S
sivusta
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Itsenäinen nainen;11463422:Oletko itse samanlainen MUIDEN KUSTANNUKSELLA huolettomasti elelevä pummi?
Olisikohan vastaus tähän selvinnyt ketjua lukemalla?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Itsenäinen nainen;11463422:Oletko itse samanlainen MUIDEN KUSTANNUKSELLA huolettomasti elelevä pummi?
Alkuperäinen kirjoittaja Mietinpä vain;11463423:Hassua, että kun kyseessä on mies, hänen velvollisuutensa on mennä säännölliseen palkkatyöhön. Suomihan on äärimmäisen työorientoitunut maa. Täällä niin naiset kuin miehet pyrkivät säännölliseen palkkatyöhön, monet ahdistuvat ja tekevät jopa itsemurhan, kun työtä ei löydy. Monissa maissa on täysin hyväksyttyä, että nainen on kotirouvana. Se on jopa merkki siitä, että perheellä menee hyvin, eikä rouvan 'tarvitse' mennä ansiotyöhön. Suomessa naisenkaan ei ole hyväksyttyä olla kotirouvana, jopa omia lapsiaan muutaman vuoden kotona hoitavat leimataan laiskureiksi ja työn vieroksujiksi, jopa yhteiskunnan pääättäjät patistelevat pienten lasten äitejä 'oikeisiin' töihin. Mitäpä jos nainen olisi valmis ja halukas elättämään kotimiehensä? Niin, siitä tässä tapauksessa ei ollut kysymys, ihan vain ajatusleikkinä tuli mieleen. Tässä tapauksessahan aloittaja ei hyväksy miehen toimettomuutta, ja koska mies ei ole sellainen, mitä aloittaja haluaa, ainoa järkevä ratkaisu on lähteä kulkemaan eri teitä. Ei hän voi miehen luonnetta muuttaa. Jos ei hyväksy toista sellaisena kuin hän on, vikoineen puutteineen, ei yhteiselosta seuraa muuta kuin katkeruutta.
Ei kotirouvalla välttämättä ole lapsia, tai ovat jo lentäneet pesästä. Rouva vaan on kotona, ei toki yhteiskunnan elätettävänä, vaan miehensä. Mutta entä jos mies olisi vaimonsa elätettävänä, ei siis hakisi yhteiskunnan tukia, olisiko se silloin hyväksyttyä?
Ei kotirouvalla välttämättä ole lapsia, tai ovat jo lentäneet pesästä. Rouva vaan on kotona, ei toki yhteiskunnan elätettävänä, vaan miehensä. Mutta entä jos mies olisi vaimonsa elätettävänä, ei siis hakisi yhteiskunnan tukia, olisiko se silloin hyväksyttyä?
Täällä yksi nainen, jolle kotimiesjärjestely sopisi hyvin! Puolisoni oli työttömänä ja edellisen työpaikan lomilla pari kuukautta viime vuonna. Olemme molemmat ns uraihmisiä. Minusta oli oikein ihanaa, kun puoliso teki vapaidensa aikana runsaasti kotitöitä, oli iloinen ja virkeä, halusi enemmän seksiä ym. Itse en kivaa työpaikkaani jättäisi mutta verottajan mielestä yhden henkilön 5000 tuloista sopii rokottaa paljon enemmän kuin kahden 2500 euron tuloista. Siksi kotiin jääminen ei tule kuuloonkaan. Ja en tiedä olisiko mieskään pidemmän päälle viihtynyt. Mutta noin teoriassa, ei huono eikä ollenkaan mahdoton ajatus.
Miehen työttömyys tai säännöllisen ansiotyön tekemättömyys on aivan hirveän paha juttu suomalaisten naisten mielestä. Miehen pitäisi olla rahantekokone. Ja siinä sivussa hoitaa naiselle iso omakotitalo, autot viimeisen päälle ja vielä hoitaa lapset ja kotikin. Suomalaisen naisen pitää saada kaikki asiat heti tässä ja nyt. Vähempi ei riitä.
en elä, enkä ole koskaan elänyt yhteiskunnan kustannuksella.
Miehen työttömyys tai säännöllisen ansiotyön tekemättömyys on aivan hirveän paha juttu suomalaisten naisten mielestä. Miehen pitäisi olla rahantekokone. Ja siinä sivussa hoitaa naiselle iso omakotitalo, autot viimeisen päälle ja vielä hoitaa lapset ja kotikin. Suomalaisen naisen pitää saada kaikki asiat heti tässä ja nyt. Vähempi ei riitä.
Itse ottaisin mielelläni nurkkiini sosiaalisen, hyväntuulisen, mukavan, minua rakastavan miehen ja jolla on se kohtuullisen komea ulkonäkökin. Ei minua haittaisi vaikka hän eläisi minun "siivelläni", jos hän hoitaisi kotityöt, eli ruokkisi eläimet ja auraisi talvella tiet ja kaatelisi polttopuut metsistä ja laittaisi liiteriin.
En huolisi nurkkiini 24/7 töissä viihtyvää rahantekokonetta mistään hinnasta. Enkä sellaista jolle raha on elämässä sen ykkösasia. En myöskään säännöllisesti kännissä toikkaroivaa enkä muita ihmisiä halveksivaa tai yksikseen mykkänä nurkissa murjottavaa hapannaamaa.
En vaikka hän tekisi nuo samat kotityöt mitä yllä luettelin.
Ihminen tulee toimeen hyvinkin pienillä ansioilla jos tarve niin vaatii. Toki sitä joutuu tinkimään
Esim. itse olen törmännyt naisena tähän, pitääkö naisen meikata joka ikinen päivä.
