Poika käyttäytyy eskarissa hyvin erikoisesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eskarilaisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="A.p.";29794452]Pakko nostaa tämä keskustelu, sillä tänään pamahti postiluukkuun LASTENSUOJELU ILMOITUS??? Mitä hittoa, oikeesti?

Mielestäni ei nyt kyllä mennä ihan oikeiden reittien mukaa, ongelmasta on kerrottu meille vain reissarin välityksellä ja sit kun vastaan heille, että ongelman syitä voisi alkaa etsimään sieltä päästä ja asiasta olisi hyvä keskustella kasvotusten, niin tehdään ilmoitus, kertomatta siitä meille??[/QUOTE]

Oliko tälläinen ongelmat johtuvat eskarista tyyppinen vastaus rakentava? Mistä voit jo etukäteen tietää mistä ongelmat johtuvat?

Nii, rakentava, hmm.. en tiedä. Mutta siis enhän minä tiedä mistä ne ongelmat johtuvat,mutta kun "oireet" ilmenevät vain eskarissa, niin lähtisin heidän kanssaan tätä purkamaan.

[QUOTE="a.p.";29798009]Nii, rakentava, hmm.. en tiedä. Mutta siis enhän minä tiedä mistä ne ongelmat johtuvat,mutta kun "oireet" ilmenevät vain eskarissa, niin lähtisin heidän kanssaan tätä purkamaan.[/QUOTE]

Oletko itse huolissasi siitä että lapsesi käy vieraiden aikuisten kimppuun lyöden ja purren? Mistä olet ajatellut hakea apua? Ajatteletko että syy on eskarin?

No onpa erikoista. Mitäpä jos nyt soitat sinne eskariin omalle hoitajalle ja ihan asiallisesti lähinnä kuuntelet, mitä heillä on mielessään. Älä rupea puolustelemaan tai selittelemään vaan yritä selvittää mistä nyt on kyse.

Ole kuitenkin onnellinen, että he suhtautuvat vakavasti lapsesi tilanteeseen. Saatte varmasti selvitettyä, mistä on kyse. Jospa lapsellasi oikeasti onkin jokin vakava huoli tai vaikeus? Tsemppiä!

Oletko itse huolissasi siitä että lapsesi käy vieraiden aikuisten kimppuun lyöden ja purren? Mistä olet ajatellut hakea apua? Ajatteletko että syy on eskarin?

Tottakai olen huolissani, mutta että tehdään lastensuojelu ilmoitusta, ennen kuin olemme edes pääseet keskustelemaan heidän kanssaan.. Ei missään nimessä ole tarkoitus puolustella, mutta tuntuu jotenkin hullulta että edetään näin rajusti? Olisin halunnut ja haluan edelleen keskustella heidän kanssaan asiallisesti ongelman syistä. No mutta niinkuin aiemmin sanoin, menemme avoiminmielin sinne sosiaalihuoltoon keskustelemaan asiasta.

Siis etkö ole ollut päiväkodin työntekijöiden kanssa juttusilla ollenkaan, vaan viestittelette pelkästään kirjelappusten välityksellä? Etkö lasta viedessä tai hakiessa kysy päivien kulusta tai juttele tarkemmin niistä ongelmatilanteista? Miten se on edes mahdollista, vai häivytkö paikalta niin äkkiä, että tädit eivät ehdi vaihtaa kanssasi paria sanaa? Jos ajattelevat, että sinuun ei saa oikein yhteyttä ja jos nyt laitoit viestiä, jossa vihjaat että syy olisi eskarissa, niin et vaikuta myöskään kovin yhteistyöhaluiselta vanhemmalta.

Se on kyllä erikoista, että lastensuojeluilmo olisi tehty ilman että sinulle tai miehellesi on asiasta kerrottu etukäteen. Sen ymmärrän, että ilmoitus on tehty kiireellä, koska kiirehän tässä tulee jos meinataan lasta ehtiä auttaa ennen koulun aloitusta.

[QUOTE="Neela";29798376]Siis etkö ole ollut päiväkodin työntekijöiden kanssa juttusilla ollenkaan, vaan viestittelette pelkästään kirjelappusten välityksellä? Etkö lasta viedessä tai hakiessa kysy päivien kulusta tai juttele tarkemmin niistä ongelmatilanteista? Miten se on edes mahdollista, vai häivytkö paikalta niin äkkiä, että tädit eivät ehdi vaihtaa kanssasi paria sanaa? Jos ajattelevat, että sinuun ei saa oikein yhteyttä ja jos nyt laitoit viestiä, jossa vihjaat että syy olisi eskarissa, niin et vaikuta myöskään kovin yhteistyöhaluiselta vanhemmalta.

Se on kyllä erikoista, että lastensuojeluilmo olisi tehty ilman että sinulle tai miehellesi on asiasta kerrottu etukäteen. Sen ymmärrän, että ilmoitus on tehty kiireellä, koska kiirehän tässä tulee jos meinataan lasta ehtiä auttaa ennen koulun aloitusta.[/QUOTE]

Nii mahdoitko nyt lukea koko ketjua?? Lapsi on iltapäivä hoidossa, eskarin jälkeen, ja kun hänet sieltä on haettu, niin joka kerta kyselty miten on mennyt ja muuta, mutta tällä iltäpäivä hoitajalla on aina niin kiire lähteä, että montaa sanaa emme ehdi vaihtaa (meidän lapsi haetaan viimisenä). Itse olen tässä se aktiivisempi osapuoli ollut, mutta tämä kaikki on tapahtunut nyt ihan pienen ajan sisällä, niinkuin aiemmin sanoin, kaksi lappua olemme kotiin saaneet, ja molempien lappujen jälkeen koitettu keskustella, iltapäivähoidon kanssa, ja olemme pyytäneet aikaa heiltä, jotta asiasta voisimme keskustella. Mutta nyt sitten tuli tällänen...

Onko se sama hoitaja joka iltapäivisin on lasta luovuttamassa joka tämän ilmoituksen on tehnyt? Hän on sen tehnyt ilmeisesti ihan itsenäisesti, siviilihenkilönä, koska muuten ei olisi hänen nimensä paperissa. Ota yhteys eskarin johtajaan heti pyhien jälkeen, toi hoitajan toiminta on ollut todella tökeröä. Luulis keskusteluajankin järjestyvän kun johtajan kanssa olet juttusilla. Lastensuojeluviranomaisia varmaan lähinnä vituttaa, että joku hoitaja haaskaa heidän aikaansa näin. Ihan selvää on, ettei se huoli voi olla kovin suurta ja aitoa, jos ei sitä ensin lähdetä miettimään vanhempien kanssa vaan otetaan viranomaiset tuolla tavalla kuvioon, keskustelematta asiasta sen enempää. Mitä eskari on tehnyt auttaakseen poikaa? Toivottavasti lastensuojelu nyt ainakin opastaa sitä eskaria miten tämmöisissä tilanteissa vois toimia. Ota ne laput sinne mukaan kun menet.

Yhteistyössä