Meillä on puolivuotias vauva.. pääosin minä häntä hoidan:
-isä on kerran syöttäny vauvalle kiinteää ruokaa (kohta 2kk syöty kiinteitä.. ja sen yhden kerrankin pyysin syöttämään..)
-nukuttanut vauvan ehkä kaksi kertaa (itse lähdin molemmilla kerroilla kapungille ja olin siellä pitkään..vauva on jostain 4kk ikäisestä asti saanut iltamaidon ja myöhemmin vellin pullosta, joten siitä ei ole kiinni..)
-vaihtaa vaippaa...no, aika harvoin.. viimeksi taisi vaihtaa lauantaina ja nyt on keskiviikko.. ehkä kerran-pari viikossa tavallisesti vaihtaa (ja harvemmin oma-alotteisesti..)
Mutta juu, jos pyydän jotain tekemään/auttamaa, tekee khyl mukisematta..ja jos lähden käymään vaikka kaupungilla tai haluan ottaa päikkärit, niin ukko on vauvan kanssa ilman mitään vikinöitä (harvakseltaan missään tosin käyn ja päikkäritki yleensä saan pojun vieressää nukuttua)..
ei se sinänsä mua haittaa, vaikka nämä hoitohommat mun harteille enimmäkseen kaatuukin..ukko käy töissä ja mun puolesta saa lepäillä sit kotiin tultuaan (vois olla eri ääni kellossa, jos olis useampi lapsi tai tämä yksi olis vähänki hankalampi tapaus..

mutta kun poju nyt ainaki toistaiseksi on niin helppo vauva ku kuvitella saatta, ni jaksan hoitaa itteksenikin..)
Kumminki isä juttelee pojan kanssa, pitää sylissä, kutittelee ja nostelee kooooooorkealle ilmaan päivittäin..eli tavallaan isä saa vissiin rusinat pullasta tässä hommassa: hoitaa tarvii vähän, mutta leikkiä saa vapaasti..

pitäisin kyllä aika erikoisena, jos ei mitään kontaktia ottaisi lapseensa, kun ollanhan me samaa perhettä ja silleen..:O
Tosin ongelmallista on se, että isä ei oikein tahdo keksiä, että mitä tällaisen vauvan kanssa voi pidemmän päälle puuhata( no, en kyllä minäkään, kun ei 6kk vanha kamalasti osaa leikkiä, pelata tai tehdä muutakaan "järkevää"..

)
Varmasti siinä vaiheessa, kun lapsi lähtee liikkelle, isä alkaa olemaan hänen kanssa entistä enemmän, kun voi lapsen kanssa potkia palloa, käydä luistelemassa tms...