Puoliromanilapsillamme ei ole juurikaan leikkikavereita.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Aana"

Vieras
Minulla ja romanimeihelläni on 5 lasta, joista ainoastaan 1kk ikäinen näyttää edes jotenkin romanille, on tosi tummat hiukset muttei mustat kuitenkaan, ja ruskeat silmät, muut ovat äitinsä näköisiä. Esikoisella on edes ruskeat silmät. Mieheni lähti nyt sitten Englantiin töihin ja palaa tammikuussa 2012. Meidän lapsilla ei ole leikkikavereita, tai 12v hilluu parhaan kaverinsa kanssa päivät pitkät mutta 9v ja 3v tytöillä ei ole naapurustosta kavereita. 9v on koulussa suosittu mutta kaverit ei asu lähistöllä ja 3v menee tarhaan 2v pikkuveljensä kanssa ensi vuonna. Siihen asti touhu on tätä. Vielä vuosi sitten lapsilla riitti kavereita, mieheni oli paljon töissä. Ajattelimme, että naapuruston vanhemmat tiesivät miehen olean romani, ei siinä mitään. Mutta eivät tienneet, ja kun saivat asian tietoonsa vain 2 perhettä antoi lastensa leikkiä meidän lasten kanssa ja sitten 1 perhe muutti pois. Tämän ainoan perheen lapsi on alkanut vältellä meitä kun 6v lapsi oli saanut eskarikavereilta palautetta että miksi sä nyt oot mustalaisten kaveri. Lapsen äiti on yrittänyt puhua tyttärelleen mutta ei tepsinyt.
Lapset ovat tosi pahoillaan kun heillä ei kotikulmilla ole kavereita ja 3v kysyy aina miks meillä ei oo kavereita ja terävänä tyttönä on huomannut että naapurit välttelevät meitä, ja kysyy myös että miks naapurit ei tykkää meist. Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

jolla on jopa mustalaisnimet niin kavereita riittää, ja pääsee kavereilleen, kai se lasten käytöksest on kiinni ja vanhempien että onko kavereita vai karttaako naapuristo...

eikö isä tule käymään vuoden aikana ollenkaan kotona?

meillä on myös romaniverta, miehen äiti on puoliromani.. eli mitäs meidän lapsissa nyt sitten on? mut kummiskin jotain. Kolmesta ei huomaa yhtään mitään, et olis tummaa verta mutta yksi lapsista on iholtaan tumma, pikimustat silmät ja tummanruskeat silmät. Eli on hypännyt tähän yhteen aika voimakkaasti. Mies on tummahiuksinen ja vihreäsilmäinen. Ja eipä hirveesti olla tuota taustaa huudeltu, jonkun verran mun puolen sukua tietää.. mut mitäpä tuosta..
Teillä aika ikävä tilanne..

eikö isä tule käymään vuoden aikana ollenkaan kotona?

meillä on myös romaniverta, miehen äiti on puoliromani.. eli mitäs meidän lapsissa nyt sitten on? mut kummiskin jotain. Kolmesta ei huomaa yhtään mitään, et olis tummaa verta mutta yksi lapsista on iholtaan tumma, pikimustat silmät ja tummanruskeat silmät. Eli on hypännyt tähän yhteen aika voimakkaasti. Mies on tummahiuksinen ja vihreäsilmäinen. Ja eipä hirveesti olla tuota taustaa huudeltu, jonkun verran mun puolen sukua tietää.. mut mitäpä tuosta..
Teillä aika ikävä tilanne..

sen verran vielä lisään, että tällä meidän tummimmalla on ihan eniten kavereita ja on myös muillakin lapsilla.

Kutsuisin lapsia ja heidän vanhempiaan rohkeasti kylään yms. Osallistuisin harrastus ja vanhempainyhdistys toimintaan missä ollaan muiden vanhempien kanssa tekemisissä. Sitten huomaisivat, että ihan "kunnon" ihmisiä olette.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;22969166:
Jaa että sitä sanotaan ulkomaan työmatkaksi kun mustalainen joutuu vankilaan, miksi se sinne joutui?

:D :D tän täytyy olla provo koko jutun.

jos ei ole ikävä juttu, oli pakko kuitenkin nauraa tälle kommentille.

[QUOTE="mä";22969144]jolla on jopa mustalaisnimet niin kavereita riittää, ja pääsee kavereilleen, kai se lasten käytöksest on kiinni ja vanhempien että onko kavereita vai karttaako naapuristo...[/QUOTE]

No ei kai se nimi nyt vaikuta. Meillä on Cia, Carmen, Carolina, Veeti ja Camilla. Järjestyksessä vanhimmasta nuorimpaan. Meillä on aika hyväkäytöksiset lapset mielestäni, ottaa toiset huomioon ja pyytävät kauniisti ja kiittävät jne. emme kä itsekään nyt koe olevamme huonokäytöksisä :o :o

[QUOTE="vieras";22969180]Kutsuisin lapsia ja heidän vanhempiaan rohkeasti kylään yms. Osallistuisin harrastus ja vanhempainyhdistys toimintaan missä ollaan muiden vanhempien kanssa tekemisissä. Sitten huomaisivat, että ihan "kunnon" ihmisiä olette.[/QUOTE]

Muutaman kerran olen pyytänyt joitain perheitä kaffelle ja ne juotuaan lähtivät sitten heti. Yhdessä tapahtumassa kävimme naapurien kanssa ja siinä ne taitaa sitten olla.

ei se kaverittomuus oo mistää mustalaisuudest kiinni, ei kaikki tuu toimee kaikkien kaaa ja oikeesti se käytös on todellaki olennaista myös vanhempien siihe kaveruuuteen.

[QUOTE="mä";22969243]ei se kaverittomuus oo mistää mustalaisuudest kiinni, ei kaikki tuu toimee kaikkien kaaa ja oikeesti se käytös on todellaki olennaista myös vanhempien siihe kaveruuuteen.[/QUOTE]

No kyllä osa näistä naapurin perheistä on aika rasisteja.

Yhteistyössä