pyöräily lapsen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
poljetteko lapsen kanssa? ikäinen lapsi? istuuko istuimessa sun fillarin tarakalla vai käryssä sun pyörän takana vai polkeeko hän omalla fillarilla?
Jos polkee omalla kuka polkee ensimäisenä, lapsi vai sinä?
entä kypärä? kuka käytä?

Lapsi menee edellä omalla pyörällään, koska mä en edessä pystyisi "ohjaamaan" tai säätelemään omaa vauhtiani sopivaksi kun välillä mennään lujaa, välillä taas ei.
Toki poljetaan pitkiäkin matkoja, tänä kesänä mm saaristonrengastie tuli poljettua
Kaikki käyttää kypärää

Pyöräilemme 5 vuotiaan kanssa, niin että hän menee edellä ja ainakin tähän mennessä hyvin totellut käskytystä. Pyöräilykypärät kummallakin päässä.

Ennen istui kyydissä ja silloinkin tietysti kypärä molemmilla päässä.

Sä oot se sama tyyppi, joka kohta alkaa kysellä, millainen kypärä kullakin on. Tunnusta pois ja mee nyt vaan sinne kauppaan ostamaan joku potta :D

Meillä isompi polkee itse, pienempi on mun kyydissä ja kypärät kaikilla. Yleensä lapsi polkee edellä.

5 v ajaa edellä, me tullaan 4 vuotiaan kanssa perässä. 4 v vasta opettelee, se ei oo ollu aiemmin oikein innostunu tosta hommasta. Muksuilla kypärät, oma jossain.... Hyvin odottavat risteyksissä ja tottelevat sanallisia ohjeita.

Lapset 4v ja 6v ajavat omillaan. Kaikki pyöräilevät käyttävät kypärää.

Onneksi ajavat kumpikin ilman apupyöriä ja liikennesääntöjen mukaan, pääsevät usein kirittämään mua juoksulenkillä.

Alkuperäinen kirjoittaja kylmä nakki;26728404:
Lapset 4v ja 6v ajavat omillaan. Kaikki pyöräilevät käyttävät kypärää.

Onneksi ajavat kumpikin ilman apupyöriä ja liikennesääntöjen mukaan, pääsevät usein kirittämään mua juoksulenkillä.

Mä kans nautin, kun oon saanu ton nuoremmankin (samanikäinen kuin sulla) lenkkikaveriksi. Helpottaa kummasti =)

2v ja 3v kärryssä mun pyörän takana, molemmilla kypärät.
6v ja 7v polkee itse, kypärät päässä ja kuka milloinkin on ensimmäisenä.
Itse käytän myös kypärää.

Jos 3v polkee kävelen vierellä.

4v polkee itse jolloin mä kävelen. jos haluan itse pyöräillä, niin otan istuimeen. Pitää mennä tienvierusta ilman jalkakäytävää enkä uskalla laittaa polkemaan "yksin".