Pojalta revitty koulussa takki, opettaja sanonut että kyllä äiti voi korjata sen!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24948686]Eikö sulla tänään ole puhelinta käytössä?[/QUOTE]

Opettajalle ei tarvitse tällaisessa asiassa soitella työajan jälkeen.
Joku roti vanhemmillakin. Kuinka moni teistä tykkää hoidella sellaisia työasioita kotona illalla (ruokapöydässä tai lapsen harrastuksessa, omassa jumpassa, kaupassa jne..), jotka voisi ihan hyvin hoitaa aamulla töissä? Ja kaikkien kotinumeroita ei edes ole annettu oppilaille ja siihen on hyvät syyt.
 
  • Tykkää
Reactions: kaffetauko
[QUOTE="mä";24948757]Enemmän olisin huolissani siitä että poika saa 2rauhassa" jatkuvasti kiusata toisia ja kukaan ei puutu asiaan .
Onhan se ikävää että takki meni rikki mutta ens kerralla se voi olla käsi, nenä tai jokin muut ruumiinosa.[/QUOTE]

Sanoppa älä muuta! Ekaluokkalainen ja pikku raggari :( Eikä ole pelkästään meidän pojan mielipide vaan aiemminkin ollut tästä samasta pojasta puhetta mutten puutu kaikkiin lasten nahisteluihin, näköjään pitäs..
 
[QUOTE="vieras";24948773]Sama tuli mieleen; poika on itse hajottanut takin ja opettaja lohdutellut. Raukkis penska tai pelottavat vanhemmat, kun ei voi kertoa totuutta.[/QUOTE]

Hohhoijaa, niin että kiusatussa lapsessa heti vikaa. Niinpä tyypillistä.

Ja vaikka kuinka olisi meidän poika ollut aloittamassa tappelua (mitä ei ollut tai sitten kaveritkin valehtelevat) niin hajotettu tavara korvataan.
 
koitahan nyt rauhoittua ja syyttely ei auta ketään. Yhtä syyllisiä molemmat tappelupukarit joten takki ompelimoon ja maksatte laskun puoliksi, molemmissa oli vikaa. Takki ei olisi revennyt jos nämä kaksi ei olisi tapelleen joten siksi molemmat maksaa, ja toivottavasti tajuat sen edes oman poikasi viikkorahoista ottaa.
Tosin voihan se olla että nyt tulee jo ihan traumojakin.
 
[QUOTE="a p";24948793]Hohhoijaa, niin että kiusatussa lapsessa heti vikaa. Niinpä tyypillistä.

Ja vaikka kuinka olisi meidän poika ollut aloittamassa tappelua (mitä ei ollut tai sitten kaveritkin valehtelevat) niin hajotettu tavara korvataan.[/QUOTE]

Niin että sinä korvaat mukisematta vaikka poikasi laittaisi toisen silmälasit solmuun.
Mitä sillä on väliä kumpa aloitti, se kenen tavara meni rikki syy on heti toisessa lapsessa ei siinä lapsessa missään nimessä kenen tavara hajosi?
 
[QUOTE="huokaus";24948817]koitahan nyt rauhoittua ja syyttely ei auta ketään. Yhtä syyllisiä molemmat tappelupukarit joten takki ompelimoon ja maksatte laskun puoliksi, molemmissa oli vikaa. Takki ei olisi revennyt jos nämä kaksi ei olisi tapelleen joten siksi molemmat maksaa, ja toivottavasti tajuat sen edes oman poikasi viikkorahoista ottaa.
Tosin voihan se olla että nyt tulee jo ihan traumojakin.[/QUOTE]

Tarina tarkistetaan opettajalta mutta jos poika puhuu totta että toinen käytävällä tarttuu takkiin ja repii niin ihan itse saa korvata. Lapsella ei ole viikkorahaa.
 
[QUOTE="outo";24948834]Niin että sinä korvaat mukisematta vaikka poikasi laittaisi toisen silmälasit solmuun.
Mitä sillä on väliä kumpa aloitti, se kenen tavara meni rikki syy on heti toisessa lapsessa ei siinä lapsessa missään nimessä kenen tavara hajosi?[/QUOTE]

Totta kai korvaan! :O Jos toinen tarttuu takkiin kiinni käytävällä ja repii niin miten saat käännettyä tämän meidän pojan syyksi?
 
[QUOTE="harmaa";24948863]Voi lapsi parkaa, ei edes viikkorahaa :O[/QUOTE]

Hienosti te saatte käännettyä meistä syyllisen :D Eikö ookkin kamalaa että lapselle ei jaeta vastikkeetonta rahaa vaan sitä saa hyvästä käytöksestä ja kotitöistä? :O Minkä mallin parka oppiikaan...
 
Hei hei hei, jos molemmat pojat ovat tapelleet yhtä lailla, eli siis oma poikasikin on ollut potkimassa yms. (eli ollut tappelu johon molemmat ovat osallistuneet) niin ei ole vastapuolella korvausvelvollisuutta!! Jos taas toinen poika on hyökännyt poikasi kimppuun ja repinyt takin niin silloin pitäisi korvata.

