Pregcheck-raskaustesti, mitäs nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Madre"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Madre"

Vieras
Siinä seisoo kontrolliviivan lisäksi haalean vaaleanpunainen viiva.
Epäilyttää, koska sterilisaatio on tehty joulukuussa 2010 sektion yhteydessä ja menkatkin on ollut, mutta ne oli kyllä todella pienet. Toiseksi nuorimmaista odottaessani mulla oli menkat, vaikkakin myös niukemmat ihan tuonne 20.viikolle asti. Olin silloin vuodosta todella huolissani, mutta se oli harmitonta ja saattoi johtua istukan siirtymisestä kohdunsuulta ylemmäs ja raskauden edetessä vuoto loppuikin kun istukaa oli siirtynyt kokonaan pois kohdunsuulta. Muistan kärsineeni myös jopa voimakkaammista menkkakivuista kun normaalisti kärsin.
Nyt en oikeen meinaa tuohon uskoa, että olisin raskaana, vaikka muistan miettineeni tuossa kolme viikkoa sitten, että olisin voinut, vaikka vannoa olevani raskaana oireista päätellen ellen olisi ollut sterilisaatiossa. Sanoin sen muuten miehelleni tuolloin ääneen!
Sairastuin melkein heti sen perään vatsatautiin ja pahoinvoinnin pitkittyessä kummastelun taas oloani, mutta pistin sen taudin piikkiin.
Sen perään tuli toinen flunssa, jolloin vaan palelin ja palelin. Lämmöt oli koholla ja väsytti aivan huikeesti. Taas kummastelin kun se vaan jatku ja jatku eikä olo ole normaalia nähnyt vieläkään. Siinä ohessa toinen rintanikin kipeytyi ja pistin sen taas liivejen piikkiin, epäilin niiden menneen pesussa huonoksi( ne on mun lempparit ja aina tuntuneet hyviltä pitää).
Ruokavalio ON muuttunut siten, että mieliteot ovat yllättäneet minut kerta toisensa perään, enkä normaalisti sellaisista kärsi juurikaan.
Sipsit ovat olleet herkkua viime viikkoina, vaikka muuten ruokahalu on pieni ja painokin on pudonnut, sipsitkin maistuu vaan iltaisin.
Väsymys on ärsyttänyt itseäni, tuntuu etten saa mitään aikaiseksi, vaikka haluan ja yritän. Ei ole kyse siis masennuksesta vaan ihan tosissani suunnittelen kaikkea ja koittan nousta ajoissa, mutta jotenkin päivät on valuneet käsistä ja puhti loppuu kesken kaiken.
Syy miksi nappasin r.testin mukaani kaupassa oli kun mun lonkkaa särki (siinä on nivelrikkoa) ja yleensä se särkee vain ennen menkkojen alkua eikä nyt ole se aika kuukaudesta. Päätin myös alkaa tekemään taas vatsoja ja aloitin rauhallisesti, mutta sen jälkeen tuli outoja tuntemuksia vatsaan ja alaselkään. Sellainen painontunne ja pakotus, menkkamainen olo.
seuraavana aamuna tuli pyyhkeessä hieman punertavaa valkovuotoa ja olo pisti rauhoittumaan.
Tuo vuoto oli piste i:n päälle ja ostin testin. Minulla ei ole koskaan ollut välivuotoja muutoin kun raskauden aikana, varsinkin tuulimuna-raskauksissa, mutta kuten sanoin niin normaaleissakin.
En ole edes laskenut mahdollisia viikkoja, mutta äkkiseltään oletan, että JOS olisin raskaana olisin max. Viikolla 8-9. Kierto mulla on aina ollut todella tarkka.

Sori tämä romaani, mutta olisi kiva kuulla onko tuo testi antanut tuollaisia haaleita viivoja, vaikka et olisi raskaana ollutkaan omasta mielestäsi?
Jos tuo onkin jokin huonolaatuinen testi mikä haamuilee turhia, onhan noita joskus tullut luettua kuinka jotkin testit antaa viivanpaikaksikin ihan väriä sisältäviä viivoja niin, että jotkut on erehtyneet luulemaan olevansa raskaana.
Kun on niiiiin epätodennäköistä, että minä odottaisin vauvaa. Onhan ne menkatkin ollut, saati sterilisaatio!
Mun mielestä sterilisaationi on tehty katkaisemalla piuhat ja ei kai ne nyt tuosta vaan kasva yhteen?

Olen kuullut tapauksia jossa sterilisaatio pettänyt, eli ei sekään ole 100 prosenttisen varma ehkäisykeino. Ja jos sinulla noita oireita kumminkin on ja testikin näyttää positiivista, niin soittoa vaan neuvolaan :) Eiköhän sieltä osata antaa ohjeita.

Minulla ainakin pregchekin testit ollut aina luotettavia, eikä vääriä plussia ole tullut. Onnea!