puolison mustasukkaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksinäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksinäinen

Vieras
Puolisoni on mustasukkainen minusta, minulla ei ole mitään ihan omaa, siltä minusta tuntuu. Hän lukee sähköpostini, tutkii kännykkäni, viestit ja soitot. Hän seuraa koko ajan menemisiäni, tulemisiani. Hän haluaa tietää kaiken mitä minulla päivän aikana tapahtuu ja missä kuljen ja keitä tapaan. Hän haluaa olla koko ajan kanssani joka paikassa. Olen ahdistunut, tuntuu että seinät kaatuvat päälleni. Hyvät ystävät, missä kulkee raja, mitä ei toinen saa lukea!!! Mitä ihmisellä saa olla aivan omaa?? Ystävät, harrastukset, työkaverit, kännykkä, mailit.........Olen vasta 30v., mutta tuntuu että olen kahlittu ja vankilassa!!!!! Olemme asuneet avoliitossa kaksi vuotta ja koko ajan tilanne pahenee ja vankilani seinät kiristyvät. Apua !!

Sairaalloinen mustasukkaisuus myrkyttää ihmisen mielen. Sellainen parisuhde ei ole onnellinen kyttääjälle eikä kytätylle.

En usko, että tuohon auttaa muu kuin pitkällinen terapia tai puolison vaihto. Elämään kuuluu tietty epävarmuus ja selvästikään puoliso ei halua elää epävarmuudessa, vaan haluaa kontrolloida tilannetta, että pettämistä ei tapahtuisi missään olosuhteissa. Joskus mustasukkainen puoliso kokee ajatuksia, että hän haluaa pettää ja silloin hän tajuaa, että toinenkin voi kokea samanlaisia ajatuksia.

Kunpa mustikset tajuaisivat, että jos joku haluaa pettää, hän pystyy siihen kyllä (vaikkapa lounastauoilla tai jättäytymällä sairaaksi pois töistä). Jatkuvalla kyttäämisellä saa jopa toisen harkitsemaan pettämistä tyyliin: "Siinä on v*ttu sulle pettämistä".

AP: mietipäs tarkasti, mitä koet, millaista elämäsi olisi jatkossa. Älä ainakaan hanki tuon miehen kanssa lapsia. Hän epäilisi lasten synnyttyä sitäkin, kuka on oikea isä!!! Mihin saakka miehen käytös voi mennä. Jos tilanne pahenee yhä, niin joudutko pelkäämään jo fyysisen tai psyykkisen terveytesi puolesta?

Voit puhua asiasta lääkärille (esim. työpaikkalääkäri) ja tietysti voit puhua asiasta miehellesi. Tuo käytös ei nimittäin ole enää rakkautta vaan henkistä väkivaltaa, jossa hän ei kunnioita pätkääkään sitä, mitä sinä haluat.

Alkuperäinen kirjoittaja yksinäinen:
Puolisoni on mustasukkainen minusta, minulla ei ole mitään ihan omaa, siltä minusta tuntuu. Hän lukee sähköpostini, tutkii kännykkäni, viestit ja soitot. Hän seuraa koko ajan menemisiäni, tulemisiani. Hän haluaa tietää kaiken mitä minulla päivän aikana tapahtuu ja missä kuljen ja keitä tapaan. Hän haluaa olla koko ajan kanssani joka paikassa. Olen ahdistunut, tuntuu että seinät kaatuvat päälleni. Hyvät ystävät, missä kulkee raja, mitä ei toinen saa lukea!!! Mitä ihmisellä saa olla aivan omaa?? Ystävät, harrastukset, työkaverit, kännykkä, mailit.........Olen vasta 30v., mutta tuntuu että olen kahlittu ja vankilassa!!!!! Olemme asuneet avoliitossa kaksi vuotta ja koko ajan tilanne pahenee ja vankilani seinät kiristyvät. Apua !!

Tee äkkiä jotain, muuten sairastut itsekin.............

Passita se nainen terapiaan. Hän kärsii kyllä itsekin mustasukkaisuudestaan. Vai oletko antanut hänelle aihetta epäillä? Oletko valehdellut? Vai onko sinulla oikeasti jotain salattavaa häneltä? Meillä ainakin on sähköpostit, puhelimet, harrastukset, ystävät, kaikki avoimesti molemille. Eikä ole aihetta salailla puolisolta mitään. Miksi olisikaan?

