Poistaisitteko sivustaseuraajakaverin FB:n kaverilistaltanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auvoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auvoinen

Vieras
Elikäs listallani on yksi lukioaikainen kaverini. Löysin hänet FB:stä jo n vuosi sitten ja kysyin kaveriksi. Hän hyväksyi ja on nyt ollut kaverilistallani. Olen laittanut hänelle pari kertaa profiiliinsa viestiä ja kysynyt, mitä kuuluu. Hän on ollut FB:ssä, sillä hän on päivittänyt profiilikuvaansa ja välillä olen huomannut hänen olevan online. Mutta yhtään hän ei ole merkinnyt mitään profiiliinsa tämän vuoden aikana eikä vastannut kysymyksiini. Hän on siis lähinnä vain hiljainen sivustaseuraaja. Alkoi vain ärsyttää ja mietin, pitäisikö poistaa mokoma "kaveri" listaltani kyttämästä.

Mulla oli vastaava tapaus, eli ystävä vuosien takaa. Välimme viileni muutama vuosi sitten, mutta laitoin hänelle kaveripyyntöä kuten muillekin silloin samoissa porukoissa liikkuneille.
Hän ei hyväksynyt kaveripyyntöä, vaa laittoi viestiä ette hyväksy ketään kaveriksi mutta ei myöskään hylkää pyyntöjä jotta pääsee "vakoilemaan" meidän muiden profiileja :o
Jonkun aikaa annoin olla, kunnes alkoi ärsyttämään että hän puhelimessa puhuessamme esim saattoi mainita että näki mun facebookissa sit ja tätä, oli muuten hyvä kuva jne.
Alkoi ärsyttämään niin paljon että poistin listalta kokonaan.

Sinuna poistaisin siis!

Mulla ei ollut aavistustakaan mikä on sivustaseuraajakaveri ja tulin mielenkiinnosta lukemaan tämän.
En ole poistanut yhtään kaveriani. Ihan sama mulle mitä kukakin tekee, seuraako sivusta vai ei.

jos kerran olet kuulumisia kysellyt ja vastauts ei ole kuulunut niin miksipä sitä sitten kavereissaankaan pitää... ?! mulla on kyllä paljonkin sellaisia kavereita listalla joiden kanssa ei pidetä mitään yhteyttä, mutta en ole niitä poistamassakaan. mutta jos ei vaivaudu viestiin vastata niin joutusi mun puolesta roskakoriin... :D

Siis lähinnä ärsyttää, että hän näkee ja tietää tekemiseni ja kuulumiseni, muttei itse päivitä yhtään tilaansa eikä vastaa muiden yhteydenottoihin....

Poistin hänet jo :) Kyselköön itse uudelleen kaveriksi jos tahtoo tietää kuulumisiani.

No itse juuri eilen tyhjensin muutaman "kaverin" pois FB:n kaverilistalta kun ei tuu oltua kumminkaan päin mitenkään yhteyksissä vaikka harrastellaan samoja asioita...

Osaisko joku sitten vastata kysymykseen että jos kuulut johonkin salaiseen FB-ryhmään niin mitenkäs sinne pääsee takas sen jälkeen kun on hyväksynyt kutsun ja sieltä ensimmäisen kerran joutuu poistumaan? :D

hyvänen aika, eikös se nyt ole kunkin oma asia ketä haluaa listoillaan pitää tai poistaa, tuskin siihen mitään suurempaa "lupaa" tarvitaan kumminkaan päin.

Itsekin eilen poistin joitain henkilöitä joiden kanssa en ole missään tekemisissä ollut vuosiin, enkä fb:ssakaan heidän kanssaan "kirjoittele".

Jokainen poistaa sen mikä itseltä siltä tuntuu.

Kyllä noita kavereita löytyy itseltäkin (juuri esim. entisiä koulukavereita) joilta tyyliin kavereiksi ryhdyttäessä kyseltiin kuulumiset ja "kiva kuulla susta pitkästä aikaa!" tyyliin ja siihen se on suurinpiirtein jäänyt. Ja mikä hassuinta, mielestäni on ollut ihan kiva kuulla mitä Maijalle kuuluu ja vaikka profiilien kautta välillä vilkaista uudempia juttuja, vaikkei sen aktiivisemmin olla yhteyksissä oltukaan.

