Pph sanoi lapsestani törkeästi ;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eikö tommoselle kaksvuotiaalle mene ihan täydestä oma retki . meillä ainakin vastaavanlaisis tapauksissa riittää että mennään lähimetsään/omaan pihaan vaikka kertakäyttögrillillä makkarat paistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja TäydellinenÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Niin siis, meidän pph:lla oli eilen semmonen retkipäivä johon lähti muitaki pph´:ta lapsineen. Menivät sinne linja-autolla. meijän lapsi oli odottanut pitkään reissua ja puhunut linja-autosta. lapsella ikää vähän päälle 2.
Lapsi oli kipeänä viime to- su mutta ma ei enää kuumetta ollut joten laitoin sen sinne retkelle kun kovasti oli halut sinne eikä tosiaan kuumetta ollut enää yhtään maanataina.
Menin lastani hakemaan iltapäivällä, jolloin pph sanoi kun päivästä kyselin että : eihän **** ole syönyt mitään koko päivänä ja itkuksihan se koko reisu meni **** osalta. **= lapseni. **** kengät oli huonot ei kävelly ollenkaan, ei kelvannu makkarat ei mikään. hirvee valitus!
mut kaikista paras oli ku yritin siin sit muuten kysellä miten muilla meni ku se sano et : muut oli niin sosiaalisia ja reippaita mutta tämä ****, eihän se ku huusi. **** ei ole kyllä yhtään sosiaalinen, no, eipä kaikista koskaan sosiaalisia tulekaan.
johon minä: kyllä se vain minun seurassa on sosiaalinen ja reipas ihan normaalisti kun ollaan jossain reissussakin.
Pph: no eihän sitä voi mitenkään verrata millainen lapsi on äitinsä kanssa kuin se miten hän käyttäytyy vieraassa. siellähän se sosiaalisuus mitataan.

lapsi siis oli ekaa kertaa reissulla missään tolleen pph:n mukana. On ainut lapsi ei ole "tottunut" ylettömään hälinään ja kotiin tullessa kuume oli taas noussu.
pph oli minusta aivan epäasiallisen töykeä, eihän hän voi sanoa lapsestani hänen olevan epäsosiaalinen tuon perusteella. jakun lapsi ei ole! kaikkien muiden mielestä lapseni on todella reipas ja rohkea. minua loukkasi tuo ovasti kuinka rumasti sanoi.
koko hakeminen kun lapseni hain oli yhtä valitusta ja muiden lasten reippauden korostamista.
säälittää ihan tuo oma pikkuinen, jos raukka siellä itkenyt koko ajan kuumeessa ;(;(

mutta nyt haluttas pph:lle sanoa jotain takas, mut mitä? en haluaisi veetuilla mutta minusta on todella epäasiallista valittaa tuolla tavalla minule ja sanoa vielä lastani epäsosiaaliseksi.

Aina ei vanhemmat oi kuunnella lasten haluja, jos lapsesi kerran ollut pitkään sairaana, EN YMMÄRRÄ MIKSI SEN SINNE RETKELLE PÄÄSTIT!!!!!!

Lapsen pitää saada levätä ainakin minimissään se yksi kuumeeton päivä kotona, eikä retkeillä muiden kanssa missään, Helpommalla tietty olet äitinä päässyt kun lykksit lapsesi sinne minne NIIN kovasti halusi.

Yritä kuitenkin ensikerralla olla AIKUINEN!!!

