. Ostettiin se kaksi vuotta sitten perheeltä, jolla oli puolivuotias vesseli ja sanoivat lapsen olevan syy asunnon myyntiin. Ollaan nyt seurailtu alueella myynnissä olevia kolmioita ja jos hyvä löytyy niin varmasti tartutaan kiinni. Aluella ei ole paljon kaksioita, joten uskon, että saadaan omamme helposti myytyä. Meillä on myös ihana iso oma piha, josta ei haluasi hevin luopua. Alueen muitten yhtiöden pihat on järjestäen pieniä laudoitettuja koppeja.

Ostettiin tarkoituksella "vain" kaksio, jotta kaikki liikenevä raha voidaan käyttää matkusteluun. Nyt meidän yhteinen lainanlyhennys ja yhtiövastike on samaa luokkaa, kuin mitä maksoin yksin yksiöstäni Käpylässä. Reissattu onkin tultua; laskettiin, että viime vuonna tehtiin kahdeksan ulkomaanreissua, mukana on toki vain viikonloppupyrähdyksiä naapurimaihin. Mies kun on töissä lentoyhtiössä, niin olihan se synti olla käyttämättä halpoja stand by -lippuja. Talvilomareissu koittaa vajaan neljän viikon kuluttua; Miami ja New York kutsuvat! Sitten taitaakin olla matkat matkailtu vähään aikaan.

Missä ilmansuunnassa keskustasta asutte? Junalla 10 minuuttia vai bussilla? Bussilla ei siinä ajassa oikein pääse mihinkään. Hmm, tai Lauttasaaressahan on rivareita...

Mun pitää varmaan myös hankkia Multitabsia, eipä tämä väsymys voi niitä syömällä ainakaan lisääntyä. Tänään tuli just yks duunikaveri onnittelemaan kuultuaan uutisen. Sanoi, että jos ei muuta, niin vauva ainakin ryövää kaikki vitamiinit itselleen...

Ihanaa, kohta pääsee siirtymään kotisohvalle Täydellisten naisten seuraan!

Tästä sepustuksesta tais tulla romaanin ja novellin välimuoto :-)

(tämä onkin jo lähetetty kotoa, sillä jostain syystä puol neljältä töissä viesti ei suostunut lähtemään eteenpäin)

Heips Monsku ja Joanna!
Ihanaa lukea näitä teidän "pieniä tarinoita".
Pah olitte muka huolissanne ettei juttua kahdestaan saa aikaiseksi!
Minäkin päivällä yrittelin jo teille kirjoitella mutta ei onnistunut.

Muistakaa käydä meitä tuolla haaveilijoiden puolella muistamassa ja muistuttamassa mikä se päämäärä on!

T. minerva77

Heipat taas :)

Kyllä on tosiaan mukavaa kirjoitella pitkästä aikaa!

Kliffaa kuulla Minervastakin... tosin taustailen kyllä haaveilevia Viilaajia ihan melkein päivittäin!

Ei vieläkään kirjettä Naistenklinikalta :( Huomenna sitten puhelinta käteen.
Joannakin näkee Jaskan jo ihan parin viikon päästä, eikös? Olitkos varhaisultrassa? Ei nyt muista... Mä kävin sillon jos viikolla 7 ja kaikki näytti hienolta. Tuntuu, että siitä on ikuisuus!!!
Huolettaa pikkaisen myös vaavin syke, joka siis neuvolalääkärin mukaan oli pari viikkoa sitten liian korkea (jotain 180) - tosin oma teoriani on edelleen se, että pikkuinen oli vain hermostunut ja peloissaan kun tädit puol tuntia metsästivät.
Kuitenkin myös sykettä kuuntelemaan haluaisin pian!

Joannalle tiedoksi, että junallahan se kymmenenminuuttinen taitetaan. Käpylän tienoolla. Lauttasaaressakin olen muuten asunut ja pidän kovasti. Sinne haluaisin takaisin... mutta taitaa olla kerrostalokolmiotkin sellaisissa hinnoissa ettei kukkaro kestä. Rivareista puhumattakaan. Ja kämpän lisäksi olis autokin nyt hankinnassa... oho, rupee melkeen ahdistaan.

