Pukeminen hirveää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti32
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on ihan sama ton 10kk:n kanssa. Ollut ihan syntymästä lähtien. Pipo on meilläkin se kaikista vaikein... Joskus tutti ja/tai laulu rauhoittaa hetkeksi. Meillä ei myöskään tuo kundi rattaissa oikein tahdo nukkua kun sellasia 30min pätkiä, kun taas sängyssä saattaa nukkua 3tuntiakin putkeen. Tämän takia yritän kaikki kauppareissut ja muut siirtää päikkäreiden jälkeiseen ajankohtaan, mutta joskus tietysti on pakko lähteä liikenteeseen jo aikaisemmin. Silloin voi päikkärit mennä vähän reisille, mutta nukkuupahan sitten seuraavana päivänä paremmin =)

Eiköhän tämä teini-ikään mennessä kuitenkin helpota ;)

voi, se helpottaa paljon aikasemmin kuin teininä. uskokaa vaan, muutaman vuoden päästä ette muista koko juttua tai etäisesti muistatte jtn. siksi, omasta kokemuksesta, sanon: että ei se haittaa vaikka lapsi kiukuttelee kun puetaan. pitää vain itse vaihtaa asennetta. ajatella, että vaikka se kiukuttelee, niin minä silti sen vain puen ja piste. ei siinä auta alkaa ite surkuttelemaan. voimia kaikille ja luottakaa siihen, että ette tule paljoa tästä ajasta muistamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
voi, se helpottaa paljon aikasemmin kuin teininä. uskokaa vaan, muutaman vuoden päästä ette muista koko juttua tai etäisesti muistatte jtn. siksi, omasta kokemuksesta, sanon: että ei se haittaa vaikka lapsi kiukuttelee kun puetaan. pitää vain itse vaihtaa asennetta. ajatella, että vaikka se kiukuttelee, niin minä silti sen vain puen ja piste. ei siinä auta alkaa ite surkuttelemaan. voimia kaikille ja luottakaa siihen, että ette tule paljoa tästä ajasta muistamaan.

Onhan se ajatustapa tuokin. Itse kuitenkin kannatan hiukan erilaista elämänfilosofiaa ja elän tätä päivää ja tätä hetkeä. En halua ajatella vain miltä tulevaisuudessa tuntuu tai mitä muistaa sitten. Nykyhetkeä nyt eletään ja tietyissä asioissa sitä toivoo helpotusta tai muutosta ihan juuri nyt heti.

Meidän 5kk vanha tyttö huutaa ihan samalla tapaa ulkovaatteita pukiessa. Laulu ja loruttelu auttaa jonkin verran. Olen itse tulkinnut tilanteen niin, että lapselle tulee herkästi kuuma sisällä puettaessa. Tästä seuraksena laitan haalarin kiinni ja pipon päähän vasta kun olemme ulkona viileässä. Silloin ei tule pipon päähänpano huutoa ja lapsi on tyytyväinen.
Lapsemme syntyi keisarinleikkauksella ja totta puhuen en oikein ymmärrä keskustelua siitä, että imukuppisynnytys olisi yhteydessä pipon päällelaitto huutoon. Alle 6kk vanha lapsi ei vielä hikoile ja suurin osa lämmöstä poistuu nimenomaa päänkautta (kokeiltaa huvikseen kuinka kuuma lapsen pää on). Kokeilkaa pukea lapsi vasta eteisessä tai loput vaatteista ulkona viileässä.

Jaa-a. Tästähän tulikin hyvä keskustelu. Ja minä kun luulin, että meidän tyttö on ainoa laatuaan.
Toi on varmasti ihan totta, että lapselle tulee kuuma, kun se puetaan. Talvella nyt ei voi tietenkään viedä lasta puolipukeissa ulos pakkaseen ja pukea siellä vasta loppuun, mutta ymmärsin ajatuksesi touhumami.
Pitänee vaan hyväksyä se tosiasia, että huuto tulee, ja yrittää pukea tyttö mahdollisemman nopeasti. Ja pipo viimeiseksi päähän.

meidän poika itkee kyllä onneksi vaan kun ulkovaatteita laitetaan, varsinkin lapasia. Tykkää kyllä vaunuissa olla kuitenkin, ei siinä mitään. ja itku laantuu kun vaatteet on päällä.

muoks! Kyllä meidän poika ainaskin hikoilee! Ja paljon =) 4kk.

Yhteistyössä