Pph kiroili lapselleni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piipaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja dani:
Alkuperäinen kirjoittaja piipaa:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
[
Sarjassamme mustavalkoisia mammoja. Tulen voi laittaa illalla(polttaa pari pesällistä) ja laittaa luukut kiinni. On lämmin aamullakin. Patteri on jälleen kerran hieman eri asia kuin takan luukku.

Kerropa hiukan tuosta takan lämmityksestä ja koska ne luukut tosiaan laitetaan kiinni. Kerropa hiukan miten pph:n tulee koko elämänsä järjestää työpäiviensä varalle.

No laittaa sen tulen viiden maissa takkaan(illalla) kun me haetaan lapset ja polttaa siinä sitten sen minkä polttaa. Laittaa pellit kiinni kun alkaa nukkuu ja sitten aamulla on lämmin takka, mut luukut ei.

Oletko sä ajatellut, että sen pph:n elämässä on muutakin kuin se työpäivä? Sen pitää käydä kaupassakin joskus. Ja se pph on ihminen, sillä voi olla myös omia halujakin, se voi haluta harrastaa jotain iltaisin kun olette hakeneet lapsenne, se voi haluta käydä kyläilemässä jne. Pph:lla voi olla myös omia lapsia, joiden kanssa ulkoilee tai kuskaa harrastuksiin ilta-aikaan.

Ihan oikeasti, se päiväkoti voisi olla hyvä vaihtoehto!

On varmasti muutakin ja te ette tiiä mitä muuta sil on...6 muuta lasta, joista ainakin 3 on kykeneväisiä hoitamaan takkahommia+mies. Ei kai hän koko aikaa poissa ole siis tämä pph. Enemmin sit vaikka viileää kotona kun polttavan kuuma takka. Aina voi laittaa lisää päälle.

ei jumalauta sua,uskomatonta!!
Että se pph:n oma porukka kiskoo nuttua nutun päälle ja hytisee 12 asteisessa tuvassa sen takia että sun piltti ei opi oleen koskematta kuumaan takanluukkuun?

Pointti ei ollut se, etteikö mun pilttini malttanu olla koskematta takkaan vaan se, että mun pilttini ajoi vaunuilla päin takkaa(ei nähny sitä kun on niin pieni) ja vaunun kangas paloi takkaan kiinni! Siitä pph suuttui/kiroili mun piltilleni.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Mä aijon tästälähin vaatia, että meidän lapsen perhepäivähoitaja vie koiransa pihalle ja rakentaa sille sinne tarhan, että ei tule vaaraa, että se saattas vaikka suuttua ja purra meidän lasta.

Mä en edes laittaisi lapsiani hoitopaikkaan, jossa on isoja koiria vapaana lasten parissa.

Koiraihmisenä tiedän, ettei mikään ole niin varmaa kuin epävarma, mitä tulee koiriin ja vieraisiin lapsiin.

Alkuperäinen kirjoittaja dani:
[
Sarjassamme mustavalkoisia mammoja. Tulen voi laittaa illalla(polttaa pari pesällistä) ja laittaa luukut kiinni. On lämmin aamullakin. Patteri on jälleen kerran hieman eri asia kuin takan luukku.

Kerropa hiukan tuosta takan lämmityksestä ja koska ne luukut tosiaan laitetaan kiinni. Kerropa hiukan miten pph:n tulee koko elämänsä järjestää työpäiviensä varalle.

No laittaa sen tulen viiden maissa takkaan(illalla) kun me haetaan lapset ja polttaa siinä sitten sen minkä polttaa. Laittaa pellit kiinni kun alkaa nukkuu ja sitten aamulla on lämmin takka, mut luukut ei.

Ahaa. Että "polttaa siinä sitten sen minkä polttaa.." Voin kertoo että tolla tapaa pääsisin ite nukkuun tossa puolenyön jälkeen, parhaimmillaan. Ja eikun pirtsakkaana ylös aamuviideltä taasen, vai?
No mitäs kun ulkona paukkuu 25 asteen pakkanen, ja se uuni pitä lämmittää ihan kaksi kertaa päivässä?
Mitenkä sen ratkaisisit?

En mä laittas "tyhmiä" ratkaisuja, jos en tietäis mikä on tilanne eli tääl ei oo ollu 25 asteen pakkasia ja ei ihan heti tule olemaan. Aamuviideltä ei tartte ainakaan mun lasten takia nousta vaan aikasintaan 7 jälkeen. Eli tiiän tilanteen ja silti oon sitä mieltä, että sen takan ei ole oltava kuuma(siis luukun) mun lasten hoitoaikana tai sit valvoo, ettei polta siihen mitään.

Mutta sä laitat tyhmiä ratkaisuja kerta toisensa jälkeen. Koska et ole hoitoon tyytyväinen, vaihda hoitajaa, vaihda hoitomuotoa tai hoida itse.

Alkuperäinen kirjoittaja GeeBee:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Mä aijon tästälähin vaatia, että meidän lapsen perhepäivähoitaja vie koiransa pihalle ja rakentaa sille sinne tarhan, että ei tule vaaraa, että se saattas vaikka suuttua ja purra meidän lasta.

Mä en edes laittaisi lapsiani hoitopaikkaan, jossa on isoja koiria vapaana lasten parissa.

En minäkään.

Kotona on eri juttu. Hoitajan koti on myös hänen työpaikkansa eikä moinen varomattomuus ole lasten kanssa työskentelevälle positiivinen asia. laitelkuun tuli illalla, kun työaika on ohi.

En ikimaailmassa jättäisi asiaa siihen, jos kuulisin, että lapseni hoitopaikassa on poltettu tulta takassa, jonka luukku on niin matalalla, että lapsi voi kärryt siihen työntää. Entä jos olisi juossut lapset siinä ja olisi horjahtanut luukkuun kasvot edellä. Siinäpä olisikin ihana ikuinen vamma, joka johtuu pph:n huolimattomuudesta.
On aivan eri asia, jos on kyse jostain leivinuunista, jonka luukku on niin korkealla, että taapero joutuu kurottamaan sinne, jos haluaa kätensä polttaa.
Meillä on takka, jossa on luukku alhaalla, ja sitä ei lämmitetä, silloin kun lapset (1 ja 3 vuotta) ovat hereillä, pistämme tulen takkaan, kun lapset ovat iltatoimissa, ja häkäpelti kiinni joskus puolenyön aikaan. Enemmin maksan vähän lisää sähköstä. Ja kyllä meilläkin lapset tietävät, että takkaan ei saa koskea, mutta koska takka on keskellä oleskelutilaa, niin leikin tiimellyksessä se voi unohtua.
Palovammat eivät ole mikään leikin asia. Onneksi ap:n lapsi vain työnsi rattaat sinne luukkuun...

Yhteistyössä