Poikani joutuu olemaan ensi viikolla illat yksin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Koita saada kaveri sille yökylään vaikka pariksi illaksi ja jos sitten voisi mennä parina iltana vastavuoroisesti sitten kaverilleen yökylään vaikka pientä maksua vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Blue harmaana:
Koita saada kaveri sille yökylään vaikka pariksi illaksi ja jos sitten voisi mennä parina iltana vastavuoroisesti sitten kaverilleen yökylään vaikka pientä maksua vastaan.

No tuskin kukaan antaa noin pienen mennä yökylään jos äiti tulee vasta noin myöhään kotiin!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No tuskin kukaan antaa noin pienen mennä yökylään jos äiti tulee vasta noin myöhään kotiin!

Sori, siis en ole ap.

Alkuperäinen kirjoittaja Huldasharks:
Kyllä tuon ikäinen pärjää. Kysehän on vain viikosta (5pvää?). Soitat pari kertaa kännykkään ja laitat ruoat valmiiksi jääkaappiin. Jotain tekemistä illaksi.

No näitä kyllä tulee useamminkin. Vuorotyö. Pakko varmaan vaan pojan tottua.

Kyllä 8v pitäisi pärjätä yksin. Aika on vaan hankala kun on nukkumaanmenoaika, mutta koitat kääntää asian hauskaksi. Että poika saakin valvoa ja odottaa sua kotiin. Leffoja ja pelejä ja jotain rakennusjuttuja/piirtämistä järjestät ohjelmaksi. Tai että kokkaa itse jotain mihin ei tarvitse käyttää hellaa/uunia.

Kyllä tuon ikäinen pärjää. Kysehän on vain viikosta (5pvää?). Soitat pari kertaa kännykkään ja laitat ruoat valmiiksi jääkaappiin. Jotain tekemistä illaksi.

No näitä kyllä tulee useamminkin. Vuorotyö. Pakko varmaan vaan pojan tottua.

No jos kyse on siitä, että esim. joka toinen viikko on näin, niin se ei ole hyvä asia. Ethän sä näe lastasi silloin ollenkaan käytännössä. Jos olet aivan yksin, eikä ole KETÄÄN, ota yhteys sosiaalitoimistoon ja kysy onko mahdollista saada joku tukiperhe tms. varamummo, joka voisi olla iltaisin pojan kanssa. Tiedän, että esim. yh-äidit saavat joskus tällaista palvelua yhteiskunnalta, jos on hankalat työajat ja töissähän ihmisen on pakko käydä.

Kyllä 8v pitäisi pärjätä yksin. Aika on vaan hankala kun on nukkumaanmenoaika, mutta koitat kääntää asian hauskaksi. Että poika saakin valvoa ja odottaa sua kotiin. Leffoja ja pelejä ja jotain rakennusjuttuja/piirtämistä järjestät ohjelmaksi. Tai että kokkaa itse jotain mihin ei tarvitse käyttää hellaa/uunia.

Ensi viikolla tuo myöhään valvominen varmaan onnistuisikin, mutta esim meillä ei käy koulupäivisin valvominen tonne kymmeneen tai yli

Paha juttu. Itse olen ratkaissut niin etten ole tehnyt vuorotyötä, siksipä tulotkin pienet. En kuitenkaan halua koululaisen olevan iltojaan yksin, pitkä on ilta ja väsyttää jo tuohon aikaan pientä koululaista.
Kesdälomalla aikoinaan palkkasin opiskelijapojan kaverikseen 10-15:sta, ettei tarvinnut koko päivää yksin olla. Etkä itsekin voisi palkata jonkun opiskelijan seuraksi. Sentään vasta 8-vuotias.

En halua ottaa yhteyttä sossuun. No kaipa poika pärjää. Isänsä ei hyväksy asiaa ollenkaan, emme asu samalla paikkakunnalla.

No jos et halua (mitä suuresti ihmettelen), niin sitten sun täytyy tehdä niin kun itse parhaaksi näet. Ei poika voi jatkuvasti olla koko päivää yksin ( kouluajat+sun työ ).

Eikä muuten pärjää, tollanen on ihan hirveen pitkä aika ollu yksin noin pienelle. Kaikki pelottavat asiat tulee mieleen illalla :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ensi viikolla tuo myöhään valvominen varmaan onnistuisikin, mutta esim meillä ei käy koulupäivisin valvominen tonne kymmeneen tai yli

Totta, tuohon aikaan pitäisi olla jo sängyssä nukkumassa.

Alkuperäinen kirjoittaja hui:

Eikä muuten pärjää, tollanen on ihan hirveen pitkä aika ollu yksin noin pienelle. Kaikki pelottavat asiat tulee mieleen illalla :/

Kyllä 8v. pärjää poikkeustilanteissa, jos on opetettu olemaan yksin. Suurinosa tuon ikäisistä pärjää. Kyse ei ole tässä tapauksessa pärjäämisestä, vaan siitä, ettei 8v. saa jättää jatkuvasti yksin illoiksi ilman valvontaa.

Asuuko ketään koulukaveria lähellä? Meillä tässä kerrostalossa on onneksi lasten koulukavereita ja hädän tullen heitä voisin pyytää vastaavassa tilanteessa.

En jättäis noin pientä, varsinkaan kun nukkumaanmenoajan tulisi olla jo paljon ennen klo 22, eikä noin pientä voi pyytää yksin mennä nukkumaan! Itse en ainakan ton ikäsenä olisi halunnu jäädä yksin kotiin illalla. Päivällä kuitenkin vähän eri asia...

En jätä illaksi yksin vielä 10-vuotiastakaan, vaikka tuon ikäisen voin jättää kyllä päiväksi yksin jos olen aamuvuorossa. Päivällä saa kuitenkin apua kännykällä, on seuraa kavereista jne. Illalla yksin kotona vois olla pelottavaa.

Isä aikoo yhteyttä sossuun. Saa nähdä mitä tuleman pitää. En saa kuulemma pitää lasta yksin iltoja.

aivan oikein ! Isä taitaa olla se järkevämpi ei 8 vuotiasta voi vielä jättää jatkuvasti yksin iltoja selviämään. Vaihda työpaikkaa.

Yhteistyössä