Taas menette New Yorkiin! Hitsi. Oon vieläkin kade niistä vauva-Leviksistä!
Tuo mulle tuliaisiksi sellaiset :)
Mekin ehditään vielä ainakin yksi reissu tehdä. Maaliskuun alussa suunnataan varmaankin Lissaboniin ja jos touko-/kesäkuussa jaksaa/ehtii, niin käväistään vielä Lontoossa tai Berliinissä. Hmm... saiskohan Lontoosta vauvakoon Leviksiä???
Rakastan matkustamista ja ollaankin aika kovia reissaajia, mutta pienin budjetein mennään. Olet Joanna onnentyttö kun puoliso on tuollaisessa duunissa! Te pääsettekin ihan pian reissuun.

Sitä Multitabs 2+:aa on kovasti kehuttu! Sisältää kaiken tarpeellisen ja neuvolassa ja apteekissa sanoivat hyväksi valinnaksi.

Oletteko muuten ostaneet jo Jaskalle jotain? Entä haluatteko tietää sukupuolta etukäteen tai onko teillä jotain fiiliksiä sen suhteen?
Mä olen "vahingossa" keräillyt vähän vaatteita... ja äiti löysi naapurin vintiltä jo pinnasängynkin. Ikeastakin tarttui mukaan vuodevaatteita sun muuta pientä. TOIVOTTAVASTI ei tuota pahaa karmaa! Ja äitiysvaatteitakin pari partta jo kaapissa venaamassa. Niitä tosin tartteekin ihan pian.

Mies on varma, että vaavi on tyttö. Itsellä ei mitään hajua. Ehkä toivoisin vähän enemmän tyttöä. En edes tietä miksi. Haluaisin myös EHKÄ tietää sukupuolen etukäteen, mutta mies ei... saa nähdä.

Ok. Romaani valmis. Nyt on riennettävä.

T. Monksu & Vaavi 12+3 (vai oliko...)

Minäkin onnittelen ketjun perustamisesta! Ihana lukea teidän kuulumisia :).Mulla onkin nyt ekat jännäykset menossa ihanaa olisi liittyä teihin heti tuoreeltaan!

Me saatiin esikoisen kohdalla rakenneultrassa (vk 21) tietää sukupuoli. Koko ajan mulla tyttöolo olikin. Rakenneultra minulle tehtiin, ja tullaan tekemään joka raskaudessa, koska minulla on astma. Ja silloin jos äidillä on jokin perussairaus, niin tuo ultra tehdään (ainakin täällä en tiedä onko ihan yleinen käytäntö). Omakustanteena me ei siinä varmaan oltaisi käyty, kun on aika kallista. Itse siis tiedettiin kaikki muut saivat jännätä loppuun asti.

Hyvää odotusta toivottelee Entu :)

heissan,

onpa kiva kun (vielä vähän aikaa) haaveilevat viilaajat käyvät moikkaamassa ennenkuin siirtyvät seuraamme vakkaristi! Mäkin kyllä käyn melkein päivittäin haaveilupuolella pitämässä itseni ajan tasalla lypsyajankohdista :-)

Vai että Käpylän suunnalla asutte; mehän oltiinkin sitten pari vuotta sitten vielä saman kylän tyttöjä. Aluetta on ikävä, mutta siellä päin ei ole liialti rivaritarjontaa, joten lähdettiin vähän kauemmas elämään rivitaloelämää. Ihan tyytyväinen olen asuntomme sijaintiin, mä kun olen töissä Lahden motaria vielä pitkälti Kehä kolmosen tuolla puolen. Ja mies siis Helsinki-Vantaalla.

Joo, kyllä toi lentoetuus on meidän perheessä käytetty ihan ääriä myöten hyödyks. Nyt on ton Jenkkilä-reissun jälkeen luvassa vähän vähemmän matkustelua, mutta kieltämättä jo mietin minkä ikäisen vauvan kanssa sitä voikaan lähteä reissuun. Teilläkin on luvassa kivasti matkaamista vielä ennen vauvan syntymää.

