Pyreneittenmastiffi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tulipas tästä oikeen keskustelu.
Tämä meidän "tapaus" olisi tulossa kyllä omakotitaloon jota ympäröi suuri tontti. lenkittä ei toki koira jää!
onko kokemuksia miten tulee toimeen kissojen kanssa? jos vaikka kissanpennun ja koiranpennun ottaa samaan aikaan jotta kumpikin tottuu toisiinsa alusta asti?

Meilla Ben tuli taloon jossa oli jo 2 kissaa ja yksi koira. Hyvin tottui kaikkiin heti eika ongelmia hanen kanssaan ollut. Toiselta koiralta jopa oppi 'talon tapoja' nopeaan tahtiin. Mina just soittelin meilla lehti-ilmoituksen peraan jossa oli ostettavana 2 pyreneitten koiraa, 15 viikon ikaisia, uros ja narttu - mutta olivat valitettavasti menneet jo. :(

Hei, Minulla on tällä hetkellä kolme pyreneittenmastiffia. kaksi narttua ja yksi uros. Minulla on myös kolme lasta. Lasten kanssa koiramme ovat tulleet toimeen aina. Lapset hoitavat, ruokkivat ja a i k u i s e n valvonnan alaisena myös pystyvät taluttamaan koiria. Kyseessä on suuri sotu ja aikuisen on muistettava, että kyseessä on eläin. Sen ajatuksia ei voi koskaan lukea 100 varmasti. Siitä että pyreneittenmastiffi kuuluu maalle, olen samaa mieltä. Ei kerrostaloon. Pyreneittenmastiffi on lauman vartija ja sen luonteeseen kuuluu haukkuminen,..se häiritsee naapureita ja se tuo ongelmia. Itse en pentuja myy kerrostaloon ja rivitaloonkin todella harkiten. Kasvattejani on perheissä, jossa on kissoja, ei mitään ongelmaa. Yleensä kissa on se joka loppujen lopuksi näyttää pystifille olevansa lauman pomo.
Suosittelen pyreneittenmastiffin ostajaa ottamaan yhteyttä useampaan kasvattajaan ja käydä katsomassa paikanpäällä kuinka pystiffit tulevat juttuun lasten ja muiden eläinten kanssa. Koirien käyttäytyminenkin on perinnöllistä. Pyreneittenmastiffi yhdistyksellä on pentuvälittäjiä, jotka osaavat kertoa tarkemmin hinnoista. Muista kasvattajalta kysyä koirillesi papereita,, koska valitettavasti meidänkin rotuun on tulleet kasvatajat jotka myyvät pimeitä pentuja.

Meillä myös kaksi pyreneittenmastiffia, 4v narttu ja uros 6kk. Maailman upein rotu, en kuunaan rotua vaihda :D
Mä miellän nää koirat maatiloille, ja omakotitaloon missä on paljon tilaa ympärillä, mutta toki tiedän muutamia jotka ovat myös kerrostalossa hyvällä menestyksellä asuneet....Mut meidän sesset sekoiais kerrostalossa, siellä kun niitä ääniä kuuluu kumminkin paljon, ja nämä koirat haukkuvat kaikki äänet.
Aivan ihania lasten kanssa, mut lenkille mä en ikinä laske pystiffiä ja lasta keskenään. Liian suuri koira lasten käsiin.
Tulee toimeen toki kissojen kanssa jos pennusta saakka niihin tottuu. Meillä tuo vanhempi narttu ei siedä kissoja, kun taas penikka tulee niiden kans ihan hyvin toimeen, silloin kun sattuu jossain näkee kissoja.
Hinnat pyörii tosiaan tossa tonnin pinnassa.

Minäkin olen alkanut jotain laumanvartijaa meille harkitsemaan, ja pystiffi olis yks hyvä vaihtoehto :) aivan ihania karvakasoja, tarvittaessa sitten vartiointia piisaa.

jos et ole koskaan nähnyt isolla reviirillä vartioivaa pyreneittenmastiffia, et voi ymmärtää mistä kerrostaloasukkisi jää paitsi. Melkein sama kun pitäisi lintua häkissä..jne.. Mastiffisi voi vaikuttaa hyvin voivalta, mutta ehkä voit tutustua jatkossa muihin koirarotuihin jotka soveltuvat paremmin sisätiloihin. Meidän mastiffi sai vartioida pihalla ja nukkui talvella ulkona onnellisena vielä -15 asteessa. Mastiffi ei tunne olevansa yksin orpona pihalla, tämä on ihmisen oma projektio omista ihmistunteistaan. Toki koira pitää päästää sisälle sen sitä pyytäessä, eikä missään nimessä eristää laumastaan. Soveltuu lapsiperheeseen lapsirakas kun on, mutta ylisuojelusta saattaa tulla ongelmaa jos koira on otettu perheeseen kun lapsi on pieni/vauvaikäinen.
Mastiffi ajattelee alkukantaisella tavalla ja on luultavasti viisaampi kuin sinä ja osaa reagoida nopeasti eri tilanteissa. Jos olet hidas reagoimaan tai et ymmärrä koiran käytöstä, voi seurata ongelmia. Joskus paras vaihtoehto on tehdä kompromissi koiran ja oman itsepäisyytesi kanssa, mutta siinä joudut todella miettimään ja vaatii koiran logiikan ymmärtämistä että pääsette samoille pituuksille ongelmatilanteiden ratkaisussa.
Meidän mastiffi oli vahvaluonteinen tapaus.

Yhteistyössä