Pyllyongelmia....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RasuNaamari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

RasuNaamari

Jäsen
23.06.2007
779
0
16
2kk:n ikäisellä pojallamme pylly punoittaa ikävästi ja on varmasti kipeäkin! :( mikä siihen vois auttaa tai mistä se voi johtua? poju on lähes kokonaan rintamaidolla, eli oonko ite syönyt jotain väärää?
oon yrittäny ilmakylvettää ja pestä usein ja vaihtaa vaippaa tiheään.
Pylly punoittaa erityisesti peppureiän ympäriltä. vaipassa on myös yleensä AINA kakka ja muutenkin sitä tuntuu tulevan koko ajan...
HYVIÄ NEUVOJA KAIVATAAN!!!!

Meidän pojulla oli kans yhdessä vaiheessa sama'ongelma'kun oli hieman vatsa löysällä. Tein myös tuon että pesin ja vaihdoin vaipan usein,ja pesujen jälkeen laitoin sinkkivoidetta,jota th suositteli ja antoi neuvolasta hieman(ostin sitten kyllä itse koko tuubin). Se auttoi! =)

Meillä oli samaa ongelmaa kun yhdessä välissä oli pamperseja, meni peppu punaiseksi ja juuri reiän ympäriltä tosi pahan näköiseksi. Ilmakylpyjä ja bepanthenia, se auttoi, ja tietysti vaippamerkin vaihto. Nykyään kestovaipat, niiden kanssa ei ole tullut ongelmia.

Meillä tulee tuota kestovaippojenkin kanssa, mutta lähinnä olen huomannut sen liittyvän "väkevään" kakkaan (siis riippuu mitä syönyt) enkä ole sitä yleensä rasvoilla hoitanut ellei ole ollut kauaa punainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Pii83:
2kk:n ikäisellä pojallamme pylly punoittaa ikävästi ja on varmasti kipeäkin! :( mikä siihen vois auttaa tai mistä se voi johtua? poju on lähes kokonaan rintamaidolla, eli oonko ite syönyt jotain väärää?
oon yrittäny ilmakylvettää ja pestä usein ja vaihtaa vaippaa tiheään.
Pylly punoittaa erityisesti peppureiän ympäriltä. vaipassa on myös yleensä AINA kakka ja muutenkin sitä tuntuu tulevan koko ajan...
HYVIÄ NEUVOJA KAIVATAAN!!!!

auttoi ainakin meillä tosi nopeasti ja vaippamerkin vaihto voi auttaa

Meillä on käytetty lähes kokonaan liberoita ja joskus lidlin vaippoja. käsittääkseni liberot on lähes parhaimpia vaippoja mitä löytyy! mihis tästä nyt vaihdat...
eli jos kakka on väkevää ja punotus johtuu siitä niin MITÄ MÄ VÄÄRÄÄ MÄ OON OIKEEN SYÖNYT?! :o
Tuntuu että tähän ei tehoa rasvat eikä talkit. Perunajauhoakin on kokeiltu. onneks parin päivän päästä neuvola,taidan esitellä punapyllypaviaanini siellä , neuvolatätikin antais ohjeet! :laugh:

Meillä oli sama ongelma kun poika oli pariviikkoinen.Vaippana käytettiin silloin liberoita.Peppu meni kovasti näpyille ja peppu vako oli ihan punainen useista vaipanvaihdoista huolimatta. Vaihdoin vaipat pampersiin ja hoidin peppua sinkkivoiteella. vaippamerkin vaihdon jälkeen vaiva hävisi kokonaan:)

Sain neuvolasta yksinkertaiset ohjeet; että vaihda vaippa usein, pese pelkällä vedellä, älä käytä puhdistuspyyhkeitä, anna ilmakylpyjä, laita aina vaipanvaihdon jälkeen talkkia. (myös vaippamerkki meillä vaihtui liberoista lidlin vaippoihin..)ja voilà! nyt alkaa pojalla takapuoli näyttää paremmalta!
Kiitos myös teille ohjeista! =)

Synnäriltä asti ollaan putsattu peppu ceridalilla. Sitä kuulemma nykyään suositellaan itse vaippa ihottumaan.
Meillä likan vaipassa on myös aina kakkaa, mutta jos vaan on vauhtiraita ei sitä pestä vaan öljyllä putsataan. Myös joka pesun jälkeen putsataan. Usein on niin että silmä ei nää kaikkea likaa, eli peppu pesty ja puhdas, mutta öljyllä kun on putsattu niin ihosta tulee viel loput sinapit =)

Tytön iho on ollut erittäin hyvässä kunnossa, vaikkakin kertakäyttövaippoja viel käytetään :/
täällä synnärillä tosiaan käytettiin jo kyseistä öljyä ja hyvää kyl on!

meillä neidillä tuli jostain syystä yhden yön aikana tooosi pahat ihottumat pyllyyn, ihan vuotavilla haavoilla oli koko pyllyposket. Liberon vaippa oli sinä yönä käytössä. Sinkkivoide ei pysynyt eikä pebanthenikaan kun iho eritti solunestettä ja vuosi hieman verta. Annettiin olla vähän aikaa ilmakylvyillä ja sitten iski kuningas ajatus... mulla oli jäänyt lansinohia ja päätin käyttää lopun neidin takapuolen hoitoon. Seuraavan vaipanvaihdon yhteydessä punotus oli jo helpottanut ja nyt kun neljä päivää on kulunut, on takapuoli jo lähes terve!

Tuli muuten tässä samalla mieleen että terkussa hoidamme potilaiden vaippa-alueen rikkeymiä terva-pihka salvalla (ainakin frantsilalta löytyy) ja se on ollut huomattavasti parempi vaihtoehto kuin tuhat haavahoitotuotetta. Ostin sitä kotiinkin mutta oon unohtanu kokonaan että sitä piti kokeilla. Sekin kun on paksu salva joka pysyy erittävällä iholla ja suojaa pissoilta ja kakoilta. En oo uskaltanu vielä kokeilla uudestaan Liberoa, mutta se on aiheiuttanu ennenkin ihottumaa meidän aikaisemmille lapsille. Pampers oli jo siihen aikaan (10 vuotta sitten) ainoa vaippa joka kävi noiden herkälle allergiselle iholle. Enkä nyt tarkota alottaa Libero-pampers sotaa, koska mielestäni jokaisen on kokeiltava mikä omalle lapselle sopii. Se mikä sopii meille, ei sovi välttämättä naapurille, mutta kannattaa siis koittaa muita merkkejä aina kun ongelmia esiintyy. Meillä tosin on nyt todettu hyväksi myös Lidlin vaipat.

Yhteistyössä