Punaisen ristin avustusrahat mamubisnekseen - en anna enää rahaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väärä osoite
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väärä osoite

Vieras
Ruotsin Punainen Risti on käyttänyt kymmeniä miljoonia kruunuja pelkästään siihen, että on etsinyt ja avustanut maassa asuvia mamuja järjestämään omat sukulaisensa Ruotsiin (jotka luonnollisesti sijoitettu asumaan Punaisen Ristin ylläpitämiin pakolaiskeskuksiin)

http://frianyheter.wordpress.com/2010/05/10/roda-korsets-anhorigimport-2009/

Mä en oo antanut aikoihin. Tsunamikeräysrahoistakin osalla SPR osti Nokian osakkeita. Nokia itse varmaan huusi hallelujaa, varsinkin kun oli lahjoittanut ihan rahana Punaiselle ristille...

Aika harva meistä suomalaisista taitaa säännöllisesti avustaa Ruotsin Punaista Ristiä. Mutta ei silti, lienee aika vaikea löytää järjestöä, joka ei millään tavalla auttaisi yhtäkään maahanmuuttajaa. Onnea matkaan!

Joskus vuosia sitten oli telkkarissa, kun SPRn joku pomo joutu karpossa pyyteleen anteeks kun oli karpon aikasemmassa ohjelmassa selvinny, että Sars tautiin kerätyt rahat oli menny hesassa päin olevan SPR.n talon maksamiseen.

Sen jälkeen EN ole laittanut edes 5centtiä niille!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Joskus vuosia sitten oli telkkarissa, kun SPRn joku pomo joutu karpossa pyyteleen anteeks kun oli karpon aikasemmassa ohjelmassa selvinny, että Sars tautiin kerätyt rahat oli menny hesassa päin olevan SPR.n talon maksamiseen.

Sen jälkeen EN ole laittanut edes 5centtiä niille!

Niih! Oli se niin väärin, että lopettivat SARSin ennen kuin ehdittiin edes rahoja saada käytettyä! Kyllä olisi ainakin jokunen sata uhria enemmän pitänyt tulla, kun kerran rahojanikin panin likoon...

Sinällään Ruotsin Punaisen Ristin toiminta on ollut normaalia humanitääristä toimintaa. Aatteleppa ite, jos joutuisit pakenemaan maastamme saamelaisten, mustalaisten ja suomenruotsalaisten noustessa aseelliseen vastarintaan ja joutuisit jonnekin helkutin kuuseen turvapaikanhakijaksi, niin tulisiko lainkaan mieleen saada lapset ja ukki ja anoppi myös turvaan sisällissodan jaloista?

en ole laittanut vuosiin ja syy on se että mua ärsyttää niiden keräämistapa. ensin tulee koulusta lappu että kerätään spr:lle lappu ja jos lapsi ei vie, niin sitten katsotaan nokkavartta myöten tai ainakin kaverit siis katsoo ja kun on useampi lapsi, niin menee siihen useampi euro. sit niitä tällääntyy kauppojen ovelle jopa useammaksi päiväksi. ja jos niihin et laita, niin aina katsotaan nokkavartta pitkin. ja ennen kaikkea väsyin siihen, että jouduin selittämään ettei tulis pitkään katsotuksi monen kaupan ovella, että mä laitoin jo tuolla teidän keräykseen. sit mä päätin, että en laita mihinkään, ja lapsetkaan ei vie rahaa. katsokoot nokkavarttaan pitkin jos haluavat

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Sinällään Ruotsin Punaisen Ristin toiminta on ollut normaalia humanitääristä toimintaa. Aatteleppa ite, jos joutuisit pakenemaan maastamme saamelaisten, mustalaisten ja suomenruotsalaisten noustessa aseelliseen vastarintaan ja joutuisit jonnekin helkutin kuuseen turvapaikanhakijaksi, niin tulisiko lainkaan mieleen saada lapset ja ukki ja anoppi myös turvaan sisällissodan jaloista?

Taisit ottaa mahdottoman tehtävän. Kohta joku tulee ja ilmoittaa, että suomalaiset puolustivat itseään talvisodassakin. Ja mamut nyt ovat eri asia kun ovat luontaisesti sitä ja tätä...

Alkuperäinen kirjoittaja västäräkki taivasalla:
en ole laittanut vuosiin ja syy on se että mua ärsyttää niiden keräämistapa. ensin tulee koulusta lappu että kerätään spr:lle lappu ja jos lapsi ei vie, niin sitten katsotaan nokkavartta myöten tai ainakin kaverit siis katsoo ja kun on useampi lapsi, niin menee siihen useampi euro. sit niitä tällääntyy kauppojen ovelle jopa useammaksi päiväksi. ja jos niihin et laita, niin aina katsotaan nokkavartta pitkin. ja ennen kaikkea väsyin siihen, että jouduin selittämään ettei tulis pitkään katsotuksi monen kaupan ovella, että mä laitoin jo tuolla teidän keräykseen. sit mä päätin, että en laita mihinkään, ja lapsetkaan ei vie rahaa. katsokoot nokkavarttaan pitkin jos haluavat

Kuulostaa rankalta elämältä. Voimia!

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Taisit ottaa mahdottoman tehtävän. Kohta joku tulee ja ilmoittaa, että suomalaiset puolustivat itseään talvisodassakin. Ja mamut nyt ovat eri asia kun ovat luontaisesti sitä ja tätä...

No ei täällä noita hommalaisia juuri pörrää, paitsi jonkin mehevän väittelyn kutsumina. Suurin osa palstalaisista osaa arvostaa humanitääristä toimintaa. Olen itsekin ollut mamu ja vielä pahimmasta päästä: olin elintasopakolainen. Norjassa nyt vain oli korkeampi elintaso töissä kuin Suomessa työttömänä. Sittemmin olen ryhtynyt pamuksi.

Yhteistyössä