Poliisi ampui poikaa etälamauttimella...äiti teki poliisista tutkintapyynnön.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Laitetaanko poliisit etälamauttimien kanssa kauppoihin kiertelemään vaikka siltä varalta jos joku asiakas tekisi "varkauseleitä"? Olisiko kivaa? Oikaiset lapsesi takkia kaupassa niin poliisi ampuu etälamauttimella koska olit selkeästi laittamassa tavaroita lapsen takkiin.

Joo, ja leikittäiskö sit et tää barbi tulis teille kylään...voi v mitä saivartelua. Oikeasti.

Laitetaanko poliisit etälamauttimien kanssa kauppoihin kiertelemään vaikka siltä varalta jos joku asiakas tekisi "varkauseleitä"? Olisiko kivaa? Oikaiset lapsesi takkia kaupassa niin poliisi ampuu etälamauttimella koska olit selkeästi laittamassa tavaroita lapsen takkiin.

Roope ei oikaissut kypäräänsä, vaan laittoi sen päähänsä ja käynnisti mopon vrt äiti laittaa kaupassa lapsen taskuun tavaraa ja ohjaa lapsen kassan ohi ulos.

• Tykkää
Reactions: Pumpe
[QUOTE="Vieras";26843347]Kaikenlaisia lässyttäjiä sitä löytyykin. Pojat tekivät laittomuuksia, ja heidät pitäis päästää vain jatkamaan matkaa?! Jos olisi ollut omat poikani kyseessä, niin pyörät olisi lähtenyt myyntiin tuon jälkeen.[/QUOTE]

No, entä jos poikasi olisi vaikka kovassa vauhdissa takaa-ajon tiimellyksessä lentänyt pyörän selästä kallioon ja kuollut? Etkö kyseenalaistaisi poliisin toimintaa silloin?

[QUOTE="hmm";26843351]Joskus se vain on järkevämpää, ettei lähdetä sellaiseen takaa-ajoon mikä vaarantaa ihmishenkiä.[/QUOTE]
Totta. Tosin jotenkin veikkaan, että poliiseilla on parempi asiantuntemus arvioida kiinnioton tarve kuin sinulla. Vaikka onhan tässä mittava Iltalehden lööppi johon perustaa mielipiteensä.

• Tykkää
Reactions: Pumpe ja petite
Joo-o. Joskaan nuoren mielikuvituksen laukkaaminen ei ole poliisin vika. Voihan sitä kiinniotettava kuvitella poliisin vaikka yksisarviseksi, jos tarpeeksi kuutamolla on.

En tarkoittanutkaan puolustella poikaa, vaan tuli mieleen, että ehkä siinä mielikuvituksellakin oli osansa. Hyvä että pojat saatiin pysäytettyä, mutta poliisikin olisi vähän voinut käyttää harkintaa, että kannattaako lähteä riskeeraamaan ihmishenkiä moisella takaa-ajolla. Ei nyt kuitenkaan mistään vaarallisista vankikarkureista tms. ollut kyse, vaan nuorista pojanklopeista. Noh, tässä taisi kaikki osapuolet saada opetuksensa.

[QUOTE="hmm";26843372]No, entä jos poikasi olisi vaikka kovassa vauhdissa takaa-ajon tiimellyksessä lentänyt pyörän selästä kallioon ja kuollut? Etkö kyseenalaistaisi poliisin toimintaa silloin?[/QUOTE]

Entä jos poika paetessaan olisi ajanut jonkun toisen kuoliaaksi?

Jos ja jos. Poliisi tekee työnsä.

• Tykkää
[QUOTE="vieras";26843360]:laugh: Meneekö sulla hissi ihan ylös asti?[/QUOTE]

Kerron vain sen, mitä te älykääpiöt täällä lässytätte. Vittu kun pitää olla niin tyhmiä ihmisiä, ettei tajua mitä itse sanoo. Ne teidän pelkureiden uhkailut toteutuisivat myös teidän kohdalla. Lait ja rangaistukset koskisivat myös teitä. Olisi kiva nähdä teidät pelkurit sitten vaikka kun tulee ylinopeussakko, ja jenkkityyppinen poliisi vetää maihin ja uhkaa pampulla.

Olette pelkureita. Tieteellisissä tutkimuksissa on todettu, että pelkurityyppinen persoonallisuus alkaa heti vaatia kovia rangaistuksia ja sääntöjä. Olisi hienoa nähdä kuinka te pelkäisitte siinä vaiheessa, kun teidän säännöt ja rangaistukset osuisivatkin omaan nillkaan.

Jos kyseessä olisi oikeasti sinun poikasi, niin olisit ihan paskana siitä että poliisi ampui etälamauttimella lastasi ja miettisit mitä vahinkoa laite on tehnyt omalle lapsellesi.

Mulla kyllä on lapsia, murrosikäinenkin, ja saavat kyllä vastata omista teoistaan. Ei kaikki ole mitään viherhippilässyttäjiä mitä lastensa tekemisiin tulee. Käteenhän poliisi tuossakin oli ampunut, eikä pojalla ollut mitään hätää.

• Tykkää
No ihmisiä ne on poliisitkin ja varmasti virhearviointeja voi heillekkin sattua. Ei välttämättä paras tapa to imia ko tapauksessa mutta en kyllä ymmärrä tuota äidinkään valitusta. Pojilta crossipyörät muutamaksi vuodeksi pois kun eivät osaa asiallisesti niitä käyttää olisi sopiva rangaistus minun mielestä. Ja tuo vielä crossiseuran taholta että tulee ajokielto crossikisoihin jos kerran tuolleen hölmöilivät.

