Plussanneet Viilaajat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Monsku79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiiittooos Entuu kun nostelit ylöspäin ;)

Mua väsyttää taas vaihteeksi. Viime yö meni alavatsasärkyjen kanssa tuskaillessa... hohhoijaa. Eilen en oksentanutkaan niin pitihän sitä näköjään joku vaiva saada kuitenkin riesaksi... argh. juu, ei saa valittaa... oon vaan vähän valitustuulella :)

Huomenna sitten se ultra. Se on 14.30 ja sen jälkeen (jos kaikki on hyvin) lähdetään miehen kanssa vähän ostoksille ja ostellaan kaikkea kivaa. Itsellemme siis. Vähän jännittää ja pelottaa. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Mutta enköhän illalla sitten ehdi tänne kuulumiset kertomaan.

Työmotivaatio nolla. On ollu siitä asti kun plussasin. Vähän höhlää kun kaikkia kivoja uusia haasteita on meneillään ja onhan tässä vieläkin monta kuukautta työtä edessä, mutta ei vaan jaksa kiinnostaa. Miten Joanna sulla? Maistuuko työt?

voi voi. Farkut repee päälle kohta. Huomenna ultran jälkeen (jos kaikki on hyvin) tilaan hennesin mammafarkut :)

On kamalan särkyinen ja ähkyvä olo. Lopettelen. Kirjoitelkaa jotain kliffaa.

Monsku & Villi 13+2

heissan,

voi että, mun pitää jännätä koko huomienn päivä Villin kuulumisia! Työpäivä menee varmaan taas yhtä hiiiiiitaaaaaasti kuin muutkin viime viikkoina. Mulla on myös työmotivaatio nolla tai miinuksen puolella, jos mahdollista. Maaliskuun alusta tulee uus tyyppi apuun ja tekemään sitten mun hommia äitiysloman ajan. Sitten kun olen saanut hänet perehdytetyksi ja kevät alkaa nostamaan päätään, voipi olla että tämä mamma alkaa etsiä syitä sairaslomailuun, jos ei niitä oikeasti ole (mikä on tietysti toivottavaa).

Mitäs hommia sä Monsku teitkään? Et tainnut olla enää tuolla haaveilupuolella kun sitä galluppia tehtiin?

Mulla ei nyt ole mielessä mitään järin kliffaa kirjoitettavaa. Tää on muuten eka ilta pitkään aikaan, kun en ole heti kotiin tultuani rojahtanut sohvalle koko illaks. Piipahdin nyt keittiöstä kirjoittamaan tänne, pääkokin luvalla! Tehdään thaikkuwokkia joululahjaksi saadun keittokirjan mukaan. Saas nähdä kuinka erilaista siitä kuin yleensä tekemämme. Se resepti kun on enemmän ja vähemmän päästä keksitty.

Yritä selättää säryt ja ähkyt. Ja toivottavasti uni maittaa paremmin ens yönä, vaikka ajatuksesi varmaankin pyörii tulevassa ultrassa! Laita sitten heti huomenillalla viestiä!

terkuin,

Joanna & Jaska 11+2

Huomenia.

Viime yönä nukuin hyvin, vaikka vatsaa vihloo edelleen ja yö oli täynnä unia. Ultrasta tietty. Jännittää. En pysty koko päivänä ajattelemaan mitään muuta, vaikka palaveria taas pukkaa ja aivojen pitäis yrittää raksuttaa.
Joannalle tiedoksi, että työskentelen mediamarkkinoinnin parissa.
Tulikos thaiwokista nannaa? Kerropas Jaskalle terkkuja.

Mun pitää nyt rientää... illalla sitten :)

T. Monsku & Villi 13+3

voi jänskätys sentään, Monsku!

Olen hengessä mukana sitten puoli kolmelta! Ja kurkkaan iltasella vähän väliä palstalle kuulumisianne.

Thaikuwokki oli oikein hyvää, itse asiassa ei kovinkaan erilaista kuin aiemmin tekemämme. Tässä reseptissä oli mukana bataattia ja täytyypä sanoa, että englanninkielinen nimi sweet potato kuvastaa sen makeaa makua hyvin.

Happy shopping sitten ultran jälkeen!

