Pukemisongelma mitä hoitoon (taas kerran)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, mut monia kenkiä ei voi ostattaa siksi ettei viitsi pukea villasukkia. Pukeminen on osa työtä eikä se ole lajia viittin/en viitsi.Jotain rajaa silläkin mitä vanhemmilta halutaan.

Oikeassa olet. En kommentoinut tähän kenkäasiaan, pisti silmiin joku viesti tuolta välistä.
Mun lapsille onkin aina osuneet todella ihanat, ammattitaitoiset hoitajat, jotka ovat selittäneet pyyntönsä ja toiveensa ystävällisesti, selkeästi ja perustellusti.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;26298604:
Mä olen pukenut kahden perheen lapsia ulos- liian pieniin tamineisiin, kenkiin jotka ei menneet edes ilman sukkia jalkoihin, ja jos jalkaa vertasi kengän ulkopohjaan (piti vastakkain) meni varpaat yli.... pyynnöistä huolimatta ei sopivia jalkineita tuotu. Oli silti ne vaadittavat kumpparit, kurahousut, villasukat, sisäkengät (ainoat jotka sopi jalkoihin) talvikengät- kaikki pieniä. Haalarit kinnas ja lapsi piti tosiaan 'survoa' sinne sisään. Että on näitäkin :(

On joo. Toi ap:n kertoma silti kuulostaa sille että pph valittaa turhastakin. Ei kyse pienistä vaatteista. Kyl on tullu kuivattua ja käännettyä sen sata ja kaks kertaa rukkasia töissä kun harvempi malli tosiaan pitää täysin märkyyden. Ja puettua sukkaa jne lapsille. Miksi ihmeessä me ostatettas uusia ja valitettas vanhemmille? Kumppari+sukka on ihan yhtä hyvä kun vuorillinen kumppari.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
[QUOTE="vieras";26298616]Toisin sanoen et siis testannut esim niitä
Koon 28 kumppareita kotona?[/QUOTE]
Testattiin ja toimivat kyllä VILLASUKAN KANSSA. Pph ei siis olisi halunnut sukkaa sinne pukea. Lisäksi epäilen, että ei laittanut niitä jalkalenksuja mitä haalarissa oli.

No niin joo. Mä luin aloitusviestin ja joitain tuolta välistä haravoiden.

En mäkään lähtisi ihan vietäväksi kenkien ja muitten kanssa, ellei hoitopaikkaankaan saa jättää mitään.
Mä vaihtaisin pph:aa mahdollisimman nopeaan, ei jaksaisi jos mikään ei olis hyvin.:ashamed:
Mun kotikonnuillani asuu tuollainen hoitaja..... lasten vaihtuvuus suurta.

Ja lisänä kaiken päällä oli keväinen haalarihomma. Ostin haalarin, johon olisi pitänyt laittaa kurahaalari päälle. Sitäkään ei viitsinyt. Näytteli toisen lapsen haalaria, missä oli alaosa kurahousukangasta ja siis ehdotteli, että ostaisin sellaisen. En ostanut ja tasan yhden kerran pph laittoi kurahaalarin siihen puvun päälle. Oli aikamoista pesurumbaa...

Ja lisänä kaiken päällä oli keväinen haalarihomma. Ostin haalarin, johon olisi pitänyt laittaa kurahaalari päälle. Sitäkään ei viitsinyt. Näytteli toisen lapsen haalaria, missä oli alaosa kurahousukangasta ja siis ehdotteli, että ostaisin sellaisen. En ostanut ja tasan yhden kerran pph laittoi kurahaalarin siihen puvun päälle. Oli aikamoista pesurumbaa...

Mä äänestäsin jaloillani. Jaksas katella tollasta eukkoa. Onneksi entinen pph ei koskaan rutissu kurapöksyistä jne.

[QUOTE="Vieras";26298692]Valitetettavasti lapset hyvin usein kulkee liian suurissa kumisaappaissa. Laitappa aikuisena 2-4 numeroa liian suuret kumpparit ja lähe käveleen. Miltä tuntuu?[/QUOTE]

Meillä ei kyse ainakaan ole tuosta. Saappaat on ostettu ohjeiden mukaan ja sisävaraa max. se 17 mm. Lapsen jalan koko on 27 siis ja tuo 28 oli VUORELLISTEN mitta ja sinne kun tosiaan laittoi paksun sukan, ei mitään hölskyntää tms. Lisäksi oli jalkalenksut silloisessa talvihaalarissa. Lapsi kasvaa nopsaan ja olisi aivan turhaa ostaa koko 26. Niihin ei mene enää villasukka.

Ihme pph.

Tuo on kyllä ihan oikeasti ongelma, kun on niin monenlaista mielipidettä siitä, millä lailla pitäisi mihinkin säähän pukeutua ja minkälaiset varusteet on kaikista kätevimpiä. Itsellänikään ei ole mitään ongelmaa pukea lastani ulkoiluun normaalisti, edes niin, että olemme ulkona aamusta iltaan ja sää vaihtuu, mutta se tuottaa päänvaivaa, että miten saan päiväkodin tädit ymmärtämään mitä olen ajatellut. Iso päiväkoti, eli eivät he muista vaikka aamulla ohjeistaisin, ja olisi melko pässiä pistää jotkut kirjalliset ohjeet vaatteiden mukana :D. No, ei nämä asiat onneksi vakavia ole. Vähän ärsyttävää vaan, esimerkiksi se jos laitan aamulla lapselle farkut jalkaan ja reppuun jotkut verkkarit, millä voisi olla sisällä. Niin sen sijaan, että laittaisivat iltapäivällä takaisin ne farkut ja lapsi voisi pitää niitä samoja sisähousuja kun kerta olleet vain sisäkäytössä muutaman tunnin, eivtä ikinä vaihda takaisin niitä farkkuja.

Yhteistyössä