Itse kuljen luomuna arjet. Olin viime viikonloppuna ystäväni häissä. Monet naiset tulivat päin naamaa sanomaan minulle miten erilainen minä olen laittautuneena. Niistä kommenteista minulle tuli tunne, että olen rantapirun näköinen arkisin meikkaamattomana. Eli hekin katsovat vain ulkokuortani, eivätkä näe että sisällä olen sama minä riippumatta siitä onko kasvoillani meikkivoidetta, ripsiväriä ja huulipunaa vai ei.
.
olen kutonut kangaspuilla pitsiverhot,
Alkuperäinen kirjoittaja Hyvä kun heräät;11457544:Ymmärrän hyvin aloittajaa. En usko, että itse jatkaisin tuollaisessa suhteessa tai edes olisin aloittanutkaan sitä.
Minut on myös kasvatettu siihen, että jotain on tehtävä ja ansaittava itse se elantonsa eikä käytävä veronmaksajien kukkarolla. Sairaus tms on eri asia mutta jos terve, nuori ihminen vaan makaa päivät ja suunnittelee suuria, menee yli ymmärrykseni. Omat lapseni olen myös kasvattanut samaan ajatteluun, molemmilla on aina ollut kesätöitä ja nyt toinen on työssä, toinen opiskelee.
En arvosta hyviä tuloja ja omaisuutta mutta arvostan tekemistä, olkoon se vaikka vapaaehtoistyötä mutta ihmisellä pitää olla jotain. Jos nukkuu päivät ja kaikki opiskelut ym. jää kesken, kyllä se osoittaa luonteesta jo hälläväliä meiningin. Lisäksi kehtaa vanhemmilta vastaanottaa rahaa...
Olette seurustelleet vasta puoli vuotta. Kaveri voi olla ihan mukava muttei hänestä vastuullista aikuista ja perheen isää tule saamaan. En ainakaan muuttaisi yhteen koskaan tuollaisen henkilön kanssa, vaikka sitten kaverina jatkaisin jos hän on hauskaa seuraa. Ala katsella ympärillesi uusia tuulia.
Alkuperäinen kirjoittaja Hyvä kun heräät;11457544:Ymmärrän hyvin aloittajaa. En usko, että itse jatkaisin tuollaisessa suhteessa tai edes olisin aloittanutkaan sitä.
En arvosta hyviä tuloja ja omaisuutta mutta arvostan tekemistä, olkoon se vaikka vapaaehtoistyötä mutta ihmisellä pitää olla jotain. Jos nukkuu päivät ja kaikki opiskelut ym. jää kesken, kyllä se osoittaa luonteesta jo hälläväliä meiningin. Lisäksi kehtaa vanhemmilta vastaanottaa rahaa...
Alkuperäinen kirjoittaja Olisiko ennakkoperijä;11475160:Mistäs ap. tietää miehen diilit vanhempiensa kanssa? En minäkään käy koko ajan töissä, vaikka tutkintoja riittää yliopistotutkintoa myöten. Elän vapaata elämää, matkustelen ja nautin ennakkoperinnön muodossa - mitäpä sitä ainoana lapsena pitkittämään. Jos sinun miesystävälläsi on sama tilanne eikä hän halua levennellä rahoillaan sinulle (kuten en minäkään kaveripiirissäni).
Ei kannata LUULLA asioita, joita ei tiedä. Huolehdi vain omasta elämästäsi. Ilmiselvästi mies ei ole sinulle se oikea, koska sinä näytät uskovan ainoastaan (sosialidemokraattisesti) työn orjuuteen.
Alkuperäinen kirjoittaja Olisiko ennakkoperijä;11475539:Sehän on tämä protestanttinen etiikka, joka on tuonut "työn pakon" ihmisten elämään. Sitä ennen ja sen jälkeenkin ne, joilla on varaa, katoavat iloisesti sinne Borneoon köyhien jäädessä rannalle itkemään.
Tarpeeksi koulutettu voi tehdä esim. asiantuntijaprojekteja huippukoulutettuna ja kannuksensa ansainneena alallaan (myös maailmalta tulleet tunnustukset, tutkinto muualtakin kuin Suomen yliopistoista ja kunniakirjaa kv. huippuyliopistosta) ja pitää sitten taukoa, kun haluaa. Meitä headhuntataan, me emme ole niitä, jotka ovat yhteydessä Suomen johonkin pilipalirekrytoijaan ja ruikuttavat töihin pääsemistä.
Joten se siitä Sivuuttajan suuresta jännitysfaktorista töiden "saamisesta". Alla sinulle linkki, jotta voit miettiä, mitä se protestanttinen etiikka sitten onkaan, ja onko sillä todella merkitystä niille, joilla on vara valita.
Protestanttinen työetiikka edelleen tärkeää länsimaille villepaivansalo
Alkuperäinen kirjoittaja Olisiko ennakkoperijä;11475160:Mistäs ap. tietää miehen diilit vanhempiensa kanssa? En minäkään käy koko ajan töissä, vaikka tutkintoja riittää yliopistotutkintoa myöten. Elän vapaata elämää, matkustelen ja nautin ennakkoperinnön muodossa - mitäpä sitä ainoana lapsena pitkittämään. Jos sinun miesystävälläsi on sama tilanne eikä hän halua levennellä rahoillaan sinulle (kuten en minäkään kaveripiirissäni).
Ei kannata LUULLA asioita, joita ei tiedä. Huolehdi vain omasta elämästäsi. Ilmiselvästi mies ei ole sinulle se oikea, koska sinä näytät uskovan ainoastaan (sosialidemokraattisesti) työn orjuuteen.