Porin kummituskartano

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Smilodon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Smilodon

Jäsen
24.08.2006
156
0
16
Käytiin viikonloppuna Porissa ja kuulin sellaisesta kummitustalosta kuin Vanhakartano. Tietääkö joku täällä jotain kyseisestä talosta. Oli aika pelottavan näköinen piikkilanka-aitoneen ja hautausmaineen... :o

Mikä sen talon tarina on?

No ne haudat on talon aiempien asukkaiden hautoja, 1800-luvulta lähtien. Piha-alue on aidattu koska siellä asuvat sisarukset ei halua ketään mailleen vaan haluavat olla siellä rauhassa.. siksi siinä on ne piikkilanka-aidat.

Minä kuulin sellaisen tarinan, että siinä on asunut joku perhe joka on murhattu ja ne on haudattuna siihen talon viereen. Ja se hautausmaa ihan oikeesti oli siinä. Kävin katsomassa.
Pihapiirissä oli ainakin 2 asumatonta hökkeliä mitkä näytti kyllä kirkkaana kesäpäivänäkin tosi pelottaville.

Kaveri joka näytti mulle sen talon oli itse joskus muutama vuosi sitten käynyt kävelemässä siellä pihalla kun oli jostain aidan raosta päässyt. Kun oli tullut takaisin auton luo (oli siinä talon portin vieressä) niin konepeltiä vasten oli joku nostanut sellaisen ison kepin nojaamaan. :o

Noi on ihan höpöjuttuja. Talossa asuvat sisarukset on vain sellaisia outoja ja vetäyneitä erakkoja. Tavallinen talo joka nyt on sattunut vähän ränsistymään.. ja mistä tiedän, no olin 2-vuotta sitten turun yliopistonkautta yhteydessä talon asukkaisiin jotka kuitenkin kieltäytyivät haastattelusta. Tarkoitus oli tehdä haastatteluja pitäjän historiasta.

Kuten sanoin maille on haudattu talossa asuneita ihmisiä, 1800-luvulla oli tapana että arvohenkilöt voitiin haudata omaan pihapiiriin. Ei ne talon entiset asukkaat ihan tavallisia pulliaisia olleet. Nuorin hauta on tietääkseni 1950-70- luvulta en muista ihan tarkalleen.

Mulla on nyt kyllä iiiso aukko sivistyksessä,melkein koko ikäni olen Porissa asunut,enkä ennen tätä ole kyseisestä talosta kuullut:O,missäköhän päin sijaitsee?

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Noi on ihan höpöjuttuja. Talossa asuvat sisarukset on vain sellaisia outoja ja vetäyneitä erakkoja. Tavallinen talo joka nyt on sattunut vähän ränsistymään.. ja mistä tiedän, no olin 2-vuotta sitten turun yliopistonkautta yhteydessä talon asukkaisiin jotka kuitenkin kieltäytyivät haastattelusta. Tarkoitus oli tehdä haastatteluja pitäjän historiasta.

Mutta eikö se kuitenkin ollut kansalaissodan aikaan yksi teloituspaikka? Joka ei siitä tee tietenkään kummitustaloa, onhan niitä monia muitakin vastaavia paikkoja.

Komea pytinkin kuitennii.

Mä en osaa tarkemmin sanoa että ketä kaikki sinne on haudattu, mut ainakin talon ensimmäiset omistajat.

Mä oon käyny tuolla keskellä yötä enkä huomannu mitää "erikoista" :D

Tosin pelottava paikka se on enkä uskaltanu mennä pihaa pidemmälle muttei siellä mitää tapahtunu mitä vois laskee yliluonnolliseksi tai kummitteluksi ees =)

Alkuperäinen kirjoittaja Smilodon:
Toi talo on preiviikissä mut sen tarkempaa osoitetta en osaa sanoa.

Ok,kiitos tiedosta,meri-porin suunnalta olen kotoisin,ja preiviikissä ja paarnoorissakin paljon pyörinyt,mutta tosta talosta en kyllä ole koskaan kuullut:(

Alkuperäinen kirjoittaja nallekarhu2:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hunsvotti:
http://www.porilaiset.com/foorumi/album_showpage.php?full=&pic_id=504

:whistle:

nätti kuin mikä :)

tuolla linkis joku sanoi et tuolla olis jotai salakäytäviä, onkohan vaan huuhaata? mua niin aina kiinnostaa tällaiset jutut :D mihinköhän ne vie.. :whistle:

Jaa-a... oishan se jännää kun kirjastohuoneesta pääsis kirjahyllyn takaa pujahtamaan pimeään hämähäkin seittien valloittamaan käytävään soihdun kanssa ja vois sieltä sipsutella minne vaan :whistle: silleen ku elokuvissa :D .

Löyty aika paljonkin kyllä keskustelua ko. talosta :whistle: .

SE on kyllä hieno talo tai kartano.Siellä mekin teininä yöaikaan ajeltiin ja kaikenlaisia kummia juttuja siitä olen kuullut. Asukas parat joutuvat varmaan kärsimään uteliasta nuorisosta.

Oho, :o olipas nätti talo. Onkohan edes sama. Tosin toi asuinrakennus ei näkyny kunnolla siihen tielle vaan siihen näkyy sellainen puinen kummitusmainen lato josta on ikkunoita rikki.

Koko piha on aidattu piikkilangan kera, joten asukkaat (jos niitä nykyään talossa on) joutuvat kärsimään talon maineesta ja uteliaista ohikulkijoista..... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Ella78:
SE on kyllä hieno talo tai kartano.Siellä mekin teininä yöaikaan ajeltiin ja kaikenlaisia kummia juttuja siitä olen kuullut. Asukas parat joutuvat varmaan kärsimään uteliasta nuorisosta.

Niin mekin!

Yhteistyössä