Kerron vain sen, mitä te älykääpiöt täällä lässytätte. Vittu kun pitää olla niin tyhmiä ihmisiä, ettei tajua mitä itse sanoo. Ne teidän pelkureiden uhkailut toteutuisivat myös teidän kohdalla. Lait ja rangaistukset koskisivat myös teitä. Olisi kiva nähdä teidät pelkurit sitten vaikka kun tulee ylinopeussakko, ja jenkkityyppinen poliisi vetää maihin ja uhkaa pampulla.

Olette pelkureita. Tieteellisissä tutkimuksissa on todettu, että pelkurityyppinen persoonallisuus alkaa heti vaatia kovia rangaistuksia ja sääntöjä. Olisi hienoa nähdä kuinka te pelkäisitte siinä vaiheessa, kun teidän säännöt ja rangaistukset osuisivatkin omaan nillkaan.

Mä tajuan kyllä mitä mä itse sanon. Mutta nyt on kyllä ihan pakko myöntää, että ihan ei nyt auennut tuo sun viestisi sisältö :saint:

:O
mä olen ilmeisesti sekä pelkuri et äärettömän tyhmä, kun en nyt oikein ymmärtänyt mitä yritit selittää.

Nyt on kyllä ihan pakko pyytää linkkiä näihin tieteellisiin tutkimuksiin. Jätän huomiotta sen, että ketjussa kukaan ei ole puhunut rangaistuksista mitään, joten letkautuksesi lemuaa tarpeettomalta henkilökohtaisuudelta.

[QUOTE="hmm";26843372]No, entä jos poikasi olisi vaikka kovassa vauhdissa takaa-ajon tiimellyksessä lentänyt pyörän selästä kallioon ja kuollut? Etkö kyseenalaistaisi poliisin toimintaa silloin?[/QUOTE]

En osaa täysin eläytyä tilanteeseen, varmasti olisin kauhuissani ja todella surullinen, mutta poliisi joka tapauksessa on vain tehnyt työtään, ja lapseni rikoksen. Joten tuskin syyttelisin syytöntä osapuolta tuossakaan.

[QUOTE="Vieras";26843416]Mulla kyllä on lapsia, murrosikäinenkin, ja saavat kyllä vastata omista teoistaan. Ei kaikki ole mitään viherhippilässyttäjiä mitä lastensa tekemisiin tulee. Käteenhän poliisi tuossakin oli ampunut, eikä pojalla ollut mitään hätää.[/QUOTE]

Oikeasti olisit enemmän hajalla kuin kukaan muu. Söisit kyntesi pois, ja sormesi ensimmäiseen niveleen asti hermostuksesta. Olet tyypillinen pelkuri, vaatimassa jatkuvasti lisää sääntöjä, mutta ei mitään tajua siitä, mitä käy kun säännöt osuvat omalle kohdalle.

[QUOTE="vieras";26843422]No ihmisiä ne on poliisitkin ja varmasti virhearviointeja voi heillekkin sattua. Ei välttämättä paras tapa to imia ko tapauksessa mutta en kyllä ymmärrä tuota äidinkään valitusta. Pojilta crossipyörät muutamaksi vuodeksi pois kun eivät osaa asiallisesti niitä käyttää olisi sopiva rangaistus minun mielestä. Ja tuo vielä crossiseuran taholta että tulee ajokielto crossikisoihin jos kerran tuolleen hölmöilivät.[/QUOTE]

vaikuttaako muuten tällainen tapaus mopokortin saamiseen? kun on alle 15v eikä ole rikosoikeudellisesti vastuussa..kun jos 17v ajaa autolla niin ajokorttiahan ei saa heti 18v

Nyt on kyllä ihan pakko pyytää linkkiä näihin tieteellisiin tutkimuksiin. Jätän huomiotta sen, että ketjussa kukaan ei ole puhunut rangaistuksista mitään, joten letkautuksesi lemuaa tarpeettomalta henkilökohtaisuudelta.

En jaksa etsiä, en ole laittanut sitä ylös. Voit lähteä tutustumaan asiasanalla authoritarian personality. Se on persoonallisuus, joka on koko ajan asettamassa uusia sääntöjä, ja vaatii muita toteuttamaan sääntöjä, mutta josta on todettu esimerkiksi sotatilanteissa, että kun tapahtuu jotain yllättävää, niin nämä ihmiset kangistuvat kauhusta. Sankarit ovat ihan muun tyyppisiä persoonallisuuksia.

[QUOTE="hmm";26843451]Siihen samaan lööppiin perustat myös sinä itse mielipiteesi. On ihan mahdollista, että poliisitkin tekevät toiminnassaan virheitä.[/QUOTE]
Minkä mielipiteen?

[QUOTE="vieras";26843402]Entä jos poika paetessaan olisi ajanut jonkun toisen kuoliaaksi?

Jos ja jos. Poliisi tekee työnsä.[/QUOTE]

Nimenomaan. Ehkä poika ei olisi lähtenyt tuhatta ja sataa, jos poliisi ei olisi ampunut tai lähtenyt jahtaamaan. Mutta jos ja jos, niinpä.

Yhteistyössä