LUE NYT HYVÄ ROUVA TEKSTI TARKEMMIN.MISTÄ NÄITÄ IDIOOTTEJA SIKIJÄÄ!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mea culpa:
Turha ap:tä syyttää retken pilaamisesta. Lasten kanssa kun ollaan reissussa niin mitä vaan voi tapahtua. Jos lapsi äidin mielestä jo terve niin eiköhän se äiti tiedä asian parhaiten. Jos retki meni itkuksi niin ei se äidin vika ole. Jospa ne hoitajat ei ole osannu hoitaa lasta oikein kun itkuksi meni. Pitäs olla esim. muutakin tarjottavaa kuin makkaraa.

ja nyt ei siis ollutkaan oikeastaan kyse retken pilalle menemisestä vaan hoitajan kommentista "epäsosiaalinen lapsi". siihen halusin mielipiteitä että voiko tuon perusteella muka niin sanoa. minusta ei. ja muutenkaan ei nuin yleensä sanota, ehkä sanotaan että on hivenen arka tms. mutta että epäsosiaalinen.

ja jo aamulla kun lapseni vein pph oli hermona lähdössä, oli etukäteen mulle jo sanonu et ei edes kiinnostais lähteä mutta pakko kai se on. ei edes tervehtiny kun lapseni vein, kiirehti vain aamiaiselle että kerkeäävät retkelle.

sitten vielä valitti kun oli joutunt lumihangessa työntämään rattaita!! no, olisi ottanut pulkan..eikai se minun ongelma ole jos rattaat eivät kulje. ihankuin koko reissu olisi ollut minun vika.jäi tosi paska fiilis..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
säälittää ihan tuo oma pikkuinen, jos raukka siellä itkenyt koko ajan kuumeessa ;(;(

Järkikin sanoo että jos lapsi kuumeessa ei seuraavana päivänä lähdetä mihinkään retkille kävelemään.
Ihme että on valittanut ja ollut epäsosiaalinen, kipeä lapsi raukka!

siis kuten sanoin..su aamuna oli viimeksi kuumetta sitten maanantai kokonaan kuumeeton, joten ajattelin että voisi tiistaina sitten hoitoon/retkele lähteä. eikös se yleensä ole, että yksi kuumeeton päivä...?

Ei kun pikkulapsella kaksi varsinkin jos noin monta päivää ollut kipeä.

Suksi suolle... Empä ole ennen tuommoista kuullu... Eiköhän se ole ihan voinnin mukaan, kyllä jokainen osaa arvioida oman lapsen voinnin, jos ei niin käyttää lääkärissä.

tähän vielä että itseasiassa kävimme su lääkärissä. joka sanoi ettei ole tarvetta olla kotona ja ihan terve on lapsi. että silleen....

Ikävällehän tuo hoitajan teksti kuulosti.
Kyllä tuntuisi pahalle omasta reilu kaksi vuotiaasta tuollaista kuunnella.

Tosin minäkin hieman kyseenalaistan tuota,että lapsi haikailisi retken perään jos ei olisi sinne päässyt.
Kyllä tuon ikäinen ei itse osaa harmistua asiasta enempiä jos vanhemmat ei itse hehkuta jne. retkeä.
Hyvin helppoa korvata reilu 2 vuotiaale menetetty reissu eikä lapsi ymmärtäisi jääneensä mistään paitsi.Bussi oli kai se kohokohta : )

Meillä tosiaan hyvin kehittynyt,sosiaalinen pikkutyttö ja osallistuu paljon vanhempien kanssa retkiin ja juttuihin,mutta ei ymmärrä ajankohtaa tai tarkemmin mihin ollaan menossa jos ei ole ennestään tuttujuttu.