Jotenkin kullostaa kyllä että ap on nainen vaikka ei sillä mitään väliä olekaan.Oma mieheni vähän samanlainen kuin ap:n puoliso.Ratsaa välillä kännykän ja epäilee sanojani jos olen ollut jossain,vaikkakin vain salilla tai kaverilla kylässä.Itekin mustis,mut vastaavia juttuja en tee.

Hnii, on sairaalloista mustasukkaisuutta ja aiheellista epäilyä. Pettäjä voi tehdä puolisostaan "sairaalloisen mustasukkaisen" vaikka oikeasti toinen vaan tajuaa mitä on tekeillä (mutta toinen ei myönnä, päinvastoin syyllistää).
Jos et oikeasti ole tehnyt mitään, on tuossa kyseessä kyllä valitettavan paha ongelma (onko puolisoasi petetty joskus ennen?). Voi olla tosiaan että joudut tuosta suhteesta lähtemään ennen kuin asiat paranee (ja sitten voi alkaa todellinen helvetti...).

Minusta tuo puhelimen läpikäynti menee selkeän rajan yli, se on ensinnäkin lainvastaista jos et ole antanut lupaa ja lisäksi törkeää. Luottaminen on tunnetason asia, siihen nimenomaan ei tarvita tietoa siitä että onko just tänään tullut jotain tehdyksi.

Mun ex-vaimoni opetti mulle että kun luulee tulleensa mustasukkaisuudesta sairaaksi niin ei välttämättä sitä ole, vaan mua oli vaan petetty pitkään ja monen kanssa. Yritän ettei tarvisisi ajatella samalla tavalla muiden kanssa.

un ex-vaimoni opetti mulle että kun luulee tulleensa mustasukkaisuudesta sairaaksi niin ei välttämättä sitä ole, vaan mua oli vaan petetty pitkään ja monen kanssa.

Sulla on viisas ex.

No kai sulla on esim. sähköpostissasi salasana? Ei sitä pääse ulkopuoliset lukemaan jos et halua. Ja annatko sä sille puhelimesi "ole hyvä, tsekkaa"? Pidä puhelimesi koko ajan vaikka taskussasi ja silloin kun et voi pitää sitä lähelläsi niin panet sen kiinni. Ei kai se sun pin-koodiasi tiedä?

Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Mitäs väliä sillä on, onko mies vai nainen?

Se sillä on väliä että naiset hyväksyvät ylseisesti sen että miehen tavaratja kännykän saa penkoa, vahtia menoja yms.

Mutta jos tilanne on toisin päin niin sitä eivät naiset hyväksy.

Olen katsellut sivusta tuollaisen pariskunnan elämää, jossa toinen tutkittiin huushollin kirkkaimman lampun alla joka kerran, kun hän tuli kotiin, muusta tonkimisesta puhumattakaan. Hirveää kummallekin. Eikä tuo sairas hallitse mustasukkaisuuttaan, ei edes halua.

Avoliittolainen, pötki äkkiä pakoon, niin kauan kuin vielä pääset.

Sitten on vielä olemassa sellainenkin kuin heijasteinen mustasukkaisuus. Eli toinen haaveilee itse pettävänsä ja samaaan aikaan pelkää että toinen ehtii ensin. Eikä mitenkään harvinaista tämä.

Sitten on vielä olemassa sellainenkin kuin heijasteinen mustasukkaisuus. Eli toinen haaveilee itse pettävänsä ja samaaan aikaan pelkää että toinen ehtii ensin. Eikä mitenkään harvinaista tämä.

Vuosia kokenut jo saamaa eli ei ole mitään omaa vaan kaikkea epäillään. Olet sitten kaupassa, töissä niin aina petät. Kaikki tavarat tutkitaan ja kaikki puhelut kuunnellaan vieressä ja vielä
tentaan kuka oli ja miksi soitti. Aina pitää olla valmiina vastaamaan epäilyhin ja jos joutuu hakemaan vastausta vähän kauemmin silloin olet pettänyt. Tästä maasta ei varmaa löytyisi sellaista ihmistä jonka kanssa et olisi hänen mielestään pettänyt. Tähän kaikkeen vaan väsyy ja ei oikein kiinnosta edes vastaille epäilyhin koska niinhin ei ole mitään syytä, koska vuosien mustasukkaisuudella on kaikki halut mennyt. Mutta onneksi itsetunto on todella hyvä!!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä