M
mitätehdä?
Vieras
Olen töissä päiväkodissa ja olen viimeiset kuusi vuotta kärsinyt toistuvista vatsakipukohtauksista, minkä taustalla epäillään olevan endometrioosi tai sitten kärsin vain erittäin voimakkaista ovulaatiokivuista. Lopullista diagnoosia en ole saanut ja enempää ei tutkita, koska kivut eivät jatku viikko kausia vaan ovat kerran kuukaudessa noin 2-4 päivää, joskus lievempiä ja joskus niin kovia, että oksennan, nousee kuume ja voin vaan maata sikiöasennossa tuskissani, kunnes helpottaa. Olen kuitenkin jatkuvasti käynyt lääkäreillä vaatimassa lisää tutkimuksia. Olen kertonut tästä kaikesta johtajalle ja oli ymmärtäväinen, mutta nyt on alkanut vihjailemaan, ettei kohta olisi asiaa töihin, jos vielä olisin kyseisten kipujen takia poissa. On kuulema outoa, että melkein joka kuukausi, aina samaan aikaan on pari päivää poissa, saman vaivan takia. (siksi epäilläänkin voimakkaita ovulaatiokipuja). Onko mahdollista saada tämän takia potkut? Tietysti olen sairastunut myös flunssaan ja muihin perus sairauksiin ja niiden lisäksi kun tulee vielä näitä vatsasta johtuvia poissaoloja, niin kyllähän niitä kertyy. Mutta mitä voin niille tehdä? en mitään! Kun ei lääkäritkään voi. Muuten asia ei työnlaatuun vaikuta ja olen pidetty työntekijä, mutta tuon pari päivää kuukaudessa tarvitsen sairaslomaa kipujeni takia, melkein joka kuukausi.