Alkuperäinen kirjoittaja TäydellinenÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Niin siis, meidän pph:lla oli eilen semmonen retkipäivä johon lähti muitaki pph´:ta lapsineen. Menivät sinne linja-autolla. meijän lapsi oli odottanut pitkään reissua ja puhunut linja-autosta. lapsella ikää vähän päälle 2.
Lapsi oli kipeänä viime to- su mutta ma ei enää kuumetta ollut joten laitoin sen sinne retkelle kun kovasti oli halut sinne eikä tosiaan kuumetta ollut enää yhtään maanataina.
Menin lastani hakemaan iltapäivällä, jolloin pph sanoi kun päivästä kyselin että : eihän **** ole syönyt mitään koko päivänä ja itkuksihan se koko reisu meni **** osalta. **= lapseni. **** kengät oli huonot ei kävelly ollenkaan, ei kelvannu makkarat ei mikään. hirvee valitus!
mut kaikista paras oli ku yritin siin sit muuten kysellä miten muilla meni ku se sano et : muut oli niin sosiaalisia ja reippaita mutta tämä ****, eihän se ku huusi. **** ei ole kyllä yhtään sosiaalinen, no, eipä kaikista koskaan sosiaalisia tulekaan.
johon minä: kyllä se vain minun seurassa on sosiaalinen ja reipas ihan normaalisti kun ollaan jossain reissussakin.
Pph: no eihän sitä voi mitenkään verrata millainen lapsi on äitinsä kanssa kuin se miten hän käyttäytyy vieraassa. siellähän se sosiaalisuus mitataan.

lapsi siis oli ekaa kertaa reissulla missään tolleen pph:n mukana. On ainut lapsi ei ole "tottunut" ylettömään hälinään ja kotiin tullessa kuume oli taas noussu.
pph oli minusta aivan epäasiallisen töykeä, eihän hän voi sanoa lapsestani hänen olevan epäsosiaalinen tuon perusteella. jakun lapsi ei ole! kaikkien muiden mielestä lapseni on todella reipas ja rohkea. minua loukkasi tuo ovasti kuinka rumasti sanoi.
koko hakeminen kun lapseni hain oli yhtä valitusta ja muiden lasten reippauden korostamista.

mutta nyt haluttas pph:lle sanoa jotain takas, mut mitä? en haluaisi veetuilla mutta minusta on todella epäasiallista valittaa tuolla tavalla minule ja sanoa vielä lastani epäsosiaaliseksi.

Aina ei vanhemmat oi kuunnella lasten haluja, jos lapsesi kerran ollut pitkään sairaana, EN YMMÄRRÄ MIKSI SEN SINNE RETKELLE PÄÄSTIT!!!!!!

Lapsen pitää saada levätä ainakin minimissään se yksi kuumeeton päivä kotona, eikä retkeillä muiden kanssa missään, Helpommalla tietty olet äitinä päässyt kun lykksit lapsesi sinne minne NIIN kovasti halusi.

Yritä kuitenkin ensikerralla olla AIKUINEN!!!

voi hel****. etkö tosiaan osaa lukea vai missä vika? oli kuumeeton päivä, oli oli oli!! monta kertaa se pitää sanoa? aikuinen? oletko itse kommenttisi perusteella?

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
ei meidän kaks vee ainakaan osaa haluta/vaatia jonnekkin retkelle joka on tulevaisuudessa... varsinkaan jos vkl ollut kotona. EI muistaisi todellakaan mitään retkeä! Ja en kyllä olisi noin heti kipeänä olon jälkeen edes vienyt häntä hoitoon.
EI ole asiallista myöskään hoitajan käytös.

no, meidän muisti retken! lapset ovat yksilöllisiä...
vai mistä kertoo että puhui monta viikkoa että linjaautolla lähdetään makkaraa paistamaan.??

No juu, mutta sen kaksi vuotiaan tajunta siitä ajasta jne.. ei ole kuitenkaan vielä niin kehittinyt. Ettei olis voinu olla menemättä.

No mutta jokainen tyylillään. Sitten tulee näitä omaan napaan tuijottajia, kun joka ikinen asia mikä sanotaan vanhemmat toteuttaa.

