Polven tähystys!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jännittää.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jännittää.

Vieras
Oon menossa polven tähystysleikkaukseen kevättalvella. Nivelkierukka on luultavasti hajalla.

Onko kellään kokemuksia siitä? Onko tällä palstalla sellaisia, jotka olis tähystetty KYS:ssä? Kun luin jostain, että joissakin paikoissa ne tekee sen automaattisesti nukutuksessa, mut en halua, että mut nukutetaan. Lääkäri ei sanonut mitään, että tehäänkö hereillä vai nukutuksessa.

Onko polvi sen jälkeen kipeä? Tai no tottakai ainakii vähän, kun ihossa 2-3 reikää, mut siis jotenkii tosi kipee?
Pitääkö pitkään kulkea kepeillä? Ärsyttää keskellä talvee kulkea ulkona kepeillä, jos on hirvee jäätikkö. :o

Jos on jollakii kokemuksia siitä, niin ovat erittäin tervetulleita!! :)

Vissiin laittavat selkäydin puudutteen. Hereillä saat olla. :) Jos ei mitään kaaheet remonttia jalkaan tee. Ja keppejä muutaman päivän. Perus tähystykseen ei tarvii keppejä sen kauempaa. :) Itelle tehtiin 4vuotta sitte melko remontti, nukutettiin ja kolme kuukautta kepit. Ja olin sillon 4kk tytön kanssa kotona. Oli taiteilua että sai arjen sujumaan lapsen kanssa.

Mulle tehtiin tähystys ja poistettiin rikkoutunutta kudosta sellaiset 10 vuotta sitten. Silloin olin hereillä, joten ei tarvitse välttämättä nukuttaa. Sain vain ennen tähystystä rauhoittavia ja laittoivat polveen jonkun paikallispuudutteen. En tuntenut mitään koko operaation aikana eikä kestänyt kauan. Jälkeenpäin polvelle ei voinut täysin varata, mutta keppien avulla pari päivää ja sitten olin taas ihan kunnossa. Ei tartte jännittää!