Poikani joutuu olemaan ensi viikolla illat yksin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Isä aikoo yhteyttä sossuun. Saa nähdä mitä tuleman pitää. En saa kuulemma pitää lasta yksin iltoja.

NO MIKSEI SE OTA POIKAA SITTEN LUOKSEEN NIINÄ PÄIVINÄ?

Koska isä asuu yli 400 kilometrin päässä. Muutimme pojan kanssa pari kuukautta sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Isä aikoo yhteyttä sossuun. Saa nähdä mitä tuleman pitää. En saa kuulemma pitää lasta yksin iltoja.

NO MIKSEI SE OTA POIKAA SITTEN LUOKSEEN NIINÄ PÄIVINÄ?

Koska isä asuu yli 400 kilometrin päässä. Muutimme pojan kanssa pari kuukautta sitten.

En itse tollasta tekis. Mulle tärkeämpää on lapsi eikä työ!

Alkuperäinen kirjoittaja iita:

aivan oikein ! Isä taitaa olla se järkevämpi ei 8 vuotiasta voi vielä jättää jatkuvasti yksin iltoja selviämään. Vaihda työpaikkaa.

Kuka kumma tällasia kommentteja heittää? Suomessa on satojatuhansia työttömiä, ei niitä työpaikkoja niin vain vaihdeta. Yhteiskunta pyörii jo todella pitkälle vuorotyön varassa, siihen on vain pakko tottua.

Alkuperäinen kirjoittaja Kesä:
Jos tuntisin sinut, niin tekisin sinusta ilmoituksen sossuille!!!

Miten luulet että siellä reagoitaisiin? Muutettaisiin yhdessä yössä lakia niin että 8- vuotiaillekin saataisiin kunnalliset hoitopaikat?

Laitas vaikka lappu jonkun oppilaitoksen seinälle (yliopisto tms.) ja hae sitä kautta hoitaja illoiksi. Mä olisin ainakin hyvinkin voinut hoitaa jotain natiaista iltasella ja tienata vähän ekstraa... Tietty joudut maksamaan jonkin verran, mutta ei tuon ikäistä voi yksin jättää jatkuvasti :(.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja iita:

aivan oikein ! Isä taitaa olla se järkevämpi ei 8 vuotiasta voi vielä jättää jatkuvasti yksin iltoja selviämään. Vaihda työpaikkaa.

Kuka kumma tällasia kommentteja heittää? Suomessa on satojatuhansia työttömiä, ei niitä työpaikkoja niin vain vaihdeta. Yhteiskunta pyörii jo todella pitkälle vuorotyön varassa, siihen on vain pakko tottua.

Elämä on valintoja! Itse olen yh, enkä suostunut kerran yhtä työtä ottamaan vastaan juuri lasteni vuoksi; karenssi pamahti vähäksi aikaa mutta senjälkeen sain vakityön ja hyvät työajat - koululaisten loma-ajat itse lomalla jne

Alkuperäinen kirjoittaja Huldasharks:
Tää haiskahtaa mun nenääni provolta. Kauhee uhma ap:llä. Saisi apua sossusta, muttei halua sitä. Sitten ei vois sanoa, kun että oma vika jos on liian ylpeä pyytääkseen apua.

Saisiko oikeasti apua? Ei mikään tukiperhe hoida lasta säännöllisesti 5 kertaa viikossa, se on tyyliin pari päivää kuussa.

Tää haiskahtaa mun nenääni provolta. Kauhee uhma ap:llä. Saisi apua sossusta, muttei halua sitä. Sitten ei vois sanoa, kun että oma vika jos on liian ylpeä pyytääkseen apua.

Saisiko oikeasti apua? Ei mikään tukiperhe hoida lasta säännöllisesti 5 kertaa viikossa, se on tyyliin pari päivää kuussa.

Saisi, jos vaan on vapaita auttajia. sitten on näitä ns. varamummoja jne. Kannattaa olla aktiivinen.

Ei missään nimessä yksin noin paljon! Eri asia jos kyse olisi yksittäisistä illoista. Kertakaikkiaan liian pieni vielä noin paljoon yksin oloon. Nukkumaan meno yksin, voi vaan kuvitella kuinka pahalta tuon ikäisestä tuntuu, mikä turvattomuuden tunne! Itselläni 9v lapsi ja ei tulisi kuuloonkaan. Mielestäni ehdottomasti joku hoito järjestettävä tai työpaikasta irtisanoutuminen. Jokunen vuosi eteenpäin ja tilanne jo toinen, annetaan lasten olla lapsia!

Et voi jättää noin pientä yksin noin pitkiä aikoja kotia. Pojalla on turvatonta, rajat puuttuu poissa ollessasi ja voi mennä toisten mukana tyhmyyksiin ym.. Kuka valvoo läksyt? Vai tettekö ne yhdessä kun tulet töistä? Koska vaihdatte kuulumiset, töitten jälkeen? Joutuuko poika huolehtimaan itse suihkuistaa ja kaikista yksin. Pojan nukkumaanmeno menee liian myöhäiselle ja aamut tulee olemaan vaikeita. Siinä karsii myön pienen koulunkäynti. Entä televisio, pelit, netti? Kuka valvoo mitä katsotaan televisiosta ja millä sivuilla ollaan netissä ym...
Jos työ perässä muutitte, niin miksi et aikaisemmin ajatellut asiaa.?

Vuoropäiväkoti? Muistan täällä kuulleeni, että eka ja tokaluokkalaiset voivat olla siellä hoidossa tilanteen vaatiessa.

Voitko vaihtaa päivätyöhön?

Jollet itse järjestä asioita toisin, niin isä ottaa sossuun yhteyttä, tai naapurit tai koulun terkka tai kuraattori tai opettaja.

Se on pojan parhaaksi vaan. Hyvä että muut ajattelevat asiaa, jollet itse välitä tai halua!!!

Tää on tyypillistä palstalle, harhaluulo että kouluikäiselle saisi jotain hoitoa kunnan puolesta. Juu ei saa, ei vaikka kuinka sossusta pyytäisi. Typerää myös ehdottaa että vaihtaa duunia, jep vapaita työpaikkojahan on joka puolella, senkun vaihtaa vaan sopivampaan.

Kaikki eivät halua olla sossun asiakkaita vaan tehdä työtä toimeentullakseen.

Yhteistyössä