Pojalta revitty koulussa takki, opettaja sanonut että kyllä äiti voi korjata sen!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Murrr, että pistää vihaksi. Pojalta revitty reiman ( eli ei halpistakki) takki koulussa, koko kylki on aivan auki ja opettajalla tekijä tiedossa ( pojan mukaan kiusaa aina kaikkia) niin opettaja oli sanonut että kyllä äiti voi sen korjata kotona :O Ei ole ompelukonetta ja vaikka olisi en takuulla ompelisi. Huomenna lähtee soitto opettajalle, onhan tuo takki nyt korvattava! :(
 
ei kannata laittaa sellaista joka on niin kallis että menette konkurssiin.
Ketä sitten syytät tai kenet sitten laitat korvaamaan jos lapsi itse kaatuu ja takki repeää.
 
Tekijä korvaa.

Ehkä opettaja katsoi, että on revennyt siten että sen pystyy korjaamaan, että ei nyt sentään koko takki ole piloilla yhden repeämän takia?
Ja on muotoillut sen vain vähän hassusti?

Mistä se on revennyt? Saumasta?
Oli miten oli, ei nyt varmaan uutta takkia sentään kannata alkaa vaatia, vaan etsiä ompelija ellet itse pysty ommella?
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="reima";24948701]ei kannata laittaa sellaista joka on niin kallis että menette konkurssiin.
Ketä sitten syytät tai kenet sitten laitat korvaamaan jos lapsi itse kaatuu ja takki repeää.[/QUOTE]

Missä sanoin että mennään konkurssiin? Ostan tietenkin itse uuden jos käytössä hajoaa. Tahalleen repiminen on aivan eri juttu ja se vituttaa!

Ja KOKO kylki on revitty auki että ei tuota korjata voi..
 
[QUOTE="reima";24948701]ei kannata laittaa sellaista joka on niin kallis että menette konkurssiin.
Ketä sitten syytät tai kenet sitten laitat korvaamaan jos lapsi itse kaatuu ja takki repeää.[/QUOTE]

Joku rotihan tässä on oltava jos joku MUU tahallaan rikkoo toisen omaisuutta.
Samalla logiikalla kaikkien on syytä ajella Skodalla ettei tulis kalliiksi mahdolliset kolarit tai parkkipaikalla kolhimiset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24948702:
Tekijä korvaa.

Ehkä opettaja katsoi, että on revennyt siten että sen pystyy korjaamaan, että ei nyt sentään koko takki ole piloilla yhden repeämän takia?
Ja on muotoillut sen vain vähän hassusti?

Mistä se on revennyt? Saumasta?
Oli miten oli, ei nyt varmaan uutta takkia sentään kannata alkaa vaatia, vaan etsiä ompelija ellet itse pysty ommella?

Ei se ompeleminen nyt niin helppoa ole, sauma saattaapi olla jopa teipattu jota ei kyllä kotikonstein edes ompelija pysty teippailemaan takasin.
 
[QUOTE="vieras";24948720]Ei se ompeleminen nyt niin helppoa ole, sauma saattaapi olla jopa teipattu jota ei kyllä kotikonstein edes ompelija pysty teippailemaan takasin.[/QUOTE]

No en mä mitään ole sellaista väittänytkään......

Saumateippejä myyvät monet kangaskaupat. Ammatikseen ompeleva osaa kyllä korjata myös ne. Reimalta saa myös paikkausmateriaalia tehtaalta.
Tiedän- korjasin noita- ja monia muita vaatteita työkseni melkin 10 vuotta........
 
[QUOTE="a p";24948710]Missä sanoin että mennään konkurssiin? Ostan tietenkin itse uuden jos käytössä hajoaa. Tahalleen repiminen on aivan eri juttu ja se vituttaa!

Ja KOKO kylki on revitty auki että ei tuota korjata voi..[/QUOTE]

Edelleen- saumasta vai keskeltä ehjää kangasta?

Ja edelleen, en väitä että ei tarvitse korvata, vaan esitän, että sen varmaankin voi joku myös korjata, eikä tarvitse välttämättä uutta takkia.
 
