Poikaa kiusataan koulussa eikä mikään auta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraana

Vieras
esim tänään oli liikkapainotustunti, kaveri joka oli meillä juuri viime yönä: yökylässä, oli töninyt poikaa selkään, ja aina kun poika oli kaatunut huutanut että "taas yksi piste "Tinolle"
Se tarkoittaa siis että piste seköpäälle, ja jos tarpeeksi monta pistettä niin on aasi jne.... kyseessä viidesluokkalaiset.

Mitä TE tekisitte, jos olis kyse omasta lapsesta????

Keskustelu lapsesi kanssa kahden kesken, kiusaajien nimet selville, yhteys opettajaan, vaatimus tapaamiseen kiusaajien vanhempien kanssa (kiusaajat ja oma lapsesi mukana tietenkin), mukaan tarvittaessa myös kuraattori/rehtori tms. Kissa pöydälle häpeilemättä ja nöyristelemättä! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Menisin koululle ja puhuisin ensin opettajalle asiasta joka sitten varmaan osaa kertoa miten jatkot hoidetaan.

jatkunut pitkään , ope kai yrittää parhaansa mutta eihän hän yksin voi kiusaamista lopettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Alli Huuppa:
Keskustelu lapsesi kanssa kahden kesken, kiusaajien nimet selville, yhteys opettajaan, vaatimus tapaamiseen kiusaajien vanhempien kanssa (kiusaajat ja oma lapsesi mukana tietenkin), mukaan tarvittaessa myös kuraattori/rehtori tms. Kissa pöydälle häpeilemättä ja nöyristelemättä! :hug:

Näin juuri.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Menisin koululle ja puhuisin ensin opettajalle asiasta joka sitten varmaan osaa kertoa miten jatkot hoidetaan.

jatkunut pitkään , ope kai yrittää parhaansa mutta eihän hän yksin voi kiusaamista lopettaa.

Ope EI yritä parastaan, jos kiusaaminen jatkuu. Nyt vanhemmat ja lapset koolle, kiusaamista ei pidä sallia! Kuraattori, reksi ja vanhemmat koolle sekä tietysti kiusaajat ja kiusattu.

Voi ei... puhuisitko tuon "kaverin" äidille, tai kaverille. Sitten tuon perusteella on vaikea sanoa, onko varsinaista kiusaamista vai vaan leikkiä. Jos noi pojat tekee tuota toisilleen tajuamatta, että joku kokee sen kiusaamiseksi. Siis olettavat, että "Tino" lähtee mukaan leikkiin ja tönii takaisin tms...
Mä näen jo nyt painajaisia koulukiusaamisesta ja lapsi vasta 2v. Mua harmittaa oikeesti sun puolesta!

Alkuperäinen kirjoittaja aaa:

Näin juuri.

Tää on jatkunut ekasta luokasta, sama ope ollut koko ajan. Olen todellakin jutellut vanhempien kanssa!
Mutta ei auta!!!!
Poika ITKEE välillä kotona.
Kerran kyllä sanoin kiusaajalle, että jos vielä vilkaisetkaan poikaan niin...
se auttoi silloin, mutta ei enää.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Pyytäsin pennun kylään ja "juttelisin" niin että se ei enää uskaltais. On meillä ainakin toiminut.

Mä en ihan tällä viisiin lähtis asiaa hoitamaan. Jos mä kuulisin että joku vieras aikuinen on salaa multa vähän "jutellu" mun lapseni kans niin sitten kyllä "juttelisin" minäkin.

Opettajaan yhteys ja lapsen vanhempiin. Ihan nokakkain kaikki ja asiat tiskiin.

Pyytäsin pennun kylään ja "juttelisin" niin että se ei enää uskaltais. On meillä ainakin toiminut.

Tuosta tuli mieleen, että on se kumma juttu kun parikymmentä aikuista ei saa paria lasta kuriin! Jos mun poikaa kiusattaisiin, niin varmasti avautuisin, ja vähän enemmänkin, olkoot kuinka lapsia ovat. Mun sympatiat ei heru kiusaajille!

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:

Mä en ihan tällä viisiin lähtis asiaa hoitamaan. Jos mä kuulisin että joku vieras aikuinen on salaa multa vähän "jutellu" mun lapseni kans niin sitten kyllä "juttelisin" minäkin.

Niin, siis ekalta nyt viidenteen tästä kärsitty, ja kyllä on juteltu ties kenen kanssa.
Nyt poika on jonossa perheneuvolaan.
Mutta mitä sekin auttaa, jos kiusaaminen vain jatkuu.
Nää pahimmat kiusaajat ovat muuten kavereita, mut koulussa kiusaavat. Myös heidän vanhempansa tunnen ja todellakin olen heidän kanssaan jutellut.

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:

Siis täh? Jos sun lapsesi kiusaisi jotain koulukaveriaan, ja tämän äiti vähän keskustelisi asiasta lapsesi kanssa niin sä vetäisit herneet nenään siitä? Kyllä toisten lapsia voi ojentaa jos näyttää tarpeelliselta, ainakin mun lapsiani, jos käyttäytyvät typerästi.

mun työkaverin tyttöä kiusattiin ja kiusattujen vanhemmille puhuminen ei auttanut (ope myös mukana). He asuvat Vantaalla ja saivat joltain kokonaan ulk. taholta apua, tulivat kouluun jne. Harmi etten muista tätä tahoa, mikä se oli, mutta koulun rehtorin pitäisi tietää. Voimia teille!!

onko sitten ihan varma ettei sun lapsi tee mitään härnäävää? aika kummalta kuulostaa jos kaikkien kanssa keskuteltu ja aina vaan kiusataan, siis ne "kaveritkin" kiusaa ja silti välillä ollaan yökylässä yms... :/

Tuntuu ihmeelliseltä, jos keskustelut vanhempien välillä eivät ole johtaneet mihinkään. Sen jälkeen tilanne on kyllä aika kimurantti.
Pitäisi saada kokoon opettaja ja vanhemmat ja saada jonkinlainen jatkuva kosketus syntymään, joka puretaan vasta sitten, kun asia on korjaantunut.
Aika usein se väärä ilmapiiri saa alkunsa 1-3 pojasta. Ne pitäisi saada tiukempaan tarkkailuun. Mutta jos näiden lasten omat vanhemmat eivät asiasta piittaa, keinot ovat vähissä.
Toivon onnea ponnisteluillesi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan oikeasti se ei lopu ennenkuin kiusattu muuttaa tarpeeksi kauas. Siskoni muutti takasin kotipaikkakunnalle kun kyllästyi lapsen kiusaamiseen.

Sanonpa nyt kerrankin: jumalauta mitä paskaa sä suollat! :headwall:

Oletko sinä ikinä ollut koulukiusattu, ilmeisesti et! Opettajat ei välitä kuule tuon taivaallista mitä heidän selkänsä takana tapahtuu, eli kiusaaminen takuulla jatkuu niin kauan kuin uhri on näköpiirissä.

Yhteistyössä