Poika ei suostu juomaan mitään muuta kun maitoa! Ja ikää 2½vuotta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mölö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mölö

Vieras
Mitä ihmettä mä teen ton jätkän kanssa?
Se ei suostu juomaan mitään muuta kun maitoa, ei vettä, mehuja, piimää, ei mitään muuta kun sitä maitoa!
Päiväkodista pyydettiin tuomaan vesipullo pihalle että juo tarpeeksi kuumina päivinä mutta mitä siitä on hyötyä että vesipullo seisoo siellä pihalla kun poika ei juo edes suurimpaan hätään kulaustakaan pullosta ellei veden tilalle laita maitoa!
Ja hellepäivinä ei maitoa voi ottaa mukaan kun lähtee ulkoilemaan joten olisi kiva pakata mukaan mehua tai vettä juomaksi, mutta kun ei se juo niitä =/

Mitä mä teen sen kanssa?
Ei se voi aina saada juomaksi maitoa, ainakaan puistoillessa.. juokoon kotona taas lisää maitoa mutta pitää sitä muutakin osata juoda janoonsa kun maitoa =/

Meillä ei vesi meinannut kelvata, mutta kun mummo osti lapsell (2 v) lahjaksi muumi-pillijuomapullon, niin lapsihan joisi päivät pitkät vettä kuin mikäkin supermalli :)

Anna vaan se vesipullo sinne päiväkotiin, jos kaverien esimerkki auttaisi. Siedätyshoitoa vaan, eli lisää vettä sinne maitoon pikkuhiljaa enemmän ja enemmän kunnes poju huomaakin juovansa vettä. Ja maistelkaa ahkerasti, palkitse jokaisesta maistamiskerrasta esim. tarralla.

Kiitos vinkeistä, mä jo ostin sellasen salama mcqueen juomapullon kun poika sitä kovasti halusi mutta tuolla se on kaapissa käyttämättömänä koska poika haluaa mun laittavan sinne maitoa ja mä en suostu. Lupasin antaa sen heti kun juo siitä vettä, -poika vastaa huuli pitkällä "ei vettä juola, laita kaappiin ja anna lasiin maitoa"

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Hyvähän se on, sillä maito on lapselle terveellistä. Meillä on usein pillimaito retkieväänä. Mutta kyllä luulisi, että janossa myös vesikin kelpaa. Meillä on oppinut siihen. Muuten juo lähinnä maitoa.

Maito on lapselle terveellistä, kyllä. Mutta janojuomaksi siitäkään ei ole.
Tulee happohyökkäys ihan samalla tavalla kuin syömisestä. Eli jos lipittää maitoa päivät pitkät janoonsa, hampaat on kovilla.

Kuinka paljon muuten nestettä pitäisi juoda vähintään päivän aikana? Jos nyt kokeilen että laitan vaan vettä tarjolle enkä anna maitoa ennen kun poika on edes vähän maistanut vettä..? Siinä voi helposti mennä iltaan asti ennen kun poika maistaa..... mut sit toki saa juoda vaikka saavillisen maitoa kun maistais edes sitä vettä..

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Hyvähän se on, sillä maito on lapselle terveellistä. Meillä on usein pillimaito retkieväänä. Mutta kyllä luulisi, että janossa myös vesikin kelpaa. Meillä on oppinut siihen. Muuten juo lähinnä maitoa.

Maito on lapselle terveellistä, kyllä. Mutta janojuomaksi siitäkään ei ole.
Tulee happohyökkäys ihan samalla tavalla kuin syömisestä. Eli jos lipittää maitoa päivät pitkät janoonsa, hampaat on kovilla.

Retkillä on meillä mukana xylitolpastillt. Mutta tosiaan janojuomana on vesi hyvää.

Mä olen itse kuljettanut hoitokassissa hyla maitoa. Ajattelin, että jos saisit sen mukaan hellepäiville. (Ei ehkä päiväkotiin, mutta omille reissuille. ) Sitä myydään kaupassa pienissä tetroissa kuten pillimehu ja sitä voi säilyttää avaamattomana huoneenlämmössä. Päiväykset on varsin pitkälle. Kelpaisiko se teidän pojalle?

Meande: Juu, kelpaa se ja olen sitä joutunut hakemaankin nyt kuumilla päivillä kun pojalla on ollut kamala jano muttei ole suostunut hörppäämään vettä jota meillä on ollut mukana.. maidon juo posket lommolla heti.. mut päiväkotiin eivät halua niitä maitoa vaan pitäs olla vesipullo kuten muillakin..

Yhteistyössä