Joanna & Jaska 11+3 (Jaska pyysi lähettämään terkkuja kamulleen Villille)

Moi!
Poikkesin vain kertomaan,että Ewa ilmottautui haaveilijoille ihanien uutisten kera:hänellä viikkoja kasassa jo reilut 9!!Eli elokuussa syntyy!!
Toivottavasti saatte Ewasta tänne uuden"vanhan" kirjottelijan!

Fanny

Terveisiä ultrasta!

Kaikki on hyvin ja niin kuin pitääkin. Niskaturvotus normaali ja koko vastasi viikkoja.
Villi oli ihan hereillä ja vilkutteli lähes koko ajan :) Että oli söpö. Tosin mulla kesti useampi minuutti nähdä siinä ruudulla yhtään mitään... en oikeen hahmottanut. Ultraaja oli lääkäriharjoittelija ja oli tosi tunnollinen ja ultrasi tosi pitkään ja huolella.
Eli nyt sitten pitäisi huokaista helpotuksesta.
Seuraavaksi rakenneultra saman päivän aamuna kun lähdetään reissuun eli 2.3. Tuntuu, että se tulee tosi nopeasti!

Nyt olo on vähän tyhjä ja väsynyt. Ei jaksettu shoppailla yhtään mitään. Menen kuumaan suihkuun ja kaadun sohvalle.

Villiltä villit vilkutukset Pikku-Jaskalle ja Joannallekin!

Luin muuten haaveilupuolelta, että Ewa on raskautunut. Upeaa!!! Täytyy käydä onnittelemassa ja pyytää tännekin :)

Monsku & Villi 13+3

voi kuinka ihanaa! Ja kiitokset Villin vilkutusterkuista! Oli varmaan mahtavaa nähdä selvempi sikiö kuin varhaisultrassa. Minkä kokoinen Villi oli? 6-7 cm? Ai että, nyt on mulla pitkä viikko edessä odotellessa omaa ultraa ja Jaskan näkemistä.

Mäkin hyökkään sohvalle eilisen wokkiannoksen kera.

Onnittelut Ewalle! Toivottavasti kuulemme sinusta täällä!

Joanna & Jaska 11+3

moi,

palailen nyt astialle paremmalla ajalla, eli työajalla :-)

Odottavan aika on nimensä veroisesti pitkä. Toivon mukaan seuraavat 7 vrk hurahtavat vauhdilla, niin malttamaton olen näkemään Jaskan ultrassa!

Mies lennähti lumilautailemaan Leville pariks päiväks, joten olen seuraavat kaks yötä ja iltaa yksin kotona. Hommaa riittää, sillä lauantaina meillä on kavereitten kanssa jälkijoulut, eli pikkujoulut joiden ajankohta on vaan sopivammin joulun jälkeen. Siivota pitäis ja laittaa paikat kuntoon. Pakko myöntää, etten ole edes koskenut lokakuussa hankkimaamme uuteen imuriin; mies on kiltisti hoitanut imuroinnin. Sekä pyykinpesun. Mun tehtäväksi on jäänyt astiapesukoneen täyttäminen ja tyhjentäminen. Viime viikolla pesin vessan ja tyhjensin kerran astianpesukoneen. Siinä mun kotityöt kaikessa vähäisyydessään.

Kerroitko Monsku jo töissä Villistä? Pian kait sun pitää, jos maha alkaa olemaan jo niin paljastavan kokoinen.

Jaahas, nyt alkaakin työpäivä pian päättymään. Lähden kaverin kanssa "kävelylle" Jumboon. Mukavaa sisäliikuntaa :-)

terkuin,

Joanna & Jaska 11+4

Moro!

7 vuorokautta menee sukkelaan :) Usko pois!
Millon te tarkalleen ottaen olitte sinne reissuun lähdössä? Eikös se ollut aika pian?

En kertonutkaan tänään Villistä, sillä en muistanut että pomoni on jossain seminaarissa ja vasta huomenna paikalla.
Lähin kollegani kävi tänään ihan suoraan kysymässä, että koska olen ajatellut kertoa raskaudestani!!! Se varmaan kertoo jotain vatsani koosta. Tää on ihan kamalaa, mua melkein hävettää vatsani! Töistä on kaksi likkaa jäämässä nyt maalis-huhtikuussa äitiyslomakke eikä niillä kummallakaan ole yhtä isoa mahaa kuin mulla vaikka mä jään vasta kesäkuussa! Huomenna menen ja teen tästä julkista. Kerran kaikki näyttää jo tietävän...