Kyllähän mä voisin sulle ihan oikeesti hankkia pikkupikku-Levikset. Lontoosta en tiedä, Nykissäkin tuntuivat olevan kiven alla. Levis-storeissa ei toivettakaan, kuten ei Macy's-tavaratalon lasten merkkivaateosastollakaan. Löytyi ihan sellaisesta perusvaatekaupasta, jossa paljon Levistä ja Calvin Kleinin vaatteita.

Niin, sitten vielä vähän vauva-asiaakin. En ole niitä Leviksiä ja NY-bodyä lukuunottamatta hankkinut vielä mitään Jaskalle. Mulla on jemmassa n. 7 pahvilaatikollista uusia vauvanvaatteita (näytteitä), joita olen saanut duunista monen vuoden aikana. Sänkyä tai hoitopöytää yms. en ole vielä ajatellutkaan. Mä pelkään vähän sitä pahaa karmaa.

Mulla ei ole aavistustakaan kumpaa plaatua Jaska on. Mies toivoo (enemmän tai vähemmän) poikaa, mutta tärkeintähän on että tulokas on terve. Tosin mua vähän ärsyttää, kun kysymykseen: "toivotteko tyttöä vai poikaa" vastataan aina "ei väliä kunhan se on terve". Vaihtoehdot kun ei olleet: tyttö, poika vai terve? Mutta näköjään itsekin heti menin samaan halpaan...

Mä pidin oman sukunimeni naimisiin mentäessä. Ollaan sovittu, että jos vauva on tyttö, tulee siitä miehen sukuniminen, pojasta puolestaan mun. Meillä molemmilla on harvinaiset sukunimet, mutta mulla harvinaisempi, meitä on vain 5. Mä haluan tietää etukäteen sukupuolen, mies ei välttämättä, mutta jos mä sen selvitän sen "salaa" niin sitten hänkin haluaa tietää (ja varmasti saisikin haluamattaankin...)

Mites muuten teidän häävalmistelut? Eikös teillä tanssita häitä lähiaikoina, olikos se helmi- vai maaliskuussa?

Sitten vielä siihen itse vauva-asiaan... Varhaisultrassa kävin viikolla 7+5 ja 9 millisen kaverin syke näkyi. Eikös se 180 ole ihan normaali syke ton ikäisellä sikiöllä. Mun muistaakseni neuvolasta saamassa kirjasessa oli lukema 177. Joo, piti käydä tsekkaamassa: "10. viikko: sydän lyö keskimäärin 177 kertaa minuutissa." Joten ihan normaalihan se on. Olipas tylsä neuvolalääkäri.

Mä en pääsekään heti neuvolassa lääkärille, sillä neuvolantäti sanoi, että kun kävin varhaisultrassa, ei tarvetta ole heti lääkärille. Hittolainen, nyt vasta tajuan, että multa jää yks mulle kuuluva tutkimus (ja sydänäänten kuunteleminen) väliin sen takia kun maksoin itse kovan rahan varhaisultrasta. Eipä olekaan reilua :-( Kyllä mua ne sydänäänetkin jo rauhottais, ei välttämättä tarvitsisi mennä uuteen ultraan ennen np-ultraa.

Tässäpä tuli multakin jo romaanin verran matskua.

Joanna & Jaska 10+3 (voi kuinka aika kulkeekaan hitaasti)

Oli ihanaa lukea taas romaania :)

enpä ehdi enää tänään enempiä lörpöttelemään, mutta sen halusin kertoa, että ultrakutsu oli tullut tänään ja ensi keskiviikkona on h-hetki!!! Jee.

ai niin vielä; kävin just apteekissa ostamassa lisää Multitabseja ja ihan vain tiedoksi, jos Joanna ajattelit ostaa niitä, että tuote ei ole enää 2+ vaan nyt se on ihan nimellä "raskaus". Ei voi erehtyä :)

Monsku & Vaavi 12+3 (edelleen - jep mustakin aika kulkee HITAASTI)

Kokeillaan onnistuuko nyt viestin lähettäminen, ei onnistunu eilen päivällä töistä... Kiva idea perustaa tää ketju! :-) Toivottavasti tänne tulee paljo porukkaa viilaajista. Kirjoittelen oman romaanin kun enemmän aikaa, nyt ei ehdi...

