prkl, mikä siinä on niin vaikeaa ilmoittaa onko tulossa syömään vai ei...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aika yllattavaa! Meinaan mulla on suomalaisista sellainen kuva etta "kylla on kylla." Meinaan yleensa jos suomalaiset eivat paase tulemaan,he soittavat ja ilmoittavat etteivat paase. Tai esim. tekstaavat jos ovat myohassa.
No,olen ollut suomesta pois v.-86,ehka ihmiset ovat muuttuneet. Mutta ainakin ne suomalaiset joiden kanssa olin tekemisissa Ruotsissa asuessa,yleensa ilmoittivat jolleivat paase.
Taalla jenkkilassa mun on vielakin vaikee tottua 4 asutun vuoden jalkeen siihen,etta jos amerikkalainen sanoo tulevansa,ei se meinaa etta tulevat :/
He eivat soita,eivat kerta kaikkiaan tule. Mulle se on vaikeeta,koska itse soitan jos en paase tai jos oon myohassa.
Mutta nama ovat naita kulttuurieroja,joiden kanssa on opittava elamaan.....

Kerran pyysimme 2 perhetta tulemaan,aloitimme grillaamisen,jotta voisivat istua valmiiseen poytaan,eivat tulleet eivatka ilmoittaneet :kieh: Hirvean paljon oli ruokaa ja sita syotiinkin sitten pari kolme paivaa omin voimin. Jalkeenpain toinen perhe sanoi etta olivat unohtaneet....

Ap;lle voin sanoa etta tiedan just milta se tuntuu |O

noh, tuolla on 30x40cm vuossa uunituore lasagne, seuraksi salaattia ja leipää :D ja taidan jopa saunaankin mennä.. sitten voisin jopa lakata kynnet :D villi ilta siis... :whistle:
mä oon sellanen ihminen että tykkään kutsua porukkaa kylään, ja laittaa ruokaa ym. yleensä laitan iha alkupaloista jälkiruokaan ja katan pöydän nätiks, koska tykkään itse juhlia silleen... mutta täytynee tosissaan etsiä sellasia tuttuja jotka jakaa saman hauskapidon.. :D
noita tuttuja en ennää ikuna kutsu.. saatan kyllä mainita että niiltä meni herkut sivusuun, kun jälkkäriks olis ollu köyhiäritareita/lettuja... :D

Mikään ei olis ihanampaa kuin juuri tuollainen ilta!

Voisin varastaa ideasi,en oo koskaan kavereille tuollaista järkännyt..mies pois ke-la niin perjantai-iltana vois kutsua joitain:)

Vai tulisko täältä tarpeeks vieraita :D

Samaa mäkin mietin että kun kutsutaan niin voisi sitte heti sanoa että tuleeko vai ei. Ja sitte kans ite on epätietoisuuden vallassa onko kukaan tulossa. Useimmat jättää sen ilmottamisen viime tinkaan tai sitten jotkut ei viitti edes vaivautua ilmottamaan että ei pääse. Uskon että on turhauttavaa koska mulle itelle on käynyt monesti noin.

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:

Voisin varastaa ideasi,en oo koskaan kavereille tuollaista järkännyt..mies pois ke-la niin perjantai-iltana vois kutsua joitain:)

kannattaa koittaa, jos kaveripiirissä on sellasia ihmisiä jotka ei oo turhan kranttuja tai erikoisruokavaliolla... silloin järjestäminen muuttuu turhaan stressaavaksi.. jos pitää tehdä monta erilaista ruokaa... :D

Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:

kannattaa koittaa, jos kaveripiirissä on sellasia ihmisiä jotka ei oo turhan kranttuja tai erikoisruokavaliolla... silloin järjestäminen muuttuu turhaan stressaavaksi.. jos pitää tehdä monta erilaista ruokaa... :D

Yksi kasvissyöjä ja yksi keliaakikko ainakin.Mun täytyy fundeerata tätä hommaa nyt :D

musta olis ihana kutsua vaikka useampikin ystävä vaikka lapsineen syömään, mut ei meille mahdu ja aikataulut ei käy mitenkä yksiin ja ruokavalioo löytyy jos jonkinmoista :| :| :|