Vatsaa kivistää taas ja ilma kiertää ikävästi. Painun sohvalle odottelemaan, että sana lämpiää. Ja kyllä, meilläkin mies hoitaa tätänykyä lähes kaikki kotityöt. Kohta lähtee hakemaa lakanapyykkiä pesutuvasta :) En itseasiassa muista mitä olisin viimeksi tehnyt ja milloin... hmm. Meillä kun mies hoitaa pääasiassa ruoanlaitonkin.
Jestas, pitää yrittää vähän aktiivistua.

Voi että kun kiertää mahassa :( Pitää mennä...

Monsku & Villi 13+4

huomenia!

Voi meitä ahkeria ja reippaita odottajia. Onneks miehemme on niin ihania, että pitävät kotimme kunnossa!

Kuinka iso sun mahas on? Pystytkö kuitenkin vielä käyttämään vanhoja housujasi? Ole vaan ylpeä mahastasi! Joko tänään kerroit pomollesi? Mun mahdollinen vauvamahani kätkeytyy kyllä vielä hyvin mahamakkarani sisään :-)

Meillä koittaa reissu kahden viikon kuluttua la 3.2. Takaisin näillä näkymin ma 12.2. Enpä ole vielä miettinyt lainkaan reissua, kerran tutkittiin netistä hotellivaihtoehtoja Miami Beachiltä, mutta siinä kaikki. Uudella tarmolla sitten 6 päivän kuluttua!

Nyt pitää palata sorvin ääreen. Palaan asiaan viimeistään illalla kotoa.

Joanna & Jaska 11+5

Aurinkoiset lauantaiterveiset!

Tänään on melko hyvä olo! Nukuin hyvin, en oksentanut, vatsaan jomottelee ainoastaan kevyesti oikealle puolelle... Hienoa. Oltiin ahkeria ja siivottiin, minäkin :)

Maha tuntuu ainakin itsestä kyllä isolta :) Käytän varmaan ihan viimeisiä päiviä vanhoja farkkuja. Mulla on kaikki housut niin matalia, että niitä on pystynyt käyttämään. Kyllä tota vatsaa varmaan piiloon saisi, mutta kaikki mun vaatteet on sellaisia, ettei niitä todellakaan ole tarkoitettu peittämään mitään :)

Eilen kerroin töissä ja nyt voin alkaa olla vähän relammin siellä, kun ei tarvitse piilotella. Vastaanotto oli sekä oikelta pomolta, että tiimiesimieheltä oli tosi hyvä! Heti alettiin suunnittelemaan, että miten mun työtaakkaa saadaan jo nyt vähän helpotettua.

Tänään on tyttöjen ilta ja paikalle tulee viisi hyvää ystävääni, joista osaa näen nykyään aika harvoin. Ollaan entisiä lukiokavereita ja osa asuu eri paikkakunnilla jne. Kolme heistä ei tiedä, että olen raskaana! Hih. Ajattelin yllättää niin, että valitsen vatsaa kaikkien eniten korostavat vaatteet :)

Meille tuleekin sitten pian pieni tauko kirjoitteluun, kun Joanna ja Jaska lähtee reissuun! Nyyh :( Täytyy yrittää jotenkin selvitä. Käyn sitten haaveilevien viilaajien luona kyläilemässä tai jotain.

Oletkos Joanna liikkunut kuinka paljon nyt raskauden aikana? Mua ahdistaa, koska olen ollut todella laiska! Siis en ole tehnyt juuri mitään. Alkuraskaudessa oli niin huono olo jatkuvasti ja liikkuminen vaan lisäsi sitä kun syljeneritys oli jotenkin erikoisen runsasta. Nyt olisin voinut jo varsin hyvin liikkua, mutta se on vaan jäänyt, kun en ennen raskauttakaan ollut mikään aktiivinen...
Ahdistaa. Lupaan itselleni, että ensi viikolla menen uimaan!

