Pojalta revitty koulussa takki, opettaja sanonut että kyllä äiti voi korjata sen!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="huh";24949080]Niin, edelleenkään se takin korjaus ei kuulu yksin Ap:lle VAIKKA hänen lapsensa olisi tappelussa itse ollutkin mukana!
Musta on ihan päivänselvää, että jos jotain rikotaan niin se myös korvataan. Ihan hyvä opettaa lapsillekin...[/QUOTE]

Sitten on hyvä muistaa myös sekin että syyllisiä on kaikki osapuolet ja jos jotain korvataan se menee puoliksi eikä heti hyökätä syyttävällä asenteella kimppuun te korvaatte.
Ei kukaan yksin pysty tappelemaan :D
 
Sitten on hyvä muistaa myös sekin että syyllisiä on kaikki osapuolet ja jos jotain korvataan se menee puoliksi eikä heti hyökätä syyttävällä asenteella kimppuun te korvaatte.
Ei kukaan yksin pysty tappelemaan :D

Niinhän mä tossa aiemmassa viestissä jo kirjoitinkin, että opettaja tms. varmasti tietää mitä on tapahtunut ja jos molemmat ovat olleet tappelemassa niin takki maksetaan puoliksi.
Jos tää toinen poika taas on käynyt kimppuun niin kyllä se silloin kuuluu sen pojan vanhempien maksettavaksi.
Yksin ei pysty tappelemaan, mutta jos joku esim. mun lapseni kimppuun käy niin saa kyllä itseään puolustaa, en tiedä miten muilla on.
 
Sitten on hyvä muistaa myös sekin että syyllisiä on kaikki osapuolet ja jos jotain korvataan se menee puoliksi eikä heti hyökätä syyttävällä asenteella kimppuun te korvaatte.
Ei kukaan yksin pysty tappelemaan :D

Lukisitte koko ketjun ennen kommentointia :) Pojat ovat tapelleet AIEMMIN, eivät tapelleet kun takki revittiin vaan käytävällä poika oli ottanut takista kiinni ja repinyt ilman mitään konflikteja. Ja ope tietää tämän koska olivat asiasta keskustelleet. Tosin hänen asenne on minusta outo mutta ei ole ensimmäinen asia jota ihmettelen.
Takki saatiin tosin korjattua enkä mä taida jaksaa tuon raggarin vanhempiin olla yhteydessä kun takki oli onneksi viimeistä syksyä muutenkin käytössä ja ens keväälle uudet vaatteet. Sitä mä kyllä ihmettelen että miksi hemmetissä tuollaisten lapsien annetaan vaan kiusata päivästä toiseen muita koska ei voi olla niin että se repijä olisi se onneton jonka kanssa kaikki muut joutuu konflikteihin vaan pakko olla vikaa siinä joka on aina itse tappelussa.
 
[QUOTE="vieras";24948680]Murrr, että pistää vihaksi. Pojalta revitty reiman ( eli ei halpistakki) takki koulussa, koko kylki on aivan auki ja opettajalla tekijä tiedossa ( pojan mukaan kiusaa aina kaikkia) niin opettaja oli sanonut että kyllä äiti voi sen korjata kotona :O Ei ole ompelukonetta ja vaikka olisi en takuulla ompelisi. Huomenna lähtee soitto opettajalle, onhan tuo takki nyt korvattava! :([/QUOTE]

olen itsekin koulussa lohdutellut surkeana itkevää lasta sanomalla, että rikki menneen vaatteen saa onneksi ompelemalla korjattua. Toki myös vanhempiin yhteys ja asian selvittely tilanteen vaatimalla tavalla.

Mutta enpä ole ajatellut, että tuosta lausahduksestani kukaan vanhempi noin hermostuisi.
 
