Vauva puree, vetää tukasta ja läpsii

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Johannas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="johannas";30369922]Kiitos vastauksista!! Mun olo on äärimmäisen helpottunut nyt. Mä pelkäsin, että lasta esim. sattuu johonkin, että on mahdollisesti kiukkunen esim. kivusta ja siksi ei söisikään enää hyvin, mutta tänään on ollut parempi päivä. On syöty hyvin ja nukuttu hyvin ja huomattavasti vähemmän läpsittu, isäänsä kävi puraseen, mutta mua ei (ainakaan vielä). Ehkä tämä tästä pikkuhiljaa.

Mun kavereilla on kova kilpailu muutenkin (yleensä keskenään) siitä kenen lapsi on ihanin ja kuka kehittyy nopeiten. Mä en edes välttämättä enää puhu heille meidän lapsen jutuista, koska tuntuu herättävän kateutta.

Tätä palstaa nyt selanneena melkein väittäsin sen kateuden ja kyräilyn olevan yleistä ja joo, mä reagoin kyllä aika herkästi tuohon moraalinvartijan kirjoitukseen, johtuen siitä, että en juurikaan roiku näillä palstoilla. Olen tottunut, että kun keskustellaan, keskustellaan toista kunnioittavasti ja vähän mietitään, miten asioita ilmaistaan. En ymmärtänyt, että täällä töksäyttely kuuluu asiaan.

Ja kyllä, mun mielestä toisia ihmisiä tulee käsitellä "silkkihansikkain" aina tiettyyn pisteeseen saakka ja se piste voi olla esim. perheenjäsen tai ystävyyssuhde. Tätä kutsutaan peruskohteliaisuudeksi.[/QUOTE]

:O Kerrotko vielä mikä sua loukkas? Mikä sana, lause?

No jopas :D
Kaikki ei vaan oo match made in heaven, ei siinä mitään sen dramaattisempaa tai ihmeellisempää ole. Henkilökohtaisuuksiin meneminen ei yleensäkään ole kovin hedelmällistä, mutta aivan erityisen vaikutuksen se tekee mikäli heti sen jälkeen ryhtyy opettamaan muille käytöstapoja.

Joo en mäkään ymmärrä, mikä tuossa Moraalinvartijan vastauksessa oli niin pahaa. Lyhyesti ja ytimekkäästi asiaa. Mun mielestä asioita ei tarvitse sanoa jaaritellen ja kaikenlaisilla täytesanoilla höystettynä. Voin kuvitella, että esim. neuvolassa olis kommentoitu ehkä juurikin tuontyyppisesti.

Ei tuonikäisellä tosiaan liiku päässä mitään järkevää vielä. Hän elää itselleen ja ihan just siinä hetkessä. Vielä parivuotiaallekin ei tarkoittaa sitä, että se ei on voimassa niin kauan kun äiti on näkyvissä. Sen jälkeen sitä ei enää ole.

Mutta joka tapauksessa! Kiitos kaikille vastauksistanne. Sain juuri sen mitä tarvitsin. En ala keskustelemaan asioista, jotka sivuavat mieltäni painanutta. Jotkut asiat, kun eivät vain ole minun ongelmiani. Hyvät yöt ja perjantait. Itse painelen pehkuihin.

Yhteistyössä