Meillä vastaavanlainen tapaus koulussa mun nuoruudessa. Kaksi poikaa nujakoi tasapuolisesti (eli molemmat löivät ja potkivat yms.) ja toisen silmälasit menivät rikki. Ei toisen tarvinnut korvata koska rikkimenneideiden lasien omistaja oli yhtälailla nujakoinut. Mut taas yksi poika tönäisi tahallaan kumoon portaisiin ja mun housut hajosivat niin silloin opet pistivät pojan vanhemmat ostamaan uudet housut.
 
Hei hei hei, jos molemmat pojat ovat tapelleet yhtä lailla, eli siis oma poikasikin on ollut potkimassa yms. (eli ollut tappelu johon molemmat ovat osallistuneet) niin ei ole vastapuolella korvausvelvollisuutta!! Jos taas toinen poika on hyökännyt poikasi kimppuun ja repinyt takin niin silloin pitäisi korvata.

Meillä vastaavanlainen tapaus koulussa mun nuoruudessa. Kaksi poikaa nujakoi tasapuolisesti (eli molemmat löivät ja potkivat yms.) ja toisen silmälasit menivät rikki. Ei toisen tarvinnut korvata koska rikkimenneideiden lasien omistaja oli yhtälailla nujakoinut. Mut taas yksi poika tönäisi tahallaan kumoon portaisiin ja mun housut hajosivat niin silloin opet pistivät pojan vanhemmat ostamaan uudet housut.

Ovat tapelleet aiemmin enkä yhtään ihmettele kun toinen potkii muita munille, kamppii, tönii jne. Miten voi olla mahdollista että kaikki muut ovat syyllisiä mutta palstan mukaan tässä repijässä ei ole vikaa? Aiemmat tappelut ei oikeuta tarttumaan takkiin vaan saavat korvata. Jos käy ilmi että tarina onkin toisenlainen niin sitten tietenkin asia on toinen.
 
[QUOTE="a p";24948902]Ovat tapelleet aiemmin enkä yhtään ihmettele kun toinen potkii muita munille, kamppii, tönii jne. Miten voi olla mahdollista että kaikki muut ovat syyllisiä mutta palstan mukaan tässä repijässä ei ole vikaa? Aiemmat tappelut ei oikeuta tarttumaan takkiin vaan saavat korvata. Jos käy ilmi että tarina onkin toisenlainen niin sitten tietenkin asia on toinen.[/QUOTE]

Rauhoitu, sanoin vaan että jos pojat ovat tapelleet (eli kiusaaja on saanut poikasi provoisoitua tappelemaan) ja siinä on takki mennyt rikki niin ei ole mikään ihme että opettaja on sanonut noin. Koska silloin ei valitettavasti ole korvausvelvollisuutta kenelläkään (niin epäreilua kuin se toisaalta onkin). Jos taas poikasi ei ole lähtenyt härkkimisestä huolimatta tappelemaan ja kiusaaja on paremman puutteessa sitten repinyt takin niin silloin pitää korvata.

Siinä voi siis olla selkeä syy miksi opettaja on sanonut noin. Eli ei kannata huomenna heti ekana hyökätä huutamaan vaan kysyä ensin tarkkaan mitä on tapahtunut ja sitten vasta puhua korvauksista.

EN missään vaiheessa sanonut että repijässä ei ole mitään vikaa...
 
[QUOTE="kukkanen";24948959]Minustakin olisi hyvä jos sopisitte että puoliksi menee :)
turha tässäon alkaa syttämään että vain toinen on syyllinen :( yhtä syyllisiä ovat molemmat.[/QUOTE]

Miten voi olla meidän pojan vika että takkiin tarttutaan ja revitään auki? Ei mene minun kaaliin mitenkään..käyn silti kysymässä siskoltani että voiko tuota takkia korjata vaikka epäilen..
 
Täällä taitaa osa vastaajista olla koulukiusaajien vanhempia, ainakin vastauksista päätellen...
Vaadit tietysti, että takki korvataan. Ei se nyt ihan oikein ole, että vaatteet revitään koulussa rikki ja sinä joutuisit uudet maksamaan! Tosi outoa, että täällä aikuiset (?) ihmiset puolustelee ja neuvoo pukemaan huonompia päälle kouluun, että kiusaajat saa rauhassa repiä vaatteet päältä!
 