Aikku rv 17 tasan

jee,

hienoa Monsku, että ultrakutsu tuli vihdoinkin! Wau, sullapa ei ole enää monta päivää jännättävää.

Ja hienoa, että Aikkukin löysi tiensä tänne. Sä oletkin jo lähellä puolimatkan krouvia. Laitathan romaania tulemaan kuulumisistasi heti kun ehdit!

Nyt tuli lyheystä virsi kaunis. Paremmalla ajalla enemmän.

Joanna & Jaska 10+4

Pikainen tervehdys!
Voi hitsi, tänään ei ehdi/jaksa kirjoittaa... oon ihan kertakaikkisen puhki...
Halit ja palailen huomenna.

Oikein mukava oli kuulla aikusta!

Monsku & Vaavi 12+4

Moikka, nyt aikaa vähä kirjotella...

Aika on vierähtäny nopeesti, vaikka välillä tuntuki että matelee, mutta kun paha olo alko hellittämään niin viikot vierähtäny nopsaan, tosiaan kohta puolessavälissä jo! Ihan hyvin on mennyt, oireet olleet normaalit ja vaavilla kaikki tähän mennessä ollu kunnossa. Ihan alussa, viikolla 5 tais alkaa, oli tosi kovat alavatsakivut, joiden takia kävin lääkärissä, noin viikon verran kipuilua ja sitten helpotti. Viikolla 7 alko sitten pahoinvointi, oksentanut en kertaakaan mutta järkyttävän kuvottava olo oli lähes koko ajan eikä juuri mikään ruoka maistunut, hedelmät ja jäät/jäätelöt oli herkkua. Muutaman viikon kesti tuota ja sitten onki alkanu ruoka maistumaan ja painoki vihdoin nousemaan, 1.5 kiloa tullut raskauden alusta, ihan hyvä että ei ole paljoa tullut, olen pienikokoinen ja masulla ei ole isoa tilaa levittäytyä niin kuin isommilla ihmisillä, kymmenisen kiloa koko raskauden aikana ois kyllä aika maksimi mitä saisi tulla.

Paineet on nyt tosi alhaset, julkisissa istuminen on aika tuskaa varsinki aamuisin, normaalia tässä vaiheessa ja pitäisi alkaa kohta taas normalisoitumaan. Veriarvot taas pysyneet samoissa hyvissä lukemissa koko ajan, vaikka ravinnon saaminen ollutkin välillä vähä niin ja näin.

Ihan alusta asti housut vähän kiristi, ja mammavaatteisiin siirryin tossa 12 viikon tietämissä, omat vaatteet olisi vielä mahtuneet mutta iltaa kohti tuli tosi tukala ja kiristävä olo. Mammahousut on niin ihanan joustavia että! Töissä ei vielä olla yleisesti huomattu, tai ei oo ainakaa kyselty, eilen kerroin pomolle vasta eikä ollut hänkään huomannut! Tosi positiivisesti suhtautu, olin ihan yllättyny, ja oli sitä mieltä että kyllä kesäloma kannattaa pitää ensin alta pois, eli jos oikein olen laskenut niin pääsiäisen tienoilla jään jo lomalle! Muutetaan ensi kuussa uuteen kotiin, että siinä riittää sitten työsarkaa varmaan loma-ajaksi. :-)

Np-ultra oli 13. raskausviikolla, oli aika liikkuvainen kaveri, noin 7 senttiä pitkä ja hirvee meno päällä. Aika selkeesti jo erotti kädet, jalat, ruokatorven, sydämen, aivolohkot... ja mikä tärkeintä niskapoimu oli noin 1 milliä eli normaali. Mies oli mukana ja silloin alko hälleki konkretisoimaan että kyllä tuolla mun massussa on elämää! Rakenneultra on parin viikon päästä eli rv 19+3 on tarkalleen sillon menossa. Viime pe neuvolassa kuulin sydänäänet ekaa kertaa, vaavi tuli ihan massun päälle kiltisti niin kuuli tosi hyvin sykkeen, 144:ää löi. Tosi hurjalta kuulosti. :-)

