Hei, Minulla on tällä hetkellä kolme pyreneittenmastiffia. kaksi narttua ja yksi uros. Minulla on myös kolme lasta. Lasten kanssa koiramme ovat tulleet toimeen aina. Lapset hoitavat, ruokkivat ja a i k u i s e n valvonnan alaisena myös pystyvät taluttamaan koiria. Kyseessä on suuri sotu ja aikuisen on muistettava, että kyseessä on eläin. Sen ajatuksia ei voi koskaan lukea 100 varmasti. Siitä että pyreneittenmastiffi kuuluu maalle, olen samaa mieltä. Ei kerrostaloon. Pyreneittenmastiffi on lauman vartija ja sen luonteeseen kuuluu haukkuminen,..se häiritsee naapureita ja se tuo ongelmia. Itse en pentuja myy kerrostaloon ja rivitaloonkin todella harkiten. Kasvattejani on perheissä, jossa on kissoja, ei mitään ongelmaa. Yleensä kissa on se joka loppujen lopuksi näyttää pystifille olevansa lauman pomo.
Suosittelen pyreneittenmastiffin ostajaa ottamaan yhteyttä useampaan kasvattajaan ja käydä katsomassa paikanpäällä kuinka pystiffit tulevat juttuun lasten ja muiden eläinten kanssa. Koirien käyttäytyminenkin on perinnöllistä. Pyreneittenmastiffi yhdistyksellä on pentuvälittäjiä, jotka osaavat kertoa tarkemmin hinnoista. Muista kasvattajalta kysyä koirillesi papereita,, koska valitettavasti meidänkin rotuun on tulleet kasvatajat jotka myyvät pimeitä pentuja.