Repijä korvaa, mutta mitähän ne kullanmurut on siellä painineet...? Tulikohan yksipuolinen kertomus asiasta? Ehkä, ehkä ei.

En kyllä lähtisi pyytämään korvausta, jos oma lapseni olisi myös repinyt tai kiusannut tai käyttäytynyt väkivaltaisesti muuten kuin täysin itsepuolustukseksi.
 
Jos minun muksuni olisi repinyt sinun muksusi takin niin toki korvaisin,
mutta varauduthan myös siihen että myös minulla on oikeus saada se risa takki ja mahdollisesti käyttää se ammattitaitoisella ompelijalla ;)
 
Mua ei kyllä yksi takki niinkään harmittaisi kuin se, että tuollaista tapahtuu ja jos se painetaan ns. villaisella. Ei takit repeä yleensä ihan tavallisessa painissa mitä lapset harrastaa, joten itse haluaisin että asiat selvitetään niin, että repijän vanhemmat ovat mukana ja repijä myös itse ja opettaja.
 
  • Tykkää
Reactions: MorbidMama
miten se sen on saanut revittyä?

Repiny, en tiedä tarkemmin miten. Soitin opettajalle ja en väitäkkään etteikö meidän pojassa olisi vikaa mutta oli kyllä aika omituinen asenne. Pojilla on kuulemma aiemmin ollut riitaa ja meidän poikakin on potkinut tätä poikaa. Ja siis tämä takin repijä on potkinut myös. Muuta ei opettaja aluksi sanonut, ihan kuin muut riitely oikeuttaisi vaatteiden rikkomisen :O Mutta aikoi selvittää pojan puhelinnumeron..ei se raha vaan periaate. En mä periaatteestakaan rupea omaan piikkiin ostamaan tai korjaamaan toisen tahallaan hajottamaa.
 
Enemmän olisin huolissani siitä että poika saa 2rauhassa" jatkuvasti kiusata toisia ja kukaan ei puutu asiaan .
Onhan se ikävää että takki meni rikki mutta ens kerralla se voi olla käsi, nenä tai jokin muut ruumiinosa.
 
[QUOTE="hmm";24948747]Jos minun muksuni olisi repinyt sinun muksusi takin niin toki korvaisin,
mutta varauduthan myös siihen että myös minulla on oikeus saada se risa takki ja mahdollisesti käyttää se ammattitaitoisella ompelijalla ;)[/QUOTE]

Ilman muuta saa ja pitääkin käyttää ompelijalla! Ainut vaan että korjausompelut on niin kalliita että taitaa tulla halvemmaksi korvata muuten...

Ja vaikka pojilla on riitaa ollutkin niin hajotettu tavara pitää korvata ja piste.
 
[QUOTE="vieras";24948741]Kuka takin on repinyt ja miten? Ettei olisi vahingossa revennyt?[/QUOTE]
Sama tuli mieleen; poika on itse hajottanut takin ja opettaja lohdutellut. Raukkis penska tai pelottavat vanhemmat, kun ei voi kertoa totuutta.
 
[QUOTE="a p";24948755]Repiny, en tiedä tarkemmin miten. Soitin opettajalle ja en väitäkkään etteikö meidän pojassa olisi vikaa mutta oli kyllä aika omituinen asenne. Pojilla on kuulemma aiemmin ollut riitaa ja meidän poikakin on potkinut tätä poikaa. Ja siis tämä takin repijä on potkinut myös. Muuta ei opettaja aluksi sanonut, ihan kuin muut riitely oikeuttaisi vaatteiden rikkomisen :O Mutta aikoi selvittää pojan puhelinnumeron..ei se raha vaan periaate. En mä periaatteestakaan rupea omaan piikkiin ostamaan tai korjaamaan toisen tahallaan hajottamaa.[/QUOTE]

Jospa se menikin niin että omasi aloitti tappelun ja nyt nuolee haavojaan ja mamma huutaa pää punaisena kuinka Nico-Petterin takin toinen poika vahingossa ehkä itsepuolustukseksi repäisi
 

Similar threads

O
Viestiä
6
Luettu
2K
A

Yhteistyössä