S
sleeping
Vieras
Meidän rakas kuopus, nyt 1v5kk on äidin poika. Joskus kun on oikein huono päivä niin juoksee ja itkee mun perässä niin kauan kunnes otan syliin. Jos menen vessaan, laitan oven kiinni, poika jää ulkopuolelle huutamaan. Isä kelpaa hyvin harvoin. Jos olen näköpiirissä, poika rimpuilee isän sylistä samantien, ei saa vaihtaa vaippaa, ei saa syöttää. Harvoin on hetkiä, jolloin poika tykkää isän seurasta. No, isä on tietenkin päivän töissä ja minä kotona. Poika myös pelkää muita ihmisiä, aluksi. Itkettyään ja istuttuaan äidin sylissä, niin uskaltautuu jo lähemmäksi ja loppujenlopuksi vie vieraille jo leluja yms seurustelee. Joskus olen yrittänyt jättää pojan lapsiparkkiin, elixiaan, mutta siitä tuli vain huutoa, joten jätin viemättä. Täytyy myöntää, että olen ehkä lellinyt tuota poikaa, pitänyt paljon sylissä yms, koska hän on sitä tarvinnut ja minä halunut. Nyt alkaa kuitenkin muuttua mahdottomaksi tämä takertuminen, kun minun pitäis olla siinä vieressä koko ajan, syöttääkin, jos poika sitä tahtoo ja kaupassa ei tahdo olla rattaissa vaan sylissä (tai kävellä ympäriinsä). Siis pitäisikö pojalle vaan antaa runsaasti läheisyyttä, vai vähän jarruttaa;välillä olla ottamatta syliin tai olla syöttämättä poikaa vaikka hän raivoaa syöttötuolissa. Ja sanomattakin on selvää, että esikoinen kärsii tästä kun ei saa samanlailla äidin huomiota kuin pikkuveljensä. Kuopus on erittäin mustasukkainen ja tulee heti väliin, jos halaan joko esikoista tai poikien isää. Joskus on hyviä päiviä, jolloin saan mennä vessaan rauhassa, pojat leikkivät keskenään tai molemmat yksikseen, mutta yleensä nuorimmainen on siis minussa kiinni. Ja miten saisin isänkin tähän mukaan, saisi syöttää (poika syö suurimmaksi osaksi itsekseen, mutta tarvitsee vielä apua siinä), vaihtaa vaippoja ja olla yhdessä. Silloin kun olen poissa (1-3 kertaa viikossa 2h kerralla) niin poika on ihan ok, ei tahdo isän syliin, mutta muuten kaikki menee hyvin syöttämisineen yms. Mitä minä teen?