Mutta tosiaan pph:n käytös ei ollut asiallista joka tapauksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja kehnis:

Tosin minäkin hieman kyseenalaistan tuota,että lapsi haikailisi retken perään jos ei olisi sinne päässyt.
Kyllä tuon ikäinen ei itse osaa harmistua asiasta enempiä jos vanhemmat ei itse hehkuta jne. retkeä.
Hyvin helppoa korvata reilu 2 vuotiaale menetetty reissu eikä lapsi ymmärtäisi jääneensä mistään paitsi.Bussi oli kai se kohokohta : )

Meillä tosiaan hyvin kehittynyt,sosiaalinen pikkutyttö ja osallistuu paljon vanhempien kanssa retkiin ja juttuihin,mutta ei ymmärrä ajankohtaa tai tarkemmin mihin ollaan menossa jos ei ole ennestään tuttujuttu.
[/quo

Juuri näin meilläkin. Tosin poika kyseessä.
Ja jos bussi oli ap:n tapauksessa lapselle kohokohta niin ei olisi ollut paha rasti käydä loppu viikosta heittämässä joku pikku matka bussilla.
Jos lapsen toiveen täyttäminen tuossa asiassa olisi ollut välttämätöntä.

Minä nyt ulkopuolisena vielä väännän rautalangasta muutamalle lukutaidottomalle (tai laskutaidottomalle) vänkääjälle: ap:n lapsi OLI OLLUT YHDEN KUUMEETTOMAN PÄIVÄN KOTONA! Jos lapsi on ollut kuumeeton sunnuntai-päivästä lähtien ja retki tiistaina, niin mitä kohtaa ette siitä ymmärrä??!!

Minusta pph:n käytös oli asiatonta. Ensinnäkään 2-vuotiaasta ei vielä voi edes sanoa, tuleeko hän isompana olemaan sosiaalinen vai ei. Meillä esimerkiksi keskimmäinen lapsi oli tuossa iässä vielä todella paljon kiinni äidissä, eikä muut lapset juuri kiinnostaneet, mutta nyt 5,5-vuotiaana tilanne on ihan eri. On kuin kala vedessä muiden lasten (ja ylipäätäänkin muiden ihmisten) kanssa.

Minä ottaisin asian vielä puheeksi pph:n kanssa ja kysyisin, että miksi oli niin töykeä.

Lapsesi ei ollut vielä terve, jos kerran kuume nousi uudelleen retken jälkeen. Oli sitten vaikka melkein kaksi kuumeetonta päivää välissä. Ei kai lapsi muuten olisi retkellä noin käyttäytynyt! PPh ei kyllä mielestäni voi noin pienestä antaa tuollaista luonneanalyysia, semminkin kun lapsi ei ollut kunnossa.

Oliko tämä kommentti poikkeus pph:n linjassa, ts. onko muuten kiva ja fiksu ihminen? Tykkääkö pojastasi? Mietin vaan, josko toi reissu otti jotenkin pattiin ja stressasi, jolloin voisin kyllä katsoa kommenttia läpi sormien. Mutta vakituisesti en kyllä vastaavaa palautetta jaksaisi kuunnella!

Alkuperäinen kirjoittaja Rudebox:
Voi teitä, ei ollut mukavaa :-(. Ja voi lapsiparkaa. Ymmärrän hyvin että halusit lapsesi parasta, näin olisi varmasti moni muukin tehnyt. Koita vaan unohtaa pph:n mölayksiä, vaikka veetuttaakin. Ei siinä voita mitään jos sanoo sellaselle takaisin, tuskinpa edes ottaa vastaan toivotulla tavalla.
Yksi asia jonka olen oppinut on se, etten ikinä kerro lapselle etukäteen mitä tulee tapahtumaan, just tyyliin että joku tulee kylään tai lähdetään jonnekkin. Kerron sen vasta sitten kun kaikki on 100%varmaa jotta vältyttäisiin pettymyksiltä. Tylsäähän se on kun ei voi odottaa jotain silleen, mutta se on vielä kurjempaa sitten kun kaikki menee pieleen.
Tsemppiä!

