Polikliininen synnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Valentine
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Valentine

Vieras
Onko helppo saada tuota?Toisen lapsen syntymän jälkeen haluaisin mahdollisimman nopeasti kotiin mutta en ole kuullut keneltäkään kokemuksia polikliinisesta synnytyksestä..Onko täällä ketään kenellä sellainen olisi takanaan??

Mä olisin päässyt nyt kuudennen lapsen kohdalla pois aika pikasesti, mutta vauvalla oli munuaisaltaat laajentuneet, niin ei saatu lähtölupaa ennen ultraa, joka tehtiin vasta 4vrk ikäisenä, että pieleen meni..

Kysyin synnärillä ja sainkin =)
Ehtona on, että täysiaikainen, normaalisti sujunut raskaus, normaali synnytys ja lääkäri tutkii äidin ja lastenlääkäri vauvan ennen kotiinlähtöä, jos lupa heltiää niin saa lähteä kotiin. Ja 6h on synnytyksen jälkeen oltava sairaalassa, 3vrk iässä vauvan ns.kotiinlähtötarkistus synnytyssairaalassa(ja multa otettiin kohdun ultra ja verenpaine samalla käynnillä). Itse en ees ajatellut että onnistuisi kinuta kotiinlähtölupa noin pian, mutta olivatkin yllätyksekseni hyvin kannustavia nopeaan kotiutumiseen synnärillä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Ehtona on, että täysiaikainen, normaalisti sujunut raskaus, normaali synnytys ja lääkäri tutkii äidin ja lastenlääkäri vauvan ennen kotiinlähtöä, jos lupa heltiää niin saa lähteä kotiin. Ja 6h on synnytyksen jälkeen oltava sairaalassa, 3vrk iässä vauvan ns.kotiinlähtötarkistus synnytyssairaalassa(ja multa otettiin kohdun ultra ja verenpaine samalla käynnillä). Itse en ees ajatellut että onnistuisi kinuta kotiinlähtölupa noin pian, mutta olivatkin yllätyksekseni hyvin kannustavia nopeaan kotiutumiseen synnärillä =)

pitääkin itse tiedustella keväällä.. en millää kestä sitä ssairaalassa oloa..

Lisäksi useimmissa paikoissa pitää olla +-verinen, perusterve äiti. Lisäksi isopainoiset ja pienipainoiset vauvat kuuluvat sokeriseurantaan, eivätkä sovellu polikliinisesti kotiutuviksi. Nämä nyt ainakin itsellä tulee mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja klö:

Lisäksi useimmissa paikoissa pitää olla +-verinen, perusterve äiti. Lisäksi isopainoiset ja pienipainoiset vauvat kuuluvat sokeriseurantaan, eivätkä sovellu polikliinisesti kotiutuviksi. Nämä nyt ainakin itsellä tulee mieleen.

ai patska.. eli turha haaveilla aikaisesta kotiin pääsystä..

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Mut olisi lähetetty mieluusti kotiin heti synnytyksen jälkeen, mutta halusin itse olla yhden yön sairaalassa. Eli lupa heltiää Tyksissä ainakin helpolla.

Itsekin Tyksistä kotiutunut aika nopsaan kahdessa edellisessä synnytyksessä eli olen ollut yhden yön sairaalassa ja heti aamup. pois. Se yksi yö on pitänyt olla siksi, että vauvat ovat sattuneet syntymään iltapäivällä ja jokin lääkärintarkastus olisi pitänyt tehdä ennen lähtöä, mutta synnytyspäiville ei enää ennättänyt (siinä oli jokin aikajuttu, milloin tarkistus olisi pitänyt tehdä) - sitten tietysti kun olimme kotiutuneet, piti vauvaa käyttää kolmen päivän iässä lähtötarkistuksessa.

Mulla on kaksi pkl:synnytystä. Tosin olin yhden yön molemmissa sairaalassa, koska lapset syntyivät myöhään illalla. Mutta olen siis kotiutunut molemmissa alle vuorokaudessa synnytyksestä. Toinen oli suunniteltu pkl ja toisessa minut häädettiin sairaalasta, koska siellä oli niin ahdasta, että ensisynnyttäjiä oli käytäväpaikoilla, joten tämmönen neljättä pyöräyttänyt jouti pois. Polikliininen synnytys oli hieno kokemus ja minulle juuri sopiva juttu, koska en pidä sairaaloista ja imetyskin lähti paremmin käyntiin kun tulin kotiin sitä käynnistelemään.

Yhteistyössä