[QUOTE="a p";24948977]Miten voi olla meidän pojan vika että takkiin tarttutaan ja revitään auki? Ei mene minun kaaliin mitenkään..käyn silti kysymässä siskoltani että voiko tuota takkia korjata vaikka epäilen..[/QUOTE]

Juurihan itse kerroit että oma ja tämä toinen tappeli eli yhtä syyllisiä molemmat
 
Tekijä, tai täs tapaukses tekijän vanhemmat korvaavat. Älä suostu vähempään.

muoks. Ahaa, pojat tapelleet. Lopputulos riippuu siis siitä, mitä on tapahtunut. Onko poikas tapellut koska toinen käynyt päälle, vai mitä on tapahtunut?
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="huh";24948989]Täällä taitaa osa vastaajista olla koulukiusaajien vanhempia, ainakin vastauksista päätellen...
Vaadit tietysti, että takki korvataan. Ei se nyt ihan oikein ole, että vaatteet revitään koulussa rikki ja sinä joutuisit uudet maksamaan! Tosi outoa, että täällä aikuiset (?) ihmiset puolustelee ja neuvoo pukemaan huonompia päälle kouluun, että kiusaajat saa rauhassa repiä vaatteet päältä![/QUOTE]

Otahan huomioon että tässä nyt ei ole kuultu kuin apeen pojan versio tapahtuneesta ja tietenkin kun apeen pojan takki meni rikki niin silloinhan on helppo osoittaa sormella toista.
Yhtä syyllisiä molemmat lapset.
 
[QUOTE="vieras";24948680]Murrr, että pistää vihaksi. Pojalta revitty reiman ( eli ei halpistakki) takki koulussa, koko kylki on aivan auki ja opettajalla tekijä tiedossa ( pojan mukaan kiusaa aina kaikkia) niin opettaja oli sanonut että kyllä äiti voi sen korjata kotona :O Ei ole ompelukonetta ja vaikka olisi en takuulla ompelisi. Huomenna lähtee soitto opettajalle, onhan tuo takki nyt korvattava! :([/QUOTE]

Opettajalle potkut, on täysi pelkuri joka tekee sitä mitä muka vahvin päättää/huutaa vaikka opettajan pitäisi olla se luokan vahvin. Hän on semmonen joka antaisi jonkun raiskata itsensä (eli opettajan) ja sitten jotenkin selittäisi itselle "se oli oma vikani". Täydellinen narsistin uhri käytännössä tuo opettaja ja siitä kärsii koko koulu.

Tuommoiset opettajat pelkää vahvempia. SINUN PITÄÄ OLLA SIIS VAHVEMPI KUIN KOULUKIUSAAJA JA OPETTAJA TOTTELEE.
 
[QUOTE="huokaus";24949022]Otahan huomioon että tässä nyt ei ole kuultu kuin apeen pojan versio tapahtuneesta ja tietenkin kun apeen pojan takki meni rikki niin silloinhan on helppo osoittaa sormella toista.
Yhtä syyllisiä molemmat lapset.[/QUOTE]

Mistä sinä sen syyllisen tiedät? Opettaja sen varmasti tietää, kun asiaa selvitetään.
Ei se uuden takin hommaaminen/vanhan korjauttaminen ainakaan yksin Ap:lle kuulu, jos Ap:n lapsi nyt ylipäätään on ollut mukana nujakoimassa.
 
  • Tykkää
Reactions: idunnor
[QUOTE="huh";24948989]Täällä taitaa osa vastaajista olla koulukiusaajien vanhempia, ainakin vastauksista päätellen...
Vaadit tietysti, että takki korvataan. Ei se nyt ihan oikein ole, että vaatteet revitään koulussa rikki ja sinä joutuisit uudet maksamaan! Tosi outoa, että täällä aikuiset (?) ihmiset puolustelee ja neuvoo pukemaan huonompia päälle kouluun, että kiusaajat saa rauhassa repiä vaatteet päältä![/QUOTE]

Asiat eivät ole aina mustavalkoisia. Aikuiset(!!) ihmiset ymmärtävät sen.
 
[QUOTE="huh";24949044]Mistä sinä sen syyllisen tiedät? Opettaja sen varmasti tietää, kun asiaa selvitetään.
Ei se uuden takin hommaaminen/vanhan korjauttaminen ainakaan yksin Ap:lle kuulu, jos Ap:n lapsi nyt ylipäätään on ollut mukana nujakoimassa.[/QUOTE]

"meidän poikakin on potkinut tätä poikaa. Ja siis tämä takin repijä on potkinut myös."

Molemmat tapelleet vai väittääkö apee että tämä toinen poika on ottanut sinun poikasi takin ja nujakoinut vain takin kanssa :D
 
Mä kyl ihmettelen, että miten ehjä reiman takki halkeaa saumasta takkia repimällä. Itse olen monesti nostellut lapsia ulkovaatteista ja hyvin on saumat kestäneet nostelunkin.

Mä siis ihan aluksi epäilisin, että tekoon on tarvittu teräase tai että takki on ollut rikki.

Jos ja kun omat lapseni on tulleet koulusta vaatteet halki, olen ne itse ommellut, vaikka kaveri olisikin niistä repinyt, mutta toisaalta kun itse osaan ommella, en ole pitänyt sitä niin isona asiana.

En puolustele sitä, että saa tapella ja hajoitella vaatteita, kerroin vain miten itse olen toiminut.
 

Similar threads

O
Viestiä
6
Luettu
2K
A

Yhteistyössä