Pullaa lapsille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuli vaan mieleen, kun lehdessä oli juttu närkästyneestä äidistä, joka hermostui kun lapsi saa päiväkodissa pullaa.

Päiväkodin ruokintavastaava kertoi, että lapset saavat pullaa kerran 6 viikon kiertävän listan mukaan. Hän ihmetteli, että eivätkö lapset saa ikinä kotona pullaa.

Voin vain yhtyä hänen ihmettelyynsä. Tietenkään pulla ei ole terveysruoka, mutta voiko joku olla noin terveysahdistunut, että lapsikaan ei saisi päiväkodissa syödä pullaa kerran 6 viikkoon. Että siitä pitää nostaa tuollainen haloo, ja ottaa yhteyttä tiedotusvälineisiin.

Onko ihan karannut mopo käsistä terveysintoilussa? Kaikki suhteellisuudentaju kadonnut.

Mä tiedän yhden tällaisen äidin joka ei antanut pojalleen mitään missä on sokeria ikinä, ei mehua, pullaa, keksiä jne. ja myös siis päiväkodissa ei saatu antaa. Nyt poika jo vähän vanhempi, 7-v, ja syö salaa aivan järkyttäviä määriä karkkia ja limua. Käy viikkorahoillaan ostamassa ja ahmii ne salaa :/

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Mä tiedän yhden tällaisen äidin joka ei antanut pojalleen mitään missä on sokeria ikinä, ei mehua, pullaa, keksiä jne. ja myös siis päiväkodissa ei saatu antaa. Nyt poika jo vähän vanhempi, 7-v, ja syö salaa aivan järkyttäviä määriä karkkia ja limua. Käy viikkorahoillaan ostamassa ja ahmii ne salaa :/

No niin, tosi angstista! Miksi pitää tehdä oma elämä, ja ennen kaikkea lasten elämä niin angstiseksi. Ei tarvi lihottaa itseään muodottomaksi, mutta jotenkin sääliksi käy tuollainen.

No jälleen tuli yksi esimerkki mitä nämä hysteeriset vanhemmat tekevät lapsilleen, ei ole varmasti ainut salaherkuttelija, tiedän muitakin. Meillä on lauantai karkkipäivä ja muuten pullaa ja keksiä syödään kylässä että kotona jos sellasta sattuu tarjolla olevan.

No tuo terveyshysteria löy joillaki yli. Kaikki sellanen on pahasta mitä on liikaa oli se sitte liika terveyshössötys tai liika ylen syönti :D
Kohtuudella kaikkee, herkkujaki ni elmämä maistuu :D

noinhan siinä monesti tuppaa sitten käymään. Kun joku asia kielletään kokonaan . :(

mä tiedän kanssa yhden tai en sillai tiedä mutta aikoinaan lapseni päiväkotiryhmässä ja vanhempien illassa eräs äiti piti puheen siitä miten hän on järkyttynyt siitä miten paljon lapset saa kiisseleitä ja sokerillisia jukurtteja välipalaksi, hän oli sitä mieltä että pitäisi bulgarian jukurttiin siirtyä koko ryhmän. no keittäjä puolusteli sillä et nämä kiisselit ja maustetut jukurtit on halvempia.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Kyllä maailmassa on pahempiakin ruokia mitä naamariinsa voi mättää kun pulla ja etenkin jos on kotipullaa.

Kyllä näin on. Päiväkodin pulla on kuitenkin aika peruspullaa ilman ylimääräisiä makeita/rasvaisia täytteitä, ja jokainen saa vain yhden pullan, lisäksi näkkäriä.

Yhteistyössä