Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä sanoisin, että älä pakota menemään. Voittehan molemmat suostutella, ja voisitko kysyä exääsi juttelemaan pojalle, ja lupaamaan jotain kivaa. Meidän 4 v:lle yllärillä houkuttelu toimii tosi hyvin, mutta pakottaa sitä ei voi mihinkään, muuten loukkaantuu verisesti.
Lapsi menee isänsä luo kylään yllärin saamisen vuoksi...? Ei minusta ole ihan terveellä pohjalla sellainen. Isäkö antaisi sitten joka kerran yllärin, että saa pojan luokseen?
Pakottaa ei tietenkään saa, mutta nelivuotiaan kyky tehdä päätöksiä on kuitenkin todella rajallinen eikä sitä päätäntävaltaa tule liikaa antaakaan.
Yllärin saamisen vuoksi? Missä minä niin sanoin? Ehkä sun 4 v. osaa ajatella syvällisesti isä-lapsi suhteen ehjyydestä ja äidin tarpeesta omaan aikaan, mutta meillä 4 v. ajattelee leluja tai mitä kivaa pääsee tekemään huomenna. Ei edes osaa ajatella kahta päivää eteenpäin. Suostutteluun sisältyy niin paljon enemmän kuin "saat isiltä ison säkin karkkia jos menet sinne".
Meillä ei ole tuollaista tilannetta, kun asutaan koko perhe yhdessä. Ajattelin lähinnä tuota kommenttiasi: "...ja lupaamaan jotain kivaa. Meidän 4 v:lle yllärillä houkuttelu toimii tosi hyvin"
Minusta se yllärin lupaaminen ei vaan ole oikein tällaisessa tilanteessa, siis uuden lelun antaminen tms. Eri asia, jos luvataan mennä yhdessä uimahalliin tms. mutta ei sekään kestävä ratkaisu ole, jos aina pitää olla jotain extraa.
No ok, minä tarkoitan lähinnä kaikkea kivaa mitä isän kanssa voitais tehdä, ulosanti ei ollut paras mahdollinen. En edes tarkoittanut mitään lahjomisia, mutta sellaista positiivista suhtautumista vierailuun, ja hehkuttamista ehkä mitä kaikkea kivaa voitte tehdä. Vaikka, että isi vois vaikka lukea 5 kirjaa iltasaduksi, tai voisitte isin kanssa katsoa dvd yhdessä tai mennä puistoon. Ihan tuollaisia juttuja ajattelin, jotka toimii omalla 4 v:llä. Kun jotain ulkoilua hehkuttaa vähän jännänä seikkailuna, niin toinen on niin mukana. Mutta jos stressaantuneena huokailee, kun toinen ei halua lähteä, niin ei se tunnelmaa kohota ainakaan.