V
vierailija
Vieras
Aina kun meidän lasten jalkojen kohdalla on jokin ylimääräinen esine, esim lelu, lattialla tai sohvalla tai missä lapsi sattuu olemaan, lapsi "potkii" sitä. Ei siis potki kovasti, vaan liikuttelee sitä jaloillaan. Yleensä lapsi ei edes katso mitä siellä on, vaan ajatuksissaan vain liikuttelee sitä jaloissaan, luulisin, että se on vähän samanlainen tapa, kuin joku aikuinen esimerkiksi napsuttelee kynää. Yleensä ei mitään ole mennyt rikki, mutta jos esimerkiksi jokin paperi on unohtunut johonkin, niin meneehän se ruttuun. Ja minua ärsyttää se rahiseva ääni, kun esim paperia tai lelulaatikkoa hinkataan lattiaa vasten. Samaten keittiössä heiluttavat aina kaapinovea edestakaisin.
Onko muiden lapsilla samanlaisia tapoja? Meidän lapset on 6- ja 8-vuotiaita, ja nämä tavat ovat olleet varmaan vauvasta asti. Olen monesti kieltänyt, kun ärsyttää, mutta ihan huomaamattaan "leikkivät stressileluilla".
Onko muiden lapsilla samanlaisia tapoja? Meidän lapset on 6- ja 8-vuotiaita, ja nämä tavat ovat olleet varmaan vauvasta asti. Olen monesti kieltänyt, kun ärsyttää, mutta ihan huomaamattaan "leikkivät stressileluilla".