[QUOTE="a p";24950133]Lukisitte koko ketjun ennen kommentointia :) Pojat ovat tapelleet AIEMMIN, eivät tapelleet kun takki revittiin vaan käytävällä poika oli ottanut takista kiinni ja repinyt ilman mitään konflikteja. Ja ope tietää tämän koska olivat asiasta keskustelleet. Tosin hänen asenne on minusta outo mutta ei ole ensimmäinen asia jota ihmettelen.
Takki saatiin tosin korjattua enkä mä taida jaksaa tuon raggarin vanhempiin olla yhteydessä kun takki oli onneksi viimeistä syksyä muutenkin käytössä ja ens keväälle uudet vaatteet. Sitä mä kyllä ihmettelen että miksi hemmetissä tuollaisten lapsien annetaan vaan kiusata päivästä toiseen muita koska ei voi olla niin että se repijä olisi se onneton jonka kanssa kaikki muut joutuu konflikteihin vaan pakko olla vikaa siinä joka on aina itse tappelussa.[/QUOTE]

"viimeistä syksyä käytössä". montako syksyä oli joollut, 10 syksyä?
Yritä nyt rauhoittua hyvä ihminen. Yksi takki. vanhuuttaan haprastunut ja komenna sitä kakaraa että ei potki muita ihmisiä.
 
[QUOTE="vieras";24948720]Ei se ompeleminen nyt niin helppoa ole, sauma saattaapi olla jopa teipattu jota ei kyllä kotikonstein edes ompelija pysty teippailemaan takasin.[/QUOTE]

Kyllä vain pystyy, mä en edes ole ompelija ja olen ommellut lapselleni vedenpitäviä ulkovaatteita ja teipannut saumat =)

Jos sauma on ratkennut, sen pystyy korjaamaan siististi entiselleen. Jos kangas on revennyt, niin voi olla hankalampaa eikä siitä uudenveroista enää tule.
 
"viimeistä syksyä käytössä". montako syksyä oli joollut, 10 syksyä?
Yritä nyt rauhoittua hyvä ihminen. Yksi takki. vanhuuttaan haprastunut ja komenna sitä kakaraa että ei potki muita ihmisiä.

Mikä sun ongelma oikein on? Ihan oli toista syksyä käytössä eikä siinä ollut aiemmin yhtään mitään muuta vikaa kuin se että ensi keväänä on pieni. Vanhututaan ratkesi koko kylki :D Ja kyllä, keskustelimme potkimisesta. Aikuismaisesti kehotin tietenkin olemaan potkimatta vaikka mieli olisi tehnyt sanoa että anna takaisin kun ei kukaan puutu ja aina pahoinpitelee muita. Mutta en sanonut joten ette siitäkään saa nalkuttamisen aihetta :xmas:
 
olen itsekin koulussa lohdutellut surkeana itkevää lasta sanomalla, että rikki menneen vaatteen saa onneksi ompelemalla korjattua. Toki myös vanhempiin yhteys ja asian selvittely tilanteen vaatimalla tavalla.

Mutta enpä ole ajatellut, että tuosta lausahduksestani kukaan vanhempi noin hermostuisi.

En minä siitä ole hermostunut. Sinä itse sanoit asian pointin ;) "Toki myös vanhempiin yhteys ja asian selvittely tilanteen vaatimalla tavalla."
Opettaja ei ollut meihin yhteydessä ja kun soitin ei muka enää tiennyt kuka oli kyseessä vaan "aikoi ottaa selvää"
Ja asia ratkesi jo, kirjoitin aiemmin...
 
[QUOTE="a p";24950993]Mikä sun ongelma oikein on? Ihan oli toista syksyä käytössä eikä siinä ollut aiemmin yhtään mitään muuta vikaa kuin se että ensi keväänä on pieni. Vanhututaan ratkesi koko kylki [/QUOTE]

Ai nyt se ratkesikin vanhuuttaan :D Ensin olit vaatimassa uutta takkia pojallesi ja syytit kyllä hyvin hyökkäävästi tuota toista lasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mikä äiti!;24951031:
Ai nyt se ratkesikin vanhuuttaan :D Ensin olit vaatimassa uutta takkia pojallesi ja syytit kyllä hyvin hyökkäävästi tuota toista lasta.

Lukihäiriö? Vastasin tälle joka kommentoi näin "viimeistä syksyä käytössä". montako syksyä oli joollut, 10 syksyä?
Yritä nyt rauhoittua hyvä ihminen. Yksi takki. vanhuuttaan haprastunut ja komenna sitä kakaraa että ei potki muita ihmisiä."

Että vanhuuttaanko koko kylki repesi?
 

Similar threads

O
Viestiä
6
Luettu
2K
A

Yhteistyössä