Oikeastaan tuntuu ahdistavalta että täytyisi vuorotellen käydä kaikkien 133 kaverin profiilit läpi ja kirjoittaa jokaiselle jotain vaikka kerta viikkoon (tai edes kerta kuussa) vaikkei mitään asiaa edes ole. Tai että olisi joku velvollisuus päivitellä omaa profiiliaan omasta mielestä turhanpäiväisyyksillä vain siksi ettei kukaan pidä yksipuolisena kyttääjänä.

tai sitten en vaan osaa ottaa tätä nettimaailmaa tarpeeksi vakavasti. En koe että olsii mikään velvollisuus kirjoitella sen enempää tällä kuin muissakaan yhteisöissä ym. Kirjoitan silloin kun haluan ja sitä mitä haluan, tämä on vain vapaa-aikaa ja viihdettä, ei mikään työ ja velvollisuus.

eipä paljon itteäni häiritse vaikka roikkuisivatkin kaverilistalla, tai kurkkisivat sivujani.
jos tahtoo niin käyvät vaan. mulla ei ole mitään väliä. :)
on mullaki monta kaveria, joiden kanssa ei ole pitkiin aikoihin ollut tekemisissä, eikä varmaan tullakaa. on se kiva kuitenkin teitää missä kukin on. outoa ehkä teistä. mutta musta niin mukavaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mulla oli vastaava tapaus, eli ystävä vuosien takaa. Välimme viileni muutama vuosi sitten, mutta laitoin hänelle kaveripyyntöä kuten muillekin silloin samoissa porukoissa liikkuneille.
Hän ei hyväksynyt kaveripyyntöä, vaa laittoi viestiä ette hyväksy ketään kaveriksi mutta ei myöskään hylkää pyyntöjä jotta pääsee "vakoilemaan" meidän muiden profiileja :o
Jonkun aikaa annoin olla, kunnes alkoi ärsyttämään että hän puhelimessa puhuessamme esim saattoi mainita että näki mun facebookissa sit ja tätä, oli muuten hyvä kuva jne.

Sinuna poistaisin siis!

Siis miten saa poistettua jonkun jos on sen pyynnön lähettänyt mutta ei toinen ole varmistanut sitä. Tajusin et yksi ihminen tekee just tota.

Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:

Sinuna poistaisin siis!

Siis miten saa poistettua jonkun jos on sen pyynnön lähettänyt mutta ei toinen ole varmistanut sitä. Tajusin et yksi ihminen tekee just tota.

Laita estolistalle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis lähinnä ärsyttää, että hän näkee ja tietää tekemiseni ja kuulumiseni, muttei itse päivitä yhtään tilaansa eikä vastaa muiden yhteydenottoihin....

Poistin hänet jo :) Kyselköön itse uudelleen kaveriksi jos tahtoo tietää kuulumisiani.

No tuota... kuulostaa siltä, että kyseisen kaverin elämässä fb ei vain yksinkertaisesti ole kovin suuressa osassa..
Tuskin hän siellä käy sun juttujasi sen kummemmin "kyttäämässä".
Kirjoittelee silloin, kun on jotain aihetta ja saa tarvittaessa yhteyden harvemmin tapaamiinsa kavereihin ja tuttaviin, that´s it.

Mutta poista ihmeessä jos ahistaa noin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:

Sinuna poistaisin siis!

Kaverit-kohdasta valitset "all connections" ja siitä voi sitten poistaa yksitellen kenet tahtoo :)

Mäkin olen poistanu kavereist sellassii puolituttui, jotka ei koskaan oo yhteydes vaik olisin ite jotai niil sanonukin........ Usein ovat olleet sellassii joil satoja kavereita.

Alkuperäinen kirjoittaja mievaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No tuota... kuulostaa siltä, että kyseisen kaverin elämässä fb ei vain yksinkertaisesti ole kovin suuressa osassa..
Tuskin hän siellä käy sun juttujasi sen kummemmin "kyttäämässä".
Kirjoittelee silloin, kun on jotain aihetta ja saa tarvittaessa yhteyden harvemmin tapaamiinsa kavereihin ja tuttaviin, that´s it.

Mutta poista ihmeessä jos ahistaa noin :)

Sillä itselläni verkostoitujana on satoja kavereita työni vuoksi ja en kertakaikkiaan millään voi pitää enkä ehdi pitämään kaikkiin yhteyttä. Toisinaan, silloin kun on aikaa olla netissä, pyrin tykkäämään jostakin tilapäivityksestä jos se on hyvin kirjoitettu (ei tyypillistä vittu mitä paskaa tai se ja se on kusipää tmv juttuja) tai saatan vastata satunnaisesti johonkin lähetettyyn kutsuun ja kirjoitan seinälle onnitteluita synttäreiden tms. johdosta.

Hei, älkää nyt ottako ihan noin tosissanne tuota fb:a. Se on vain verkosto. Ei siinä mitata onko joku todella "ystävä" tai vain tuttava, tai vaikka vain muutaman kerran vuodessa profiilinsa tarkistava tai vaikka 24/7-online oleva..

Samoin olen minäkin poistanut muutaman vanhan koulukaverin, jotka eivät vastanneet lähettämääni viestiin mitään, eivätkä vuoden aikana kertaakaan kirjoittaneet seinälleni tai kommentoineet mitään. Ei kiinnosta olla heidän kaverinsa vain siksi että heidän kaverilista näyttäisi isommalta, jos ei muu yhteydenpito kerran kiinnosta....

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Mä poistan, jos ei muhun päin ole mitenkään yhteydessä. Pari sukulaista annan olla ainakin toistaseks listallani, mut ne ei nää tilapäivityksiä ollenkaan.

miten sää ton teet, ettei osa nää tilapäivityksiä??

Yhteistyössä