Pyöräiletko lapsen edellä vai jäljessä? Kumpi on turvallisempaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KäytänKypärää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

KäytänKypärää

Vieras
Olen miettinyt kumpi on turvallisempaa, pyöräillä lapsen takana vai niin että lapsi menee edellä. Kyse on 7-vuotiaasta tytöstä, joka taitaa pyörällä ajon noin yleensä, mutta pitäisi mennä harjoittelemaan liikenteessä kulkemista. Jos hän on edessä, pystyn näkemään hänet. Toisaalta, jos käsken hänen tulla perässäni, hän ei pysty tekemään hölmöjä päätöksiä (jos en minä tee edellä). Miten te harjoittelette?

takana ajan aina. näen mitä hän touhuaa ja voin ohjata/neuvoa tarv. jos ajaisin edellä joutuisin jatkuvasti vilkuilemaan taakse eikä sekään oo turvallista - voi vaik törmätä johonkin

Riittävän lähellä takana jotta ohjeet kuuluu ja voi tehdä suht samat havainnot kuin lapsi.

Menemällä itse edellä opetat lapsen vain seuraamaan sinua, et kulkemaan omatoimisesti. Menemällä takana voit opastaa lasta miten missäkin kohdassa tulee toimia, ja lapsi oppii toimimaan itse ("nyt katso oikealle tuleeko autoja" "nyt on suojatie edessä, jarruta" jne...")

Alkuperäinen kirjoittaja KäytänKypärää;26649456:
Olen miettinyt kumpi on turvallisempaa, pyöräillä lapsen takana vai niin että lapsi menee edellä.

Onneks toi otsikko selvens kysymystä, koska tää sun alotuslause oli aika hauska, luehan huolella :-)

Yhteistyössä