Pukeminen hirveää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti32
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äiti32

Uusi jäsen
20.06.2007
26
0
1
Hei!

Saako kenenkään muun vauva hirveätä itkukohtausta aina kun ulkovaatetta laitetaan päälle? Olen yrittänyt vaikka mitä lauluja ja leikkejä, mutta meidän tyttö (4 kk) alkaa aina huutaa kuin syötävä, kun laitan ulkovaatteet (varsinkin pipon) päälle. Ja vielä vaunuihin laskiessakin huutaa, siitä sitten pikkuhiljaa rauhottuu nukkumaan. Vaunuissa nukkumisesta ei tyttö ole koskaan hirveästi tykännyt, johtuskohan nuo pukemisraivarit siitä, ettei halua ulos vaunuihin? Vie energiaa tämmönen jokapäiväinen huutoepisodi.
Olen luullut, että pukeminen on tuskaa vasta uhmaikäisen kanssa.

Mut jos tyttö ei tykkää vaunuissa nukkua niin miksi se sen pitäisi nukkua vaunuissa? Eikö se vois päikkärit nukkua sisällä? Meillä ei ole samaa ongelmaa, päin vastoin nukahtaa kun vaatteet laitetaan mutta vois kuvitella että just siitä nuo raivarit johtuu ettei tykkää ulkona nukkua..
Vai miten tyttö syntyi? Oon kuullut että vauvat jotka on otettu imukupilla maailmaan ei voi ensimmäisten kuukausien aikana sietää että päähän kosketaan, eli voisko siitä johtua tuo pipon pukemisen inhotus..?

Meil on sama homma tuon 4kk pojan kanssa.. Ja se hattu varsinkin on ihan kauheeta kun se laittaa päähän.. meillä ei huuda kun sen hetken ku pukee, mutta sitten kyllä rauhottuu vaunuihin. Toinen asia onkin tuo turvakaukalo, ihan hirveä huuto jos on siinä eikä auto liiku..ollaan alettu sit kantamaan autoon ja siellä sitten huudetaan se aika kunnes auto saadaan liikkeelle. Mitäköhän tämä on sitten myöhemmin, kun just nyt jo on taistelua tämä pukeminen :)

Perlos:
Nukutetaan päivisin vaunuihin siksi, kun siellä tyttö kuitenkin nukkuu monta tuntia, jahka ne alkuvaikeudet on selvitetty. Omassa sängyssä ei nuku päivisin millään. Yritetty on.
Eikä ole imukupilla syntynyt.

Hepsutin:
Meillä sama juttu turvakaukaloon laittamisen kanssa. Sit kun auto on liikkeessä, niin tyttö saattaa hyvinkin nukahtaa.

Liekkö tuo imukupilla syntyneen pään ärsyyntyneisyys (tai joku) sitten legendaa koska meidän poika taas on syntynyt imukupilla mut ei oo moksiskaan vaikka miten sitä päätä koskee :whistle: Noh.. tuli vaan mieleen. Tää nyt tais mennä jo ohi aiheen, sori ku tulin tänne sekoileen :ashamed:

Mut vaikken osannut ketään auttaa niin oikein paljon tsemppiä vauvojenne kanssa =)

Äiti32 typerä kysymys, vaikuttaako imukuppi jotenkin pukemiseen tai pipoon??? tyhmäkö oon???!!

Meillä poika nyt tasan 11kk, jouduttiin käyttämään imukuppia. Pää ei ole koskaan ollut heikko, eikä ole itkettänyt päähineen laittaminen.
Meillä ollut monta kuukautta vaatteiden laitto ongelmia, kaikenlaisia konstea myöskin kokeillut, eikä ole auttanut. Sitä vaikeammaksi menee kasvaessaan. meillä ainakin huudetaan ja kovaa, vetää itsensä löysäksi makarooniksi, ja kolmas vetää pään kenolleen taakse, rimpuilee.
Ikävä tosi asia!
Toivottavasti te löydätte jonkinlaisen ratkaisun asian suhteen., tsemiä!