Nyt alkaa tuntua siltä että raskaudestahan voi alkaa nauttimaan, alun kipuilut ja huonot olot veti mielen välillä matalaksi, ja ennenku pääsi ultraan näkemään niin oli tosi epävarma olo. Ja on kyllä aina ennen neuvolaa ja ultraa ja lääkäriä pari päivää kiukkunen olo, jotenki pelottaa että mitä jos kuuleeki että kaikki ei oo kunnossa... Ja sitten kun on käynyt ja kaikki on ok niin on tosi levollinen ja onnellinen olo. Tosin nytkin on ajoittain kipuilua kohdun kasvusta, ja liitoskipuja, ja alaselkä välillä kipee, mutta suurin osa ajasta on kuitenki hyvä olo. Nyt vaan liikkeitä odottelemaan, kuplimista oon havainnu mutta en ihan potkuja vielä, tai kuulemma tuntuu ensin siltä kun höyhenellä kutkutettais masua sisältäpäin. Innolla oottelen.

Toivottavasti tästä romaanista on hyötyä teille jotka tulette hyvää kyytiä perästä, yritän kirjotella oireilua tässä aina ajoittain. Hyviä vointeja ja voikaa paksusti! :-)

Aikku 17+1

Heippa,

Suuret kiitokset Aikulle romaanista! Ihan ahmien luin :)

Odotan ensi keskiviikkoa ja np-ultraa kuin kuuta nousevaa... olen alkanut näkemään siitä jopa unia. Jännittää ja vähän pelottaa. Kiitos Joanna, kun löysit tuon syketiedon. Itsekin vähän jo epäilin lekurin sanoja, kun tosi monesta paikasta olen päinvastaista lukenut. Mutta noin tarkka tieto helpotti huomattavasti.

Matkustelusta vielä; me ollaan kyllä ajateltu, että viiskuukautisen kanssa vois hyvin jo reissata. Luepa viimeisin (en ole ihan varma lehden numerosta) Kasplus. Siinä taisi olla juttu vauvan kanssa matkustamisesta.
Joo joo joo! Tuo Vaaville Levikset, jos niitä vain löytyy! Se olis MAHTAVAA! Miten voi olla näin innoissaan jostain vauvan vaatekappaleesta? Ja muutenkin olen vähän kade siitä seitsemästä laatikollisesta :) Kuulostaa ihanalta.

Tosi tylsää, että sulta jää yksi neuvolalääkäri väliin?! Mullekin varhaisultrassa lääkäri sanoi, että periaatteessa sillä voi korvata sen ensimmäisen lääkärikäynnin haluttaessa. Mutta mulle neuvolan tätsky ei edes ehdottanut sellaista vaan varasi automaattisesti käynnin ekaan lääkäriin. Tosin se oli turha, koska niitä sydänääniä yritettiin kuunnella liian aikaisin ja vaikka lopuksi kuuluivatkin oli siitä enemmän haittaa kuin hyötyä. Mutta ehkä Joanna voisit soittaa neuvolaan ja sanoa, että haluaisit sen ajan lääkärille, kun mielestäsi sinulle sellainen kuuluu.

Häistä vielä; eli tarkoitus oli tanssia häitä maaliskuun alussa. Kun tärppi kävi, niin jo joulukuussa tiesin, että haluan lykätä. Jostain syystä en halua olla raskaana omissa häissäni (vaikka perinteisiä niistä ei tulisikaan) ja tällä hetkellä haluan keskittyä vain Vaaviin ja itseeni ja häiden suunnitteluun sitten joskus tulevaisuudessa. Näin päätettiin. Kihlasormuksetkin on vielä kaupassa. Mutta valittu ne on ja ajateltiin sitten symbolisesti maaliskuussa käydä ostamassa ne. Hieman mietityttää vauvan sukunimi. Jos en tulevaisuudessa ota miehen nimeä, tulee vauvalle mun nimi... mutta en ole vielä päättänyt. Vauvan nimeä en sitten halua myöhemmin vaihtaa eli täytyy nyt tässä pohtia.