Näin toimittu meillä jo vuosia. Ja siten on monilta turhilta pettymyksiltä säästytty. Kuinka monesti onkaan lapsi ollut sairaana kun jotain kivaa olisi ollut tiedossa.... Eli ihan lapsen kannalta olen huomannut sen olevan parempi ettei asiasta mainita ennenkuin ajankohta on käsillä. Aapeen kannan ymmärrän, toki ajattelit lapsesi parasta, kun oli asiaa odottanut. Mutta lapsi on vieläkin toipilas, joten retkelle tms en olisi laittanut. Kuume nousi uudelleen koksa tauti ei ollut bielä poissa, vois aada jälkitaudin. Annan toisen nyt levätä rauhassa sairautensa pois. Ensi viikolla vasta hoitoon jos on kuumeton viikonlopun. Olisiko joutunut toisaan kävelemään
paljon, eikä ollut voimia siihen. Itkuahan se aiheuttaa. Pph olisi voinut asiasta mainita toisella tapaa, loukkaamatta. Sillä asiasta sanoi. Lapsen kengät tulee sopia liikkumiseen, olla sopivan kokoiset ja kelin mukaiset. Eikä toipilasta laiteta ulkoilemaan jos ulkoilu vaatii ruumillista voimaa. Ymmärräthän, aapee, että tuollaisessa on sydänlihastulehdus-vaara. Aikuisiakin suositellaan pitämään 2 viikon paussi liikunnasta viruksen jälkeen. Ei leikin asia. Oletan että kyseessä on nuori äiti, jolla ei vielä elämänkokemusta kertynyt? En siis sano pahalla vaan ihan ymmärtääkseni sinua. Kaikkea hyvää! ensi kerralla vain olet "viisaampi" tässäkin asiassa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja mea culpa:
Turha ap:tä syyttää retken pilaamisesta. Lasten kanssa kun ollaan reissussa niin mitä vaan voi tapahtua. Jos lapsi äidin mielestä jo terve niin eiköhän se äiti tiedä asian parhaiten. Jos retki meni itkuksi niin ei se äidin vika ole. Jospa ne hoitajat ei ole osannu hoitaa lasta oikein kun itkuksi meni. Pitäs olla esim. muutakin tarjottavaa kuin makkaraa.

ja nyt ei siis ollutkaan oikeastaan kyse retken pilalle menemisestä vaan hoitajan kommentista "epäsosiaalinen lapsi". siihen halusin mielipiteitä että voiko tuon perusteella muka niin sanoa. minusta ei. ja muutenkaan ei nuin yleensä sanota, ehkä sanotaan että on hivenen arka tms. mutta että epäsosiaalinen.

ja jo aamulla kun lapseni vein pph oli hermona lähdössä, oli etukäteen mulle jo sanonu et ei edes kiinnostais lähteä mutta pakko kai se on. ei edes tervehtiny kun lapseni vein, kiirehti vain aamiaiselle että kerkeäävät retkelle.

sitten vielä valitti kun oli joutunt lumihangessa työntämään rattaita!! no, olisi ottanut pulkan..eikai se minun ongelma ole jos rattaat eivät kulje. ihankuin koko reissu olisi ollut minun vika.jäi tosi paska fiilis..

Ei voi tuollaisen perusteella sano sosiaalisuudesta tai sen puutteesta.

ei meidän kaks vee ainakaan osaa haluta/vaatia jonnekkin retkelle joka on tulevaisuudessa... varsinkaan jos vkl ollut kotona. EI muistaisi todellakaan mitään retkeä! Ja en kyllä olisi noin heti kipeänä olon jälkeen edes vienyt häntä hoitoon.
EI ole asiallista myöskään hoitajan käytös.

no, meidän muisti retken! lapset ovat yksilöllisiä...
vai mistä kertoo että puhui monta viikkoa että linjaautolla lähdetään makkaraa paistamaan.??

No juu, mutta sen kaksi vuotiaan tajunta siitä ajasta jne.. ei ole kuitenkaan vielä niin kehittinyt. Ettei olis voinu olla menemättä.

