poika. työt ja ylös herääminen

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
nyt ei sit tarvii tulla heittämään mitään paskaa silmille. vaan ihan asiallista juttelua, tuskin ainoa olen, joka tätä miettii.

meillä asuu siis kotona kohta 21 vuotta täyttävä poika. ennen ei ole ollut palkkatyössä vieraalla. vaan on tehnyt työtä kotona. jolloin herääminen ei ole ollut minuutti pelia. poika on opetellut sellaisen tavan, että laittaa kellon kiinni ja jatkaa uudestaan ja kohta se taas soi. sitten sillä on toinen kello, joka saattaa herättää kaksikin tuntia, ja kossi sen kun jatkaa uniaan. eli on niin tottunut, että nukkuu vaan.

nyt sitten aloitti palkka työt. miten toimisit

a. ajattelisit että on täysi-ikäinen ja vastuussa itsestään ja teoistaan. että siinäpä kello soikoon, jos poika ei nouse, niin omapa on asiansa.

b. herättäisit pojan suosiolla joka ikinen aamu, ja valvoisit, että suorituu töihinsa''

c. sanoisit pojalle, että olen nyt herättänyt sinut niin ja niin monesti, ja vielä huomenna herätän. ja sen jälkeen olet itse vastuussa joutumisestasi. ettet aio aina paimentaa joutuuko töihin vai ei. ja kehottaisit hommaamaan eri ääniset herätys kellot. koska uusi ääni varmaan herättää sitten tehokkaammmin.

mä tein tuon c:n katsotaanpa tehoaako

Kyllä mä tukisin häntä, tottakai mutta rajansa kaikella eli en viikkokausia.
Saisi saman kohtelun kuin mies eli jos ei omaan kelloon soi niin vetäsisin peiton päältä ja kierittäisin alas sängystä. Kahvit olisi mtoki odottelemassa.

Minä olen hyvä heräämään nykyään mutta teininä se oli yhtä taistelua.

en herättäis, oppis heräämään itte. ja selittämään miksi on myöhässä. kovinkauvoa tuskin mikään työpaikka kattoo jos jatkuvasti on myöhässä ja muitaki työntekiöitä on tarjolla

Ite ollut huono heräämään nuorena, nyt tosi hyvä. Nousen heti, vetelehtiminen tekee siitä vaikeampaa. On jo aikuinen, tekisin ehkä samoin, kun sinä. Ite olen jo tuon ikäisenä asunut pois kotoa, yli 300 km päässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
d) poika omaan asuntoon asumaan.
no tää on käsillä ihan pian. koska nää mitä poika nyt alkoi tekemään on reissuhommaa. ja sitä tehdään ympäri suomen. ei siis toimita ajaa muutaman viikon takia etsimään omaa asuantoa. nyt kun työ on tossa muutaman kymmenen kilsan päässä. eikä meillä ole ollu tapana muutenkaan käskea lapsia pois kotoo. näkyy ne lähtevän käskemättäki. ja tähän asti poika on siis tehnyt töitä kotona. joten luonnollisesti on myös asunut tässä

Yhteistyössä