Pystyisittekö valehtelemaan puolisollenne näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin vaan

Vieras
Eli olisiko teillä pokkaa valehdella puolisolle, että jouduttekin tekemään töitä lomaviikolla (jolloin myös puoliso ja lapset ovat lomalla) vaikka oikeasti siis olisitkin lomalla mutta esittäisit joka aamu muka meneväsi töihin? Päivät käyttäisit niin kuin haluaisit, saisit omaa aikaa, kävisit esim. kylpylässä tms. (ei pettämistä) ja sillä aikaa puoliso hoitaisi kotona lapset. Kotona saattaisit kertoa että töitä on sen verran että pakko on käydä niitä tekemässä, mutta yrität joka päivä päästä mahd. pian sieltä pois eli voisit tulla kotiinkin vaikka puolen päivän aikaan jos et jaksakaan puuhailla omia juttuja enempää.

Pystyisitkö valehtelemaan näin? Tai kehtaisitko ihan vain sen takia että saisit itse "lomailla" nuo päivät puolison hoitaessa sillä aikaa kodin ja lapset?

Luottamuksen pettämistä toikin on, valehtelemista. En pystyisi hyvällä omalla tunnolla tekemään noin.
Valehtelisin liitossa vain tapauksessa, jos pitäisi järkätä esim. kiva yllätys puolisolle esim. tämän syntymäpäivänä..

Mä en pystyis, koska möläyttäisin kuitenki sen jossain vaiheessa. Varmaan heti eka päivänä, hyvä ku oven saisin suljettua perässä :D
Ja mä saisin kyllä omaa aikaa ilman huijaustaki.

Ei olisi tarvetta, jos se aika olisi pakko käyttää omiin menoihin silloin kun muillakin olisi loma niin kyllä siitä pitäisi voida sanoa, eri asia olisi jos olisin järjestämässä jotakin toooosi isoa ja erikoista omalle perheelleni ja se vaatisi sen ajan mutta omiin menoihin ei.

En ehkä noin törkeästi, enkä ainakaan viikkoa... jos oikein väsyttäisi/kaipaisi lepoa, niin ehkä voisin pari päivää esittää, että minulla on töitä ja sitten viettäisin päivät miten lystään, mutta korvaisin varmaan ylimääräisillä tiskivuoroilla myöhemmin tms.

Jos kotona odottaisi hyödytön, kärttyinen ja turvonnut akka joka odottaa paljon vaan ei anna mitään niin joo, ehdottomasti voisin tehdä noin. Aivan varmasti enkä edes katuisi.

Kyllä musta on välillä ihan tervettä olla ihan vain yksikseenkin... mutta meitä on niin moneen lähtöön, toiset tarvitsevat omaa aikaa ja rauhaa enemmän kuin toiset.

Niin on! Mutta se on mun mielestä erittäin epäterveellistä että sitä pitää tehdä mieheltä salaa... Mä tarviin omaa aikaa melko useestikin, mutta ihan rehellisin keinoin hankin sitä eikä tulis pieneen mieleenkään kusettaa moisella asialla ketään.

En pystyis.
Tai en tiedä, jos oli niin ahdistavaa, että en kerta kaikkiaan muuten kestäisi... mut tämänhetkisessä elämäntilanteessa vaikea kuvitella, kun saan omaa aikaa ihan tarpeeksi.

Kyllä musta on välillä ihan tervettä olla ihan vain yksikseenkin... mutta meitä on niin moneen lähtöön, toiset tarvitsevat omaa aikaa ja rauhaa enemmän kuin toiset.

On tervettä, mutta on aika epätervettä jos asiasta pitää valehdella. Aika outo suhde jos puolisolle ei voi sanoa rehellisesti että hei, mä tarviin nyt hieman omaa lomaa.

Kyllä mä sen verran kylmä ihminen olen, että ei edes tuottaisi ongelmia valehdella noin.
Mutta mä jäisin heti kiinni, kun näillä on tapana tulla käymään moikkaamassa mua töihin ja sitten siellä on tätä omaa perhettä sen verran töissä että jäisin armotta kiinni. :)

Ja jos mä kaipaan omaa rauhaa niin kyllä mä viikonlopun itselleni saan...

En pystyis tehä noin mun miehelle, ei kävis tollanen etes mielessä. Mun mies ei oo ansainnu tollasta kohtelua multa ja jos jompi kumpi tarvii omaa aikaa, niin niistä asioista yleensä keskustellaan.

No en pystyisi, enkä haluaisi. Mä olen aina nauttinut enemmän perheeni seurasta kuin mistään "omasta ajasta". Toisekseen, jos haluaisin vaikka päästä kasvohoitoon ja yksin kaupungille vähän kuljeksimaan, ei mun tarvitsisi kuin kertoa, että olen varannut ajan ja mennä. Ei olisi kenellekään ongelma...

Yhteistyössä