Mulle laitettiin nuo Pudandeli/parakervikaali puudutukset, sis ne, jotka pistetään tuonne alapäähän. Ja voin sanoa, etten enää ikinä ota, jos joskus vielä lapsen teen. Epiduraalia en halunut, koska yksi epäonnistunut kokemus (kivut ei lähtenyt ja en voinut lievittää liikkumalla), mutta myös yksi onnistunut jolloin ei kipuja. Yksi synnytys pelkällä ilokaasulla jossa ponnistuvaie oli kamala ja sitä nelosen kanssa pelkäsin.
Joten sovittiin nuo puudutteet jo etukäteen, jos tarvitsen. Käynistetty synnytys, jossa 7cm jälkeen olin valmis ihan mihin vaan, kun tuntui, että puukon kanssa toinen yrittää tietä kaivaa ulos =D
Auttoi ponnistuvaiheen kipuun, muttei supistuksiin niinkään. Tosin mua ei sattunut muualle kun helkkaristi siihen kohdunsuulle.
Jokatapauksessa olin HAlpolilla seuranassa, koska sain liikaa pisteitä ADUIT testissä (koskaan en ole kuitenkaan edes kokeillut huumeita) ja päättivät ottaa lapsesta pihkakakka testin (josta ei kerrottu, ei edes kerrottu, että oli lapsi kakannut, kuin vasta kotiin lähtötarkistuksessa) ja yllätys tuli 2vko synnytyksestä. Lastensuojelu ilmoitus, kun pihkakaksta oli löytynyt Metadonia ja Metamfetamiinia. Itse tiesin, että en ole koskenut moisiin myrkkyihin ja lapsi ei ainakaan, kun mahassa oli mokoma ollut

Vaadin hiusnäytettä itestäni otettavaksi, sillä en todellakaan ollut edes alkuvaiheessa (vko 12 lähtien, jolloin ilmeisesti jää näkyviin lapseen?) huumeisiin koskenut. Testi suostuttiin ottamaan vasta 5kk synntyksen jälkeen, kun sitä vaatimalla vaadin ja se näytti omaltaosaltani 8kk päähän. Ja puhdas, ei mitään aineita.
Kukaan ei osaa kertoa eikäs elittää, miksi ja miten ja ainoastaan 1 lääkäri on myöntänyt, että toinen saamani puudute on jomman kummana ineen johdannaista tms. joka selittäisi ainakin toisen aineen näkymisen lapsessa. Ja oma pääni ei keksi muuta, kuin että ne puudutteet on muuntuneet aika myrkyksi oman poikani kehossa.
Ja tuosta syystä, jos joskus vielä synnytän, niin kivunlievityksenä otettakoon sitten kaulin mukaan, jolla ukko saa vetästä muta tajun kankaalle, jos meinaa järki mennä ja kroppa shokkiin
Ja kyllä, puudutteet saattavat aiheuttaa vauvassa oireita, mutta se on kai aika harvinaista, muttei mahdotonta.