PPH ja tarha!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos etukäteen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitos etukäteen

Vieras
Minkä ikäisiä ne sinne ottaa?

Meillä on ikävä kyllä nyt se tilanne että mun on vaan mentävä töihin myös ja meillä kotona vasta 3kk vanha vauva :( Ottaako mikään hoitaja niin pientä minnekkään? Itkettää ihan kamalasti että menikin talous tähän kuntoon mutta näin kävi ja nyt on PAKKO mennä töihin jotta saadaan leipä pöytään.

Osaisko joku kertoa?

Alkuperäinen kirjoittaja kiiuska:

nyt on pakko kysyä että mitä???

Ihan kaikille ihmettelijöille tiedoksi: En olis lasta tähän hetkeen tahnyt tai hommannut JOS olisin tiennyt että menee homma tähän :ashamed:
Ja kyse olisi 4h/5krt viikossa työ. rahaa sekin on.

ensiksi anteeksi etten osaa vastata kysymykseesi.
olen niin utelias et on pakko kysyä: miten voi olla mahd ettette pärjää yksillä tuloilla(tekstissähän lukee et sun on mentävä töihin MYÖS) ja äitiys ja vanhempainrahalla??
olen pahoillani tilanteestasi!

Alkuperäinen kirjoittaja tota:
ensiksi anteeksi etten osaa vastata kysymykseesi.
olen niin utelias et on pakko kysyä: miten voi olla mahd ettette pärjää yksillä tuloilla(tekstissähän lukee et sun on mentävä töihin MYÖS) ja äitiys ja vanhempainrahalla??
olen pahoillani tilanteestasi!

meillä mies yrittäjä ja töitä hyvin vähän. Talo laina on ja samoin autolaina. Vielä kuukausi sitten asiat oli loistavasti eikä ollut mitään hätää ja nyt näyttää ettei loppu vuoteen ole enää juurikaan miehellä töitä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Ei ota ennenkuin vanhempainrahakausi päättyy. Töitä voit tehdä illalla/viikonloppuna kun mies on lapsen kanssa.

Ok, mä taidan etsiskellä iltatyötä sitten.

Juu Ohis kirjottaa faktaa. eli jos tarvitset hoitoa ennenkuin vanhempainrahakausi päättyy niin silloin sinun on itse hankittava se hoitaja, kunnallista päivähoito-oikeutta ei ole kuin vasta vanhempainrahakauden päättymisen jälkeen.

meillä mies yrittäjä ja töitä hyvin vähän. Talo laina on ja samoin autolaina. Vielä kuukausi sitten asiat oli loistavasti eikä ollut mitään hätää ja nyt näyttää ettei loppu vuoteen ole enää juurikaan miehellä töitä
No sittenhän mies voi olla vauvan kanssa kotona kun sä oot töissä.
Jos miehellä ei oo töitä kuin hyvin vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Ei ota ennenkuin vanhempainrahakausi päättyy. Töitä voit tehdä illalla/viikonloppuna kun mies on lapsen kanssa.

Ok, mä taidan etsiskellä iltatyötä sitten.

Juu Ohis kirjottaa faktaa. eli jos tarvitset hoitoa ennenkuin vanhempainrahakausi päättyy niin silloin sinun on itse hankittava se hoitaja, kunnallista päivähoito-oikeutta ei ole kuin vasta vanhempainrahakauden päättymisen jälkeen.
Aivan näin. Ja sama koskee myös yksityisen hoidon tukia yms. Niitä ei ole mahdollista saada sellaisesta lapsesta, johon on vanhempainrahaoikeus.

Eli töihin lähteminen tulee kyllä helposti kalliimmaksi kuin kotona oleminen koska palkasta täytyy maksaa täysimääräisesti hoitajalle palkka ja työnantajakulut.

Jokaisesta arkipäivästä mitä tekee vanhempainrahakaudella töitä saa vain minimiäitiyspäivärahan. Eli osapäiväinenkään työ ei kannata.

Jos oikeasti on rahasta tiukkaa niin sitten autoa tai jopa taloa myyntiin. Suu säkkiä myöden.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
No sittenhän mies voi olla vauvan kanssa kotona kun sä oot töissä.
Jos miehellä ei oo töitä kuin hyvin vähän.

on ne vähemmätkin työt tehtävä...

Kyllä lapselle saa päivähoitopaikan, vaikka vanhempainvapaata vielä onkin. Mutta vanhempainrahaa ei sitten tietenkään saa. Tiedän montakin lasta, jotka ovat olleet hoidossa viimeistään puolivuotiaana (eräs jopa kolmannella hoitajalla 7 kk:n iässä ), yksi serkkuni meni hoitoon muistaakseni 3 kk:n iässä. Hänellä molemmat vanhemmat olivat yrittäjiä ja kumpikaan ei uskaltanut (tai halunnut ) riskeerata bisnestään. Ja ennen kuin ihmettelette, miksi lapsi sitten tehtiin, voin kertoa, että vahinkoja sattuu...

Yhteistyössä