Potilaskansio, mitä tekisitte

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Milla

Vieras
Entinen ystäväni joka on sairaala-apulainen kertoi kännipäissään, että on käynyt lukemassa potilaskansioni ja kertonut asioistani mm. miehelleen. Hän ei ole siis käynyt tietokoneella niitä selaamassa, sinne hänellä ei ole pääsyä ja sinnehän jäisi tunnukset kuka on tiedoissa käynyt. Nyt on vaan hänen sanansa minun sanaani vastaan ja vaikka hän kertoikin sellaisia asioita, että olen 100 varma että on käynyt tutkimassa kansion ei näyttöä oikein ole. Mitä neuvoisitte tekemään?

Ilmoita asiasta hänen esimiehelle ja pyydä heitä tutkimaan asia. Teet selväksi, että hänellä tietoja joita ei olisi muuten saanut tietää. Jos eivät ryhdy tarvittaviin toimenpiteisiin (=potkut seuraa aina jos urkitaan papereita luvatta) ilmoittelet asiasta ylemmäs, ylilääkäri, sosiaalilautakunta jne..

Mun tuttuni, entinen kaveri...on osastosihteeri ja käy kaikkien tuttujensa tiedot läpi koneelta (missä kukin käynyt jne.) ja PUHUU ympäriinsä. Tiedän että käy säännöllisesti munkin tietoja kattomassa, mutta enpä aikoinaan viittiny tehdä ilmoitusta koska sais kuitenkin tietoonsa että oisin ilmoittanut. Liikkuu meinaan sellaisissa porukoissa vapaa-aikoinaan että vois saaha pelätä henkensä puolesta jos se menis potkujaan kännipäissään räkälöissä itkee jollekkin huumehullulle...
Joten annoin asian olla, katkaisin vaan välit. Nyt ei pitäs päästä meidän tietoihin kun asutaan toisella puolella Suomea.

Yhteistyössä