Alkuperäinen kirjoittaja Bete:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkunoita:
Tuo vauvakuume voisi ehkä liittyä siihenkin että on todella vaikeaa nähdä mitään selkeää tulevaisuutta, tyyliin "ensi vuonna tapahtuu tätä, kolmen vuoden päästä tätä".
Kerroitkin tässä jo hieman, mistä vauvakuumeesi on "lähtöisin", mutta olisi kivaa, jos kertoisit enemmänkin? Mitkä asiat sen on "laukaisseet"? Ihan vaan mielenkiinnosta... mitä yksittäisiä hetkiä muistat, joissa vauvakuume on putkahtanut esiin? Ja toisekseen, tuntuuko sinusta että äitinä olo selkeyttäisi asemaasi/tilannettasi jotenkin huomattavasti?
Minäkin neuvoisin miettimään nimenomaan raha-asioita tarkkaan, ja toiseksi sitä, että jos kuitenkin päädytte eroon jossain vaiheessa - oletko valmis ottamaan sen noin 30 % riskin joutua yksinhuoltajaksi? Ja tietenkin, oletko valmis ottamaan riskin, että vauva ei synnykään terveenä?
Tuolla että on vaikea nähdä tulevaisuutta tarkoitin lähinnä tulevaa työelämää: sitä saanko työtä, mistä sitä saan, millaista työtä, missä asun 3 vuoden päästä jne. En ole nimittäin tehnyt edes työharjoittelua omalla alallani, sen kuin vain opiskellut teoriaa (tosin kaikki opiskelumme on teoriaa eikä meillä ole pakollista harjoittelua), joten se on suurin kysymysmerkki elämässäni.
Tässä pari päivää olen keskittynyt pohtimaan tulevaisuuttani. Tietty nämä toiveet ovat aina olleet jonkinlaisessa hahmossa mielessäni mutta nyt olemme keskustelleet niistä mieheni kanssa ääneenkin. Jos unelmani toteutuisivat niin vähän yli 2 vuoden päästä muutamme mieheni kanssa Tampereelle (molemmat tahdomme sinne ja siellä on hänen perheensäkin--> meille tukiverkko) ja tietenkin olisi upeaa jos meillä olisi molemmilla työpaikat jotta rahallinen tilanne olisi varmistettu. Mutta mistäs sitä tietää saako vastavalmistunut 24-vuotias maisteri mitään töitä nykyään

Ja oikeastaan siinä iässä haluaisinkin sitten melko heti lapsen, ellei se vielä tällä hetkellä mm. rahallisen tilanteemme vuoksi ole mahdollista. Surullistahan se on että tuollaisten asioiden takia joutuu odottamaan, tosin ehkä järkevää.
Mahdollinen ero sekä se että lapsi ei olisi terve on kyllä kamalaa ajateltavaa. En oikein ymmärrä mitä näiden pohtiminen hyödyttää? Kai jokaisella on aivan sama riski lapsia hankkiessaan, joten noiden perusteella ei voisi hankkia lapsia sitten myöhemminkään.
Hmm.. Aika vaikea eritellä mikä vauvakuumeen laukaisee

Noita lievempiä kuumeita esim. jos bussissa, kaupassa jne on tullut vastaan onnellisen näköisiä perheitä. Luulen että tämä viimeisin kuume on hieman monimutkaisemman prosessin tulos. Mieheni on alkanut ottaa enemmän vastuuta kotona, ja olen huomannut sen. Meillä on kissa jota täytyy lääkitä päivittäin. Kissan taudin syytä etsiessä ja nyt sen päivitäisessä hoidossa olen huomannut kuinka mieheni ottaa vastuuta ja on todella hellä avuttomalle olennolle, kai tämä on ollut se viimeinen silaus jonka takia epämääräinen haave perheen perustamisesta on alkanut tuntumaan mahdolliselta. Lisäksi koulussa alkaa samalla vuosikurssilla olevilla näkyä pyöristyviä vatsoja

He taitavat olla kylläkin pari vuotta minua vanhempia sillä pääsin kouluuni suoraan lukiosta ja kuulun siinä vähemmistöön.
Että tällaista pohdintaa =) Fiksu ihminen odottaisi sen 2 vuotta ja että pääsisi muuttamaan kaupunkia, toivotaan että minä olen fiksu ihminen