No mutta jokainen tyylillään. Sitten tulee näitä omaan napaan tuijottajia, kun joka ikinen asia mikä sanotaan vanhemmat toteuttaa.

Mutta tosiaan pph:n käytös ei ollut asiallista joka tapauksessa.

kylläpäs nyt on retkelle lähtö pääasiassa. luuletteko te tosiaan että olisin lapsen retkele laittanut jos olisin tiennyt ettei tämä ole vielä kunnolla terve? ymmärsin kyllä jo, että ei olisi retkelle pitänyt laittaa, voi minä huonopaskaepäonnistunut äiti kun tietämättä laitoin. pitäisiköhän ihan l.suojeluilmoitus jo tehdä kun niin huono äiti olen?

on taas vaikea ihmisillä laittaa ASIALLISTA kommenttia eikä ihan puuta heinää. nyt jo mietiään lapsen ajantajua?
lapsi hoki juuri näin kaksi viikkoa: minä, täti, ja muiden lasten nimet: linjautolla makkaraa paistamaan, kohta. no, ei ehkä ajantajua mutta taju siitä mihin ja kenen kanssa menossa. ja minkä ihmeen minä sille voin jos pph sanoo lapsille lähtevänsä retkelle? olisiko siinäki taas minun pitänyt tajuta sanoa hänelle että älä sano lapselleni mitään? voi kun en taas tajunnut!

annetaanko olla koko ketjun? eipä montaa asiallista vastausta tullut. ja ihan aiheen vierestä. minä sain suurimmat haukut ian vain viemällä lapsen retkelle jolle LUULIN hänen haluavan ja LUULIN olevan terve. mutta ONNEKSI tämä palsta on niin täynnä näitä TÄYDELLISIÄ äitejä jotka toimivat aina oikein, poikkeuksetta ja joka tapauksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja kehnis:

[/quo

Juuri näin meilläkin. Tosin poika kyseessä.
Ja jos bussi oli ap:n tapauksessa lapselle kohokohta niin ei olisi ollut paha rasti käydä loppu viikosta heittämässä joku pikku matka bussilla.
Jos lapsen toiveen täyttäminen tuossa asiassa olisi ollut välttämätöntä.

joo. anna jo olla. sanoinhan että olen paska äiti kun laitoin retkelle kun ajattelin että lapselle olisi mukava kokemus. ei, se olikin minun laiskuttani kun en ITSE viitsinyt viedä lastani bussiretkelle. piste.

Alkuperäinen kirjoittaja no höh:
Minä nyt ulkopuolisena vielä väännän rautalangasta muutamalle lukutaidottomalle (tai laskutaidottomalle) vänkääjälle: ap:n lapsi OLI OLLUT YHDEN KUUMEETTOMAN PÄIVÄN KOTONA! Jos lapsi on ollut kuumeeton sunnuntai-päivästä lähtien ja retki tiistaina, niin mitä kohtaa ette siitä ymmärrä??!!

Minusta pph:n käytös oli asiatonta. Ensinnäkään 2-vuotiaasta ei vielä voi edes sanoa, tuleeko hän isompana olemaan sosiaalinen vai ei. Meillä esimerkiksi keskimmäinen lapsi oli tuossa iässä vielä todella paljon kiinni äidissä, eikä muut lapset juuri kiinnostaneet, mutta nyt 5,5-vuotiaana tilanne on ihan eri. On kuin kala vedessä muiden lasten (ja ylipäätäänkin muiden ihmisten) kanssa.

Minä ottaisin asian vielä puheeksi pph:n kanssa ja kysyisin, että miksi oli niin töykeä.

kaikista parasta tässä on, että lapsi ei ole minussa kiinni. ei ollenkaan. on todella reipas ja touhukas ihan missä vain ollaan. mutta ei pph:n mielestä voi verrata jos äidin kanssa on ja hänen ei. hän ei ollenkaan ajatellut kyllä että lapsi olult kipeänä, eka reissu muiden kanssa, paljon lapsia--->ei tottunut jne jne..
otan puheeksi. varmasti. mutta en vain teidä miten...

Aika turhis olet jos noin äkäännyt. Kysehän on siitä, ettemme ymmärrä, mikset ymmärrä, että pph oli oikeassa. Hän vain ei osannut sanoa asiaansa asiallisesti vaan loukkasi sinua. Jos hän olisi osannut valita sanansa oikein olisitte paremmissa väleissä nyt. Hän kuitenkin on lapsesi hoitaja, joten yhteinen sävel on pakko löytää ettei lapsesi joudu asiasta kärsimään. Jospa keskustelisit perhepäivähoidon ohjaajan kanssa )on pph:n esimies jos on kunnallinen, siis?

Oliko tämä kommentti poikkeus pph:n linjassa, ts. onko muuten kiva ja fiksu ihminen? Tykkääkö pojastasi? Mietin vaan, josko toi reissu otti jotenkin pattiin ja stressasi, jolloin voisin kyllä katsoa kommenttia läpi sormien. Mutta vakituisesti en kyllä vastaavaa palautetta jaksaisi kuunnella!

no yleensä on ihan kiva. aina kuitenkin jaksaa korosta kuinka meidän lapsi ei käynyt potalla, mutta muut kävi, kuinka meidän lapsi ei syönyt ja muut söi. ja jauhaa paskaa muista lapsista ja vanhemmista mulle. en tiiä kuinka paljon jauhaa muille meistä.
mietin samaa tuota että tykkääkö pph lapsestani vai onko hän vain rasite? ajattelin jos kysyn suoraan haluaako että haen uutta hoitopaikkaa että onko raskas kun minun lapsi on siellä? joka siis on kiltti kun mahoton, itsekin pph näin sanonu. siellä on semmonen 4 vuotias poika joka on todella ilkeä lapselleni, lapseni vähän arastaa tätä poikaa. varmaan se kaikki yhdessä vaikutti tuohon retkeenkin ja pph.:n väsymiseen.

minusta tuntuu todella pahalle kun lapseni ei ole todellakaan epäsosiaalinen. ihan ihmeellistä tuollainen..ja hyvähän se on tehdä tosiaan luonenanalyysia 2vuotiaalle millainen hän on isona. outoa..

Se äidissä kiinni oleva lapsi voi olla paljon sosiaalisempi kuin ne äänekkäät ja muiden kanssa juoksevat lapset. Nykyään vaan ihmeellisesti sosiaalisuus tarkoittaa sitä onko toisten kanssa eikä sitä miten on toisten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Ennen se oli kyllä kolme kuumetonta päivää.. ja toki kuumejakso verottaa voimia, aikuisenkin ettei varmaan jaksanut senkään takia reissussa.
Opiksi ensi kertaan.

Kolme kuumeetonta päivää! Kukahan nämä kuumeettomat lapset on kotona hoitanut, kun ei mistään töistä sairaslomaa tuolla syyllä saa?

Ap! Osoitin kommenttini vain sinulle, en edes viitsinyt katsoa, miten muut olivat vastailleet. Ymmärrän kyllä, ettei vastaukseni mielyttänyt sinua;)

En väittänyt ettet olisi pitänyt lasta kotona, mutta kirjoitin, että kotona pitäisi olla minimissään 1 kuumeeton, jonka olitkin lasta pitänyt. Se vain ei selkeästi riittänyt, kuten varmasti itsekkin huomasit.

Kehottaessani sinua olemaan aikuinen, taisin osua arkaan paikkaan koska näin älähdät. NO, toivotan lapsellesi pikaista paranemista, pph.lle pitkää pinnaa ja sinulle oikein aurinkoista päivää.

Yhteistyössä