Mikä päivä te meette Jaskaa kattomaan?!
Mulla on perjantaina neuvola. Odotan sydänäänten kuuntelua :)

Ja nyt ulos vähän lenkille. Hyvä minä.

T. Monsku & Villi 13+6

moi,

pikaviesti ennenkuin vieraat tulee. Uskomaton sattuma, mutta mun luo on puolestaan nyt puolenpäivän aikaan tulossa kuus kaveriani, joista neljä on vanhaa lukiokaveria. Pidetään vuosittaiset "jälkijoulut", ennen joulua kun ei olla yhteistä aikaa löydetty, eikä moneen vuoteen yritettykään.

Liikuttua on tullut melko vähän; pari kertaa viikossa max. tunnin kävelylenkillä, eikä muuta. Munkin on ollut tarkoitus mennä uimaan ja nyt ois tarkoitus ensi viikolla päästä pulimaan kaverin kanssa. Yksin olen käynyt uimassa aamuisin (ennen raskautta), mutta nyt se on väsymyksen takia ollut ihan poissuljettu vaihtoehto.

Meillä on torstaina ultra heti aamupäivästä. Ja perjantaina neuvola.

Pakkohan mun on kuulumisia tulla lukemaan ja kirjoittamaan reissun päälläkin. Samalla voi mies lukaista netistä iltapäivälehdet. Kyllä me varmasti ollaan parin viikon kuluttua saatu lisäjoukkoja tälle puolelle haaveilijoista!

Nyt vielä pikaisesti suoristamaan tukka ennenkuin ovikello alkaa soimaan.

Hauskaa iltaa!

Joanna & Jaska 11+6

Huomenta!

Onpas talvista ja idyllistä :) Nukuin taas loistavasti! Ihanaa. En käynyt kuin kerran vessassa eikä vatsaa kivistä juuri yhtään.

Miten teillä meni jälkijoulut? Meidän bileet oli ihan kivat joskin puoli yhdentoista aikaan lähdin kotia kohti kun meinasin nukahtaa. Mun on pakko perua ens perjantainen rokkikeikka tavastialla :) ei kai sinne tällainen nukahteleva raskaana oleva oikein tohdikaan mennä...

Ruoka ja seura oli anyway hyvää. Mun vatsaa sanottiin söpöksi eikä se kenenkään mielestä ollut järin suuri. Ehkä se ei sitten niin massiivinen olekaan kuin miltä itsestä tuntuu :)

Torstaita siis odotellaan innolla :) Pääsethän sitten koneelle kuulumiset kertomaan heti ultran jälkeen?

Josko lähtis taas pikkuisen reippailemaan. Eilen tuli lenkin jälkeen tosi hyvä olo. On vain vaikeuksia saada miestä ulos pakkasella kun se on niin vilukissa. Yritetään.

T. Monsku & Villi 14+0 (herttinen, niin se aika kuitenkin menee eteenpäin)

huomentapäivää,

meillä meni jälkijoulut oikein hyvin, kiitos kysymästä. 5 euron lahjat jaettiin, siis jokainen hommaa yhden lahjan ja ne laitetaan pussiin ja sitten valitaan yksi paketti itselle! Syötiin hyvin, ja paljon!

Kaikki tiesivät etukäteen raskaudestani; olin jo jouluaattona laittanut tekstarin kaikille varhaisultrassa käynnistä. Kaikki olivat myös tietoisia projektistamme, joten ilmoitus ei ketään niinkään yllättänyt. Kaikilla paitsi yhdellä on jo lapsia, joten vauva-aihe oli melko paljon tapetilla. Yks kaveri (tämä lapseton), johon en pidä niin paljon yhteyttä, on lähdössä miehensä kanssa Miamiin päivää meitä ennen, joten sovittiin treffit Key Westiin!

Meillä talo tyhjeni yhdeksän pintaan. Kaks frendiä aikoivat vielä tavata miehensä keskustassa baarissa. Yrittivät muakin houkutella mukaan, mutta eipä todellakaan huvittanut lähteä. Enkä olisi jaksanutkaan.