Missä muuten Aikku synnyttää? Ja miltä Aikusta tuntuu sen sukupuolen suhteen? Eikös tuossa vaiheessa voisi jo olla ihan oikeita aavistuksia?

Mun pitää ruveta meikkaamaan. Oon vielä kotona ja asiakastapaamiseen menossa. Naama kukkii edelleen. Alkuraskaudessa räjähti melkein käsiin :( Nyt on sentään jo inhimillinen.

Jatkan varmaan vielä ip töistä. Perjantain ratoksi :) Jotain unohtu kuiteskin.

Monsku & Vaavi 12+5

keskipäivää,

aloitin tän viestin kirjoittamisen jo heti aamusta, mutta on pitänyt kiirettä töissä ja huomenien toivotus piti vaihtaa keskipäivän toivotukseen.

Olipas kiva lukea Aikun romaani. Sä olet niiiin paljon pidemmällä kuin mä, vaikka samoilla 10-20 viikoilla mennäänkin. Kiva, että olet päässyt jo raskaudesta nauttimisvaiheeseen, sitä aikaa kaihoisasti odotellessa...

Omaan np-ultraan on vielä niin pitkä aika, että onkin kiva jännätä ekana Monskun ultraa ens keskiviikkona. Sitten vuorossa mun np-ultra ja hetiperään Aikun rakenneultra.

Tästäkin tuli nyt lyhyt virsi. Lähden tänään jo kahdelta töistä hakemaan siskonpoikaa 5v meille yökylään. Ehdin siinä lepäillä pari tuntia ennenkuin menen seiskaks keskustaan duunikaverin läksiäisiin. Kotiin pitänee ehtiä ennen kymmentä, enpä ole sen myöhempään valvonut reiluun kuukauteen paitsi joulu- ja uudenvuodenaattoina, ja niinä päivinä tuli nukuttua myöhään ja jopa otettua päikkärit.

Palailen astialle huomenissa kotikoneelta, jos Super Mario suostuu vähän huilimaan. Pikkumies on ihan hulluna miehen Nintendo-peliin ja tunnin peliaika päivässä ei ihan päde meillä ollessa...

Ihanaa viikonloppua!

Joanna & Jaska 10+5

hyvää sunnuntaita!

Heräsin vasta puol tuntia sitten. Ai kun olikin ihana nukkua pitkään. Mies lähti töihin kuudeksi ja olin hereillä viidestä seitsemään; luin yhden joululahjakirjan loppuun ja sitten takaisin unten maille. Nukahdin eilen jo ennen lottoarvontaa.

Nyt on sitten 11 viikkoa täynnä ja seuraavana ohjelmassa netissä tutustumista 12. viikon tapahtumiin sisälläni. Ensin kuitenkin pikainen käynti täällä nostamassa meidät ekalle sivulle.

terkuin,

Joanna & Jaska 11+0 sekä pihalta kurkkaava lumiukko, joka tehtiin eilen siskonpojan kanssa

Sunnuntai ja Monskun pikaisen viikonloppuromaanin aika.
Viikonloppu on taas mennyt siivillä... Perjantaina kyläiltiin ja lauantaina oltiin leffassa ja syömässä. Kumpanakin iltana toki jo yhdeksän aikaan kotona, että meikätyttö pääsee kymmeneltä nukkumaan :) hyvänen aika... entisessä elämässä ei olisi tullut kuulonkaan... Pihatöitäkin on joutunut tekemään about ekaa kertaa koko talven aikana. Aika idyllisen näköistä on!
Lähdetään katsomaan paria kämppää just kohta tähän aika lähelle. Ei mitään sydäntä sykähdyttävää, mutta ihan huvikseen vaan.

Kuulosti Joannalta mukavalta siskonpojan kanssa peuhailut! Mulla ei suvussa eikä koko lähipiirissä ole yhtään nulikkaa, jota hoitaa tai jonka kanssa puuhastella. Muutenkin kokemusta vauvoista ja lapsista nolla.... vähän välillä hirvittää, että mitenköhän sen oman kanssa sitten osaa.

Vatsa reistaa ja taas kivistää hurjasti. Luin, että juuri viikolla 13 kohtu kasvaa hurjalla vauhdilla. Voiskohan viimeaikaiset kivistelyt johtua siitä? On ihan samanlaisia tuntemuksia kuin joskus viikolla 6. Onneksi keskiviikkona on se ultra. Odotan NIIN kovasti! Kirjeessä oli myös seuraavan ultran aika, mulla se oli 6.3 mutta se täytyy vaihtaa, sillä ollaan silloin reissussa. Eilen saatiin vihdoin lissabonin liput ostettua ja päätettiin, että samalla reissulla tehdään parin päivän visiitti myös Portoon. Ollaan miehen kanssa kummatkin portviini-faneja :) Tosin mulla jäänyt sitten portviinin maistelut tietty väliin.

Haaveilupuolella näytti olevan oviksia käsillä, joten josko parin viikon päästä saataisiin joku lypsäjä tänne :)

Ai niin, piti vielä kertoa että ensimmäinen ihminen kysyi viime perjantaina töissä, että olenko raskaana. Tuijotteli vähän vaivautuneena kopiokoneella mun keskivartaloa ja sitten kysyä pamautti. Kyseinen henkilö ei ole ollenkaan mikään ystäväni (vähän päinvastoin) joten melkein meinasin näytellä loukkaantunutta ja vastata, että en todellakaan - vain pari kiloa lihonut. Sekös olis ollut hauskaa. Noh, ihan asiallisesti kuitenkin sanoin, että kyllä olen, mutta se on vielä salaisuus. Saas nähdä pysyykö sellaisena. Kyllä tästä pitää käydä pomolle nyt kertomassa.

Aitko Joanna pitää kesäloman vain säästää lomat? Mä olen päättänyt, että en pidä lomaa. Jään kuitenkin jo kesäkuun puolessa välissä viimeistään, että kivempi on varmaan pitää kaikki lomat sitten ennen kuin palaa töihin.

Mutta nyt pitääkin jo juosta! Huomenna on tulipalokiirepäivä, joten katsotaan ehdinkö kirjoittelemaan.

T. Monsku & Villi-Vaavi (jep, uusi nimi, joka mieheltä putkahti joskus kun vatsaa kivisti ja miehestä tuntui että se vaavi siellä hurjasteli) 13+0 (vau!)

huomenta ja ihanaa maanantaita!

Kyllä olisi niin tehnyt mieli jäädä nukkumaan koko päiväks, mutta täällä sitä oltiin jo varttia yli seitsemän. Onneks pääsen tänään vähän pois toimistolta ostamaan tuotenäytteitä lähimarketeista, jotta tavarantoimittajamme osaa tarjota oikeanlaisia käyttötavaratuotteita Suomen markkinoille. Aurinkokin tuntuu paistavan, joten kiva mennä vähän ulkoilmaa haistelemaan.

Olikos Monsku kiinnostavia asuntoja? Nykyään on kyl melko helppo arvioida kämppiä netissä kuvien perusteella.

Mäkään en aio pitää kesälomaani ennen äippälomalle jäämistä. Mun äitiysloma alkaa heinäkuun alkupäivinä ja mies pitää lomat vasta Jaskan synnyttyä, joten en näe mitään syytä olla kotosalla yksin sekä kesä- että heinäkuuta. Sitäpaitsi, mikäli olo kesäkuussa alkaa tuntua tukalalta ilmastoimattomassa konttuurissamme, niin sairaslomaa saa varmaan aika helposti noin loppuvaiheessa.

Mulla on siskonpoika ollut "harjoituskappaleeni", mikä monilla on eka oma lapsi. Häntä on tullut hoidettua ihan vauvasta asti, oli ekaa kertaa mun luona yökylässä vajaa kolmekuisena. Nykyään käy meillä yövieraana parin kuukauden välein.

Monsku, sulla enää kaks päivää ennenkuin näet Villi-Vaavin! Jänskää jänskää! MIhin aikaan ultra on? Tiedän sitten mihin aikaan tulen tänne kuulemaan terkkuja Vaavilta!

Nyt lounaalle!

Joanna & Jaska 11+1

Yhteistyössä