PPH t apuja kiitos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marja T
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marja T

Vieras
Niin olen aloittelemassa hoitajan uraa toivottavasti....
maanantaina meille tulee ohjaaja pitämään tarkastuksen voisiko joku kertoa tarkemmin mitä se pitää sisällään.
kiitos jos saan asiallisia vastauksia sillä minä olen aivan hermona mitä kaikkea olen unohtanut tai mitä olisi pitänyt hoitaa että kaikki kelpaa.

No varmasti tällaset olet hoitanut kuten astianpesuaineet yms. ylös tai lukolliseen paikkaan, rappusiin jos sellasia on, portit, eteisessä tilaa hoitolasten vaatteille yms.

Tarkastaa lähinnä teidän kodin, että onko toimivat tilat pitää pph:ta siellä. Onko erikseen leikki ja nukkumahuone. Onko ruokapöydässä paikkaa tms. Ei se mene mitään teidän kaappeja aukomaan ja penkomaan ja katsomaan että missä hyllyllä on mitäkin.
Siisti yleisilme kannattaa olla.

joo pesuaineet ihan erillisessä kaapissa
paljonkohan sitä tilaa virallisesti oltava niille lasten vaatteille meillä naulakko ja ajattelin hyllykköön ihan koreja hoitolasten vaatteille

Ei ne syynää pahalla kenenkään kotia. Älä kiillottele liikaa paikkoja, se ei näytä luontevalta ja ohjaaja saattaa tuumia että olet siisteysintoilija ja mahdolliset hoitolapset eivät voi tehdä mitään etteivät sotke paikkoja. Ohjaajalle hoitokodin turvallisuus ja hoitajan persoonallisuus on tärkeimmät asiat.

Jokaiselle lapselle pitäisi olla ns. oma naulakkopaikka, Lisäksi omakori muille vaatteille (vaihtovaatteet sukat tms.) Sadevaatteille on hyvä varata myös ihan oma paikkansa.

Tarkastaa lähinnä teidän kodin, että onko toimivat tilat pitää pph:ta siellä. Onko erikseen leikki ja nukkumahuone. Onko ruokapöydässä paikkaa tms. Ei se mene mitään teidän kaappeja aukomaan ja penkomaan ja katsomaan että missä hyllyllä on mitäkin.
Siisti yleisilme kannattaa olla.

Ei ole pakko olla erikseen leikki- ja nukkumahuonetta. Suotavaa toki, muttei pakollista.

[QUOTE="Pph";23870568]Ei ole pakko olla erikseen leikki- ja nukkumahuonetta. Suotavaa toki, muttei pakollista.[/QUOTE]

En tiedä muiden kaupunkien käytännöistä, mutta ainakin meidän kaupungissa vaaditaan se että leikki ja nukkumatilat pitää olla erilliset. Mutta jokapaikassa on hieman erilaiset säännöt.

Meillä ainakin 10 vuotta sitten,kun tekivät ton alotuskäynnin,niin enimmäkseen vaan juteltiin käytännön asioista olohuoneen sohvalla ;) Ja tais ne pikaseen vilkasta kodin päällisin puolin.Mutta asiat ja kriteerithän on tossa ajassa muuttunut paljon,esim.meille ainakin on tullut TURVALLISUUS SUUNNITELMAT,jossa tosi tarkasti huomioidaan kodin turvallisuus pph-työhön.Turvallisuustarkastuksen suoritti esimies ja se kesti n.1,5-2 tuntia.Tosin ei siinäkään kaappeja koluttu,mut tarkasti asiat käytiin läpi.Tervetuloa alalle :)

Jokaiselle lapselle pitäisi olla ns. oma naulakkopaikka, Lisäksi omakori muille vaatteille (vaihtovaatteet sukat tms.) Sadevaatteille on hyvä varata myös ihan oma paikkansa.

No eikä tarvi. Meillä lapsi pph:lla, varavaatteet ja kuravaatteet kuljetetaan repussa, eli niitä ei jätetty sinne hoitajalle. Kunhan on eteisessä tilaa niille lasten ulkovaatteille ja kengille.