eli meidän poika inhoo pitää vaatteita, ja juuri jos niitä vielä lisää päälle alkaa kauheat huuto raivarit.
me sitten ostimme kaukaloon lämpöpussin jossa on vöille paikat ja sen voi siirtää sitten istuimeen. sinne voi laittaa pojan vaikka pelkässä bodyssä kun laittaa vaikka kypärämyssyn päähän.
sitten vaunuissa on kanssa makuupussi ja sinne myös sisävaatteissa ja joku pipo vaan päähän.
näin me olemme saaneet ton vaateruljanssin pois kokonaan :D :D

SUOSITTELEN

Meillä huudettiin aina paitaa pukiessa, hatun laitto ei tuota aiheuttanut, vaikka imukupin avustuksella onkin syntynyt. Pikkuhiljaa tuo jäi pois. Nyt kun jätkä on jo 9kk, niin on tullut kuvaan haalari-raivarit. Huutaa ja vääntelehtii minkä ehtii, tuohon auttaa laulaminen. Tyyntyy heti, kun biisi alkaa! :D

Minäkin ostin sellaisen lämpömakuupussin, jonka saa rattaisiinkin laitettua. En vain ole vielä testannut sitä. Minua hermostuttaa laittaa vauva vähissä vaatteissa tuohon pussiin, vaikka mittarilla mitattuna sen sisällä olikin 18 astetta (ulkona 4 astetta pakkasta). Pelottaa, jos tyttö paleltuu siellä. Voihan se olla, että vauva itkee senkin takia, kun minä tungen sen päälle liian paljon vaatetta. Joskus on ollut meinaan niska hikinen. Olen kyllä seuraavilla kerroilla vähentänyt sitten vaatetusta.
Mutta kiva kuulla, etten ole yksin tämän ongelman kanssa...

Meillä huudettiin viime talvena kun ulkovaatteita puettiin päälle, poika syntyi viime vuonna loppu vuodesta. Varsinkin hattu oli maailman kamalin asia ja sitä hyvin harvoin ilman huutoa päähän saatiin. Meillä kyllä rauhottui kun pääsi vaunuun ja lähdettiin liikkeelle.
Nyt ollaan päästy tuosta pukemis huudosta eroon aika lailla kokonaan, eli aika on auttanut meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hani-:
eli meidän poika inhoo pitää vaatteita, ja juuri jos niitä vielä lisää päälle alkaa kauheat huuto raivarit.
me sitten ostimme kaukaloon lämpöpussin jossa on vöille paikat ja sen voi siirtää sitten istuimeen. sinne voi laittaa pojan vaikka pelkässä bodyssä kun laittaa vaikka kypärämyssyn päähän.
sitten vaunuissa on kanssa makuupussi ja sinne myös sisävaatteissa ja joku pipo vaan päähän.
näin me olemme saaneet ton vaateruljanssin pois kokonaan :D :D

SUOSITTELEN

Hei, tähän vain oma kommenttini; meillä myös käytin tuollaista lämpöpussia mutta meillä se ei vaunuissa toimi siksi, että tyttö haluaa joka tapauksessa kädet vapaiksi. Näin ainakin viimeistään siinä vaiheessa, jos tyttö on nostettava syliin ja tätä tapahtuu usein koska ei aina viihdy vaunuissa. Tuossa lämpöpussissa myös kantaminen pidemmän päälle on hankalaa. Tällöin tyttö on ihan puolipukeissa ja on parempi pukea muuten lämpimästi. Lämpöpussi toimii varmasti niillä vauvoilla jotka pysyvät vaunuissa aloillaan ja pitävät kädet sisäpuolella.

Ei tykkää meidänkään poju pukemisesta yhtään. Mä olen järkeillyt sen niin, että kun syntyi kesäkuussa ja pitkään oli lämmintä, niin ei yksinkertaisesti ole tottunut että vaatteita laitetaan paljon.

Vastasyntyneenä inhosi vaipanvaihtoakin, mutta se on onneksi mennyt ohi, nykyään naureskelee hoitopöydällä onnellisena vaipanvaihtohommissa =)

Meillä tyttö syntyi imukupilla avustettuna ja ei hirmuisemmin tykkää kun laitetaan kypärämyssy ja pipo päähän. Aluksi meillä ei ollut tutti käytössä, niin joka kerta huusi suoraa huutoa, mutta nyt kun on tutti suussa niin on paljon rauhallisemmin. mutta ei siltikään näytä pitävän pipon laittamisesta..

Meillä poika saa hirveät raivarit kun puetaan, ei tykkää yhtään. Tosin tää on vasta aika uusi juttu eli päälle puolen vuoden iässä on alkanut toden teolla kapinoida pukemista vastaan. Välillä tosiaan itsellä ihan hiki valuu selkää pitkin kun poika on vihdoin pukeissa. Poika kyllä tykkää kovasti olla ulkona ja rattaissa (nukkua myös) joten siitä et itku johdu.

Meidän poika huusi pää punaisena ensimmäiset kuukaudet, aina ulkovaatteita pukiessa. On ollut kova hikoilemaan. Nykyään uloslähtö sujuu rauhallisemmin, kunhan vain pääsee heti ulos pukemisen jälkeen.

Meillä taasen aivan päinvastoin.Tyttö vajaa 5kk naureskelee onnessaan kun bodya vedetään pään yli, sukkahousuja riisutaan ja varsinkin kun pipoa laitetaan päähän :D .Väsyneenä ulos lähtiessä kyllä satunnaisesti karjuu ulkohaalarin laittoa mutta tyyntyy jutteluun tai tuttiin.
Mukautuvainen yksilö kenties ...

ja naamapunaisena. Ei auta, vaikka yrittäisi kiinnittää huomiota muualle tai kuinka varovaisesti vain laittaa ulkovaatteet päälle. Sisävaatteiden kanssa on helpompi. Luulen syyksi tuota samaa mitä muut, että "kesän lapsi kun oon, villi huoleton...", niin ahdistaa. Kivat joo lähteä lenkille tytön kanssa, kun naapuritaloista ihmettelevät mitä oikein teen lapselleni kun kiljuu kurkku suorana. Ostin näet lämpöpussin, että vältyttäisiin siltä pukemiskarjunnalta, mutta mitä vielä, ei tykkää tyttö siitä pussistakaan. Katsotaan lakkaako kiljukaulan huuto jossain vaiheessa talvea, kun kuitenkin joka päivä joku haalari päälle tarvitsee vetää.

Kovin koomisen näköistä varmaan ulkopuolisista, kun lapsi huutaa kun syötävä ja minä siinä rauhallisesti tyynnyttelen melkein kuiskaten, että ei tässä mitään hätää ole...mennään lenkille...kohta lähdetään liikkeelle, niin on parempi olla... :laugh: Huuto näet kyllä loppuu, kun lähdetty liikkeelle ja sitten on ihan kiltisti.

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
eihän ne jotku lapset joo pukemisesta tykkää, mutta puetaan silti. mitä se haittaa vaikka huutaa ku puetaan? ei se minusta mitään haittaa.

No ei kai siinä mitään järkyttävän pahaa ole mutta eikös se ole ihan hyvä "haitta" että äidin korvia särkee ja ehkä huonon yön jälkeen pinnaa muutenkin joskus kiristää ;) Eikä tuo ainakaan minun mielestäni ole kiva kuunnella oman lapsen huutoa vaikka ei naapureista välittäisikään. Mutta hyvä jos kaikkia ei haittaa ;)

Sama homma täällä. Tyttö 4,5kk. Aina tulee itku, kun aletaan pukea. Tai viimestään sillon, kun koko puku laitetaan päälle. Ja pipon laitto on täälläkin se pahin. Mutta jos housupukua käyttää niin ei itketä. Olen ajatellut, että voiskohan syynä itkuun pukiessa olla se, kun meillä ainakin yleensä sillon on väsynyt. Ja sitten kun aletaan vielä rääpiä vaatteet päälle niin alkaa suututtamaan. Toki täälläkin nukahtaa sitten vaunuihin kun liikkeelle päästään. Sama homma myös turvakaukalossa oloon kuin teillä muillakin. Tällä itkee kanssa, jos auto on sammuksissa. Aina liikkeelle, kun päästään niin itku loppuu. Kai se liike tuo turvallisuutta =) näköjään meitä on paljon, joidn vauvat itkee pukiessa jne.

Elinan äitiä peesaan tuossa, että eihän se nyt ongelma ole, että lapsi itkee vaan se, että kun on huonosti nukkunut tai muuten vaan pinna vähän kireällä, niin luuletko, että kun se kiljuminen tulee joka kerta pukiessa, että koskaan ei tule mieleen rättipoikkina, että miksi aina tämä huuto.

Yhteistyössä