Totta tosiaan, lunta tulee kivasti, mutta tiet oli ainakin aamulla tosi liukkaat heittäessäni miehen töihin klo 9. Itse olen lähdössä mummon 80-v synttärilounaalle Käpylään, Karjala-talolle. Sitten menen vähän leikkimään siskonpojan kanssa Oulunkylään ja haen miehen töistä klo 18. Siinähän se onkin jo päivä paketissa.

Tänään tuli täällä sitten maagiset 12 viikkoa täyteen, mutta etova olo jatkuu. Itse asiassa kulunut viikko on varmaan ollut pahin yökkäilyviikko. Eipä sillä niin väliä, kunhan kaikki on vaan kunnossa. Nyt kun ajattelen menneitä viikkoja, en niinkään ole pelännyt "perinteistä" keskenmenoa, vaan sitä että sikiö on kuollut kohtuun, enkä vain tiedä sitä. Tuli nääs joskus luettua näiltä palstoilta, että sellainenkin on mahdollista. Ja varmaan todella harvinaista. Nämä ikävät ajatukset aina silloin tällöin pääsevät valloilleen pääkopassani. Ihan älyttömiä, mutta minkäs teet...

Luottavaisin mielen menen kuitenkin torstaina aamupäivästä ultraan. Ja toki sitten tulen heti kertomaan millaisia terveisiä Jaska lähettää sulle ja Villille!

Kirpakkaa päivänjatkoa!

Joanna & Jaska 12+0 (jeeee!)

Iltaa...

Nostan tätä pikaisesti, mutta enpä tällä kertaa ehdi/jaksa enempiä.
Selkää särkee ja väsyttää. Kollega jäi sairaslomalle joten meikätyttö tekee taas kahden työt :(

Palaan huomenissa jahka ehdin.

T. Monsku & Villi 14+1

voi Monsku,

toivottavasti olo kohenee. Eipä kyllä käy kateeksi kun joudut hoitamaan kahden työt. Kauanko kollegasi saikku kestää?

Säästä vaan voimias "tärkeämpään", kyllä mä täällä pärjään... tai jos en, käyn kirjoittamassa täällä romaania aiheesta: Ultraan vielä 48 tuntia... nyt ultraan enää 40 tuntia... jne..!

Voimia töihin ja selkäsärkyyn!

Joanna & Jaska 12+2

Heipsan!

Tuonne haaveilijoiden puolelle eilen kirjoittelin, että KUN odottajien puolelle siirryn, en aio kaikkiin ketjuihin osallistua. Jätin siis eilen jo Viilaajat, koska on nyt jo pakko karsia kolmesta ketjusta yksi pois. Viilaajiin silloin sattumalta liityin viimeisenä, joten arpaonni suosi nyt sitä ketjua :-)

En minä teitä silti täysin unohda! Käyn lueskelemassa teidän odottajienkin kuulumisia silloin tällöin.
Oikein hyvää vointia teille! Toivottavasti saatte pian lisää seuraa tänne, ihan hyvältä näyttää haaveilijoissa :-)

Tehis

huomenia,

nostelen meitä tässä ettei ihan unholaan jouduta. Vai Tehis meinaa meidät jättää. No, kunhan et kokonaan unohda! Pitää käydä lukemassa sun kuulumisia muista ketjuista.

Vajaa vuorokausi jännitettävää. Elokuisissa yhdellä tuli keskenmeno, tai keskeytynyt sellainen. Nyt taas alkoi pelko omasta tilasta nostaa päätään. Menen sinne ultraan todella pahinta peläten, joten varmaan halkean liitoksistani jos kaikki on hyvin.

Ens yöstä voi tulla melko levoton. Viime yönä ei uni tullut klo neljän vessareissun jälkeen, joten luin kirjaa reilun tunnin. Onneks sitten nukahdin vielä 1,5 tunniksi. Luen The devil wears Prada -kirjaa. Oletko nähnyt leffan? Pitänee varmaan nähdä se kunhan olen lukenut kirjan.

Toivottavasti saadaan pian kirjoitusseuraa haaveilijoista, ettei ihan kaksisteen täällä rustailla. Ewakin vois ilmoittautua ja Mymmelin uusimpia kuulumisia odottelen!

Päivänjatkoja!

Jännittäjä-Joanna & Jaska 12+3

Moikkis!

Jos ehtis pari riviä rustata. Töissä on tosiaan nyt hurja meno... kollega meinaa sairaslomailla kaksi viikkoa! Juttelin kyllä tiimiesimiehen kanssa ja apuja yritetään järjestää. Hän on ihan oikeesti tosi avulias ja yrittää järjestää asioita, mutta valitettavasti tästä projektikokonaisuudesta on kärryillä vain minä ja se saikulla oleva kollega. Kyllä nyt vaan väkisin kaatuu hommat mun niskaan. Jotenkin olen kuitenkin levollisin mielin - teen minkä jaksan ja se saa riittää.

Yölliset vessareissut on ärsyttäviä! Jossain vaiheessa kävin kaksisin kertaa yöllä vessassa ja muutenkin nukuin sairaan huonosti. Nyt olen onneksi alkanut nukkua paremmin :) Se on tosi huojentavaa parin kuukauden huonosti nukuttujen unien jälkeen.

Mutta Joannan ensi yön uni ei varmaan mitään kovin sikeää ole :)
Hitsi, jännittää kovasti Jaskan puolesta. Onneksi ultra on sentään aamupäivästä, ettei tarvitse vielä koko päivää jännityksessä kärvistellä. Kaikki on ihan varmasti hyvin!!!

Nuo pelot on kyllä mullakin edelleen läsnä. Alkuraskaus oli kaikkein pahinta, mutta kyllä vielä nykyäänkin muistan vessassa ensiksi tarkista, onko alkkarit veressä. Ja juuri tuo keskeytynyt keskenmeno on tällä hetkellä mielessä eniten. Sydänääniäkin pääsee niin harvoin kuuntelemaan. Odotan kamalasti, että vauva alkaisi liikkua! Heinäkuisissa oli ainakin jotkut uudelleensynnyttäjät jo tunteneet liikkeitä. Voi kunpa minäkin pian... vaikka kyllä siihen kai kuukausi vielä menee.

Voi Tehis minkä teit! Noh, jos ei aika riitä niin ei riitä. Käy tosissaan moikkailemassa ja me kurkitaan sua muissa ketjuissa!

Näytti kyllä tosi lupaavalta tuolla haaveilijoissa. Aavistelen, että Entu olisi eka tänne siirtyjä :) toivotaan!

Selkää särkee aina iltaisin. Ajattelin lounastauolla surffailla ja tilata tukivyön! Jospa siitä olisi hyötyä. Mammafarkut ei ole vieläkään tulleet! Niille olisi kipeästi jo käyttöä :)

Käytiin miehen (aika vastentahtoisen sellaisen) kanssa katsomassa Paholainen pukeutuu Pradaan joskus silloin kun se tuli. Oli ihan kiva leffa, mutta ei mikään erikoinen. Olen kuullut, että kirja oli parempi. En tiedä. Oikein viihdyttävää katsottavaa se oli. Ja paljon kivoja kuteita :)

Hei, onks mulla tänään 14+3? Oho, taisin haaveilijoissa piipahtaessani laittaa että 14+2... noh. Parempi näin.

Meillä on molemmilla perjantaina siis neuvola! Monelta sulla? Mulla on heti aamusta klo 8 eli sisään varmaan aikaisintaan 8.30... anyway, sullakin varmaan kuunnellaan jo sydänääniä vai mitä luulet?

Terveisin siis; Monsku & Villi 14+3

moi taas,

pitää varmaan tosiaan nähdä se leffa, sillä kirjan kuvailuilla ei tosiaan saa päähänsä tarkkaa kuvaa niistä vaatteista, laukuista, kengistä... Mä en varmaan sais (vastentahtoista) miestä mukaan leffaan, joten ehkäpä menen sitä katsomaan jonkun naispuoleisen kanssa tai sitten odotan kunnes se tulee DVD-vuokraamoon.

Mulla on myös heti klo 8 perjantaina neuvolantädin aika. Kuunteleeko terveydenhoitajankin sydänääniä, eikä vain lekuri? Tyhmää, että ultra ja neuvola on peräkkäisinä päivinä. Olis edes viikon väli ultrasta kun pääsis kuuntelemaan sydänääniä, mutta minkäs teet.

Nyt harmittaa että on tota "omaa mahaa" tossa tiellä havaitsemasta vauvamahaa. Se kun varmistais että Jaska on kasvanut sitten viime näkemän. Iltapäivisin omat farkut tosin tuntuu melko tukalilta vyötärönseudulta, joten ehkä siellä on jotain "ylimääräistä".

Mulla on ollut ajoittaista alaselänsärkyä ennen raskautta, mutta nyt en ole niistä kärsinyt. Kop kop kop, koputan puuta. Millainen se tukivyö on? Pitänee googlata siitä tietoa ja kuvia; sellaiselle on varmasti käyttöä myös täällä.

Tulipa tässä mieleeni kun tilailin lounassalaattia, että mitkä ruoat on sulla kiellettyjen listalla? Kuuluuko muuten katkaravut kiellettyihin herkkuihin? Jätin katkikset ottamatta lohi-katkissalaatista. Maksapihvejä ajattelin välttää; niitä tulee normaalisti syötyä pari kertaa vuodessa, joten menetys ei ole kovin suuri. Graavikaloja on ikävä.

Tulis nyt se salaatti. Hyvä merkki taitaa olla se, että alkoi jo oksettamaan kun nälkä pääsi kasvamaan riittävän kovaksi.

Ruokaa odotellessa! Niin ja ultraa :-)

Joanna & Jaska 12+3 (edelleen..)

Tervehdys,

Vielä tänään pari riviä irtoaa. Huomisesta on tulossa niin kiireinen, ettei varmaan ehdi tänne ollenkaan.

O ou. Joannalle enää muutama hassu tunti ultraan :)

Niin, mulla lääkäri kuunteli ekaa kertaa sydänäänet, mutta sanoi lopuksi, että ensi kerralla terveydenhoitaja kuuntele. En sitten tiedä mikä on normaali käytäntö. Voihan sitä varmaan pyytää? Mä olen ainakin nähnyt doblerin siellä terveydenhoitajan huoneessa.

Mullakin tämä "vauvamaha" taitaa olla lähinnä turvotusta, vaikka onkin läsnä about 24 h.... että en tiedä onko "oikeeta" kasvamista. Jotain toki kyllä on tapahtunut, mutta ei se munkaan maha mikään ihan littana ollut alun alkaenkaan.

Kieltämättä vähän pöljää, että ultra ja neuvola on peräkkäisinä päivinä. Mulla terkkari käski sitten soittaa ja siirtää neuvola-aikaa, jos ultra sattuu samalle viikolle. Silloin ajattelin, että mitä järkee, mutta nyt ymmärränkin :) Ehkä sillä mun terkkarillakin on jotain järkeä päässä, vaikka en siitä liiemmin vieläkään diggaa.

Mä en ehtinytkään vielä oikein perehtyä tukivyöhön. Yksi kaveri oli löytänyt "halpis-tukivyön", joka voisi sopia näin alkuun. Sen pitäisi löytyä osoitteesta: http://www.kolumbus.fi/touhutoukka/tukivyo.html
Toimikoohan linkki?

Mä oon noudattanut sitä kiellettyjen ruoka-aineiden listaa, minkä sain ekasta neuvolasta. Tosin pari kertaa vahingossa oon syöny tuorejuustoja, joiden alkuperää en tiedä. Jouluna varsinkin itkin graavin ja mädin perään... niitä on ikävä juu! Katkaravut ei tietääkseni ole kiellettyjen listalla. ainakin olen niitä ihan surutta syönyt... toivottavasti oli makoisa salaatti :)

En sitten taida tälläkään viikolla alkaa urheilemaan. Voisin syyttää työkiireitä, mutta oikeammin taidan olla vaan pirun laiska. Joko sä kävit siellä uimassa?

Mitä mitä mitä! Luin haaveilijoista, että Tehis olis testannut haamun...
Sieltä näyttäisi kovaa vauhtia olevan tulossa porukkaa. Entu etunenässä ja Joppulikin kai ja Minervakin ehkä... enpä nyt muista tarkkaa tilannetta.

Mutta nyt anasta ja telkun ääreen.

T. Monsku & Villi 14+3 (vieläkin)

Yhteistyössä