Pukeutuminen lasten synttäreille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kumikameli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kumikameli"

Vieras
Olin eilen kaverin lapsen 4v synttäreillä. Omalle pojalle pistin päälle mustat housut ja kauluspaidan, itsellä päällä tummat farkut ja musta juhlavampi paita - olimme lähes ylipukeutuneita :/

Kaveri joka siis järjesti juhlat, oli capriverkkareissa ja t-paidassa. Sankarilla itsellä oli mekko päällä (ihan kiva ja vähän juhlava) sankarin pikkuveli oli verkkareissa ja likaisessa t-paidassa.

Mitä teillä puetaan päälle synttäreille? Lasten kaverisynttäreillä ei minusta nyt pikkumustassa tarvitse olla, mutta eikö nyt vähän paremmin kuin verkkareihin pukeuduta?

Olenko jotenkin vanhanaikainen vai mitä kun muistan itse lapsena nauttineeni siitä että juhliin laitetaan nätit mekot ja siistit vaatteet päälle, ei todellakaan missään verkkareissa menty :/

Lastenjuhlissa, jossa ei nyt varsinaisesti ole mukana mummit ja kummit ja muut sukulaiset, voi olla näin kesäaikaan etenkin (jos sattuisi olemaan lämmin sää) melkoisen rennosti pukeutunut. Lapset varsinkin. Ei kauluspaitoja sentään :) Likaisia vaatteet voivat olla poislähtiessä, jos on kaatunut mehua mekolle.

Mä laitan lapsille kunnon juhlavaatteet. Itse en ole niin juhlavasti pukeutunut, varsinkaan jos vain vien ja haen lapset. Mulla on tyttöjä ja tytöt tuntuvat olevan vähän paremmin puettuja. Johtuu varmaan siitä, että mekkoja on helppo löytää, koon kanssa ei ole niin tarkkaa kuin housujen, niin voi mennä useammat juhlat samoilla vaatteilla.

Minun mielestäni lasten synttäreillekin pukeudutaan siististi. Meillä on lapsilla kauluspaita esim ruutupaita tai puuvilla neule. Housut on tummat farkut, samettihousut tai suorat puuvillahousut. Kesäsynttäreillä sitten lyhythihainen kauluspaita ja puuvillahousut. Lasten synttärit on tapakasvatusta ja annetaan lapsille malli miten pukeudutaan. Meillä on ehdoton asia, että myös koulujen päättäjäisissä on lapset siisteissä vaatteissa. Pienestä asti kun oppii niin isompanakin osaa sitten pukeutua kavereiden rippijuhliin, valmistujaisiin ym.

Riippuu toki siitä missä synttärit järjestetään, mutta pääsääntöisesti vähän siistimpää puetaan myös kaverisynttäreille, ei nyt välttämättä kauluspaitaa, mutta ei verskoja yms.

Päälle sitä mitä kaapista sattuu käteen osumaan, ei hirveasti ole pukeutuminen juhlien pääasia vaan yhdessä olo ja hauskan pitäminen. ja puvut ja kravaatit sotkeentus ikävästi mönkiöillä ym härveleillä ajellessa.

kyllä me pukeudutaan jos lähdetään juhliin, mutta jos omilla lapsilla on juhlat, voin olla farkuissa ja t-paidassa, sankari on hienona. olin juhlissa vastikään, joissa aikuisvieraista osa oli farkuissa ja urheilupaidassa.

kyllä mä laitan puhdasta ja ehjää ja siistiä päälle synttäreille. pojalle yleensä kivat farkut ja kesällä vaikka lyhythihainen kauluspaita tai uus teeppari tai bändipaita

riippuu juhlista, itse laitoin kutsussa et pukeutuminen sellasta ettei haittaa ulkona rymytessä. Koska todelalkin LASTENsynttäreillä on tarkotus riekkua ja leikkiä eikä istua kahvipöydässä sievistelemässä.

Siistit, puhtaat ja ehjät vaatteet. Tytöillle olen laittanut mekkoja ja hiuskoristeita.. Mutta en niitä oikeita juhlavaatteita koskaan. Pojille housut ja siisti paita. Jos itse menen mukaan niin laitan jotain siistiä päälle, en juhlavaa. Mutta en ehkä ihan verkkari-meiningilläkään ole menossa ;)

Riippuu missä ne synttärit pidetään, jossain sählysynttäreillä on ne verkkarit tai collarit jalassa, samaten voi olla jossain hampurilaispaikan leikkipaikkasynttäreillä tai hoplopissa tms.

Kotisynttäreillä on tytöllä yleensä hame tai mekko, mukava sellainen ja pojalla suorat housut ja pikeepaita.

Kauluspaidalla tarkoitan sellaista paitaa missä kaulukset, ei nyt valkoista kovakauluksellista miesten paitaa vaan linkin kaltaista paitaa:
http://www.lindex.com/fi/lapset/pojat-86-122-cm/paidat-puserot/6953239/Pusero/?styleId=45345947

Hyvin tuollaisessa paidassa leikkii, mutta paljon siistimpihän tuo on kuin tavan vanha t-paita.

Minusta juhliin kuuluu edes vähän pukeutua paremmin kuin verkkareihin. Vaikkakin ihan lasten synttärit kyseessä. Meillä poikakin tykkää kun laitetaan 'juhlapaita' päälle, tulee heti fiilis että jotain kivempaa kuin tavan kyläily tiedossa :)

Me pukeudme aina siististi juhliin, myös lastenjuhliin. Tytöille mekot (ei trikoota vaan jotain hienompaa kangasta) ja pojalle kauluspaita ja chinot/farkut. Ollaan opetettu lapset tähän vauvasta asti ja nykyään osa juhlan tunnelmaa on heille myös kivojen juhlavaatteiden valinta ja pieni ”tälläytyminen”.
Itse laitan aina juhliin mekon (ehdottomasti ei trikoista) ja mieheni laittaa farkut/chinot ja kauluspaidan.

Hyvin pukeutumalla kunnioittaa juhlan sankaria ja itselläkin on kiva fiilis kun tietää näyttävänsä nätiltä ja juhlafiilis nousee.