[QUOTE="mimmu";23870586]No eikä tarvi. Meillä lapsi pph:lla, varavaatteet ja kuravaatteet kuljetetaan repussa, eli niitä ei jätetty sinne hoitajalle. Kunhan on eteisessä tilaa niille lasten ulkovaatteille ja kengille.[/QUOTE]

En sanonut että on pakko olla, vaan minun mielestäni pitäisi olla. Mutta jokainen tyylillään. Miksi hyökäätte heti noin vastaan?

En tiedä muiden kaupunkien käytännöistä, mutta ainakin meidän kaupungissa vaaditaan se että leikki ja nukkumatilat pitää olla erilliset. Mutta jokapaikassa on hieman erilaiset säännöt.

Tämä se onkin juuri kun eri puolilla Suomea on erilaiset käytännöt. Ei yhtä oikeaa vastausta siis voi ap:lle antaa, mutta kerroin tästä oman kaupunkini käytännöstä.

[QUOTE="madame";23871215]eihän päiväkodeissakaan ole erillisiä nukkumahuoneita, vaan sängyt vedetään esiin kun kammat on siivottu.[/QUOTE]

Vastaan vain tähän eli kyllä jokaisessa päiväkodissa missä mä olen käynyt on ollut erilliset nukkumahuoneet

[QUOTE="madame";23871215]eihän päiväkodeissakaan ole erillisiä nukkumahuoneita, vaan sängyt vedetään esiin kun kammat on siivottu.[/QUOTE]

Itse en ole törmännyt vielä sellaiseen paikkaan missä ei olisi erillinen nukkumahuone. Toki sitä huonetta käytetään myös leikkitilana, silloin kun siellä ei nukuta. Mutta nukkuma-aikaan se huone on vain nukkumista varten.

Erillinen nukkumahuone pph:llakin olisi hyvä olla, koska joku lapsi saattaa nukkua esim. vain tunnin, ja toinen sitten 2h. Nukkujat saa nukkumisrauhan, kun muut voivat heröttyään leikkiä eri huoneessa.

[QUOTE="Vieras";23871266]Vastaan vain tähän eli kyllä jokaisessa päiväkodissa missä mä olen käynyt on ollut erilliset nukkumahuoneet[/QUOTE]

Mä en tiedä yhtään päiväkotia jossa olisi ollut erikseen varattu huone pelkästään nukkumista varten. Uudemmissa päikyissä on useampia huoneita, esim pojan päikyssä oli yhdellä ryhmällä kolme huonetta käytössä, yksi vain leikkiin., yksi leikkiin ja ruokailuun ja yksi leikkiin ja nukkumiseen. Tytön päikyssä niilä on kaksi huonetta käytössä, yksi leikkiin ja nukkumiseen ja yksi leikkiin ja syömiseen.
Mun mielestä on kyllä outoa, että käytännöt vaihtelevat paljonkin eri kaupunkien välillä. Pitäisi selkeyttää ja yhtenäistää noita käytäntöjä....

Mä en tiedä yhtään päiväkotia jossa olisi ollut erikseen varattu huone pelkästään nukkumista varten. Uudemmissa päikyissä on useampia huoneita, esim pojan päikyssä oli yhdellä ryhmällä kolme huonetta käytössä, yksi vain leikkiin., yksi leikkiin ja ruokailuun ja yksi leikkiin ja nukkumiseen. Tytön päikyssä niilä on kaksi huonetta käytössä, yksi leikkiin ja nukkumiseen ja yksi leikkiin ja syömiseen.
Mun mielestä on kyllä outoa, että käytännöt vaihtelevat paljonkin eri kaupunkien välillä. Pitäisi selkeyttää ja yhtenäistää noita käytäntöjä....

Niin, mutta se huone on kuitenkin nukkumisaikaan tarkoitettu vain nukkumista varten, siellä ei silloin kukaan ole leikkimässä, kun muut nukkuu. Tästä kai tässä